Przekaźnik nr 30 - tylko w ABK !!!
: 31 paź 2008, 22:34
Witam
Przekaźnik nr 30 wymieniony
Obroty w końcu przestały falować.
Czas wymiany : 15 minut
Narzędzia : klucz nasadowy 8 mm do odkręcenia połki nad nogami kierowcy
Ewentualny czas naprawy (przelutowanie) : 30 minut
Narzędzia : lutownica, cyna, odsysarka do cyny
Kolejny czynności :!: (tylko do silnika ABK) :!:
1. Zgasić samochód
2. Odsunąć fotel kierowcy do końca - dla wygody
3. Kluczem nasadowym 8 mm odkręcić półkę pod kierownicą
(3 wkręty od góry i 1 nad rączką do otwierania maski)
4. Kiedy odchylimy półkę naszym oczą ukarze się plastokowa "kratka" a w niej przekaźniki i trochę kabli
5. Wyjmujemy ostrożnie stary przekaźnik i wymieniamy na nowy (nie szarpać)
6. W przypadku kiedy nie mamy nowego przekaźnika a chcemy reanimować stary, należy go rozebrać (wybór metody rozbierania zależy od rozbierającego) a następnie przelutować - poprawić luty. Cienkim grotem lutownicy nanosimy cynę na punkty lutownicze. Pełnią szczęścia było by odessać starą cynę i zalutować nową, ale nie każy ma dostęp do odsysarki.
7. Założyć obudowę przekaźnika
8. Włożyć przekaźnik na miejsce.
9. Sprawdzić czy działa - zapalić auto, niech chwle pochodzi.
10. Zakręcić półkę pod kierownicą
Wnetrze przekaźnika nr 30 i takie tam jego fotki :
Przekaźnik nr 30 wymieniony
Obroty w końcu przestały falować.
Czas wymiany : 15 minut
Narzędzia : klucz nasadowy 8 mm do odkręcenia połki nad nogami kierowcy
Ewentualny czas naprawy (przelutowanie) : 30 minut
Narzędzia : lutownica, cyna, odsysarka do cyny
Kolejny czynności :!: (tylko do silnika ABK) :!:
1. Zgasić samochód
2. Odsunąć fotel kierowcy do końca - dla wygody
3. Kluczem nasadowym 8 mm odkręcić półkę pod kierownicą
(3 wkręty od góry i 1 nad rączką do otwierania maski)
4. Kiedy odchylimy półkę naszym oczą ukarze się plastokowa "kratka" a w niej przekaźniki i trochę kabli
5. Wyjmujemy ostrożnie stary przekaźnik i wymieniamy na nowy (nie szarpać)
6. W przypadku kiedy nie mamy nowego przekaźnika a chcemy reanimować stary, należy go rozebrać (wybór metody rozbierania zależy od rozbierającego) a następnie przelutować - poprawić luty. Cienkim grotem lutownicy nanosimy cynę na punkty lutownicze. Pełnią szczęścia było by odessać starą cynę i zalutować nową, ale nie każy ma dostęp do odsysarki.
7. Założyć obudowę przekaźnika
8. Włożyć przekaźnik na miejsce.
9. Sprawdzić czy działa - zapalić auto, niech chwle pochodzi.
10. Zakręcić półkę pod kierownicą
Wnetrze przekaźnika nr 30 i takie tam jego fotki :