Strona 1 z 1

Przekaźnik nr 30 - tylko w ABK !!!

: 31 paź 2008, 22:34
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Witam

Przekaźnik nr 30 wymieniony :-)
Obroty w końcu przestały falować.

Czas wymiany : 15 minut
Narzędzia : klucz nasadowy 8 mm do odkręcenia połki nad nogami kierowcy

Ewentualny czas naprawy (przelutowanie) : 30 minut
Narzędzia : lutownica, cyna, odsysarka do cyny

Kolejny czynności :!: (tylko do silnika ABK) :!:

1. Zgasić samochód
2. Odsunąć fotel kierowcy do końca - dla wygody
3. Kluczem nasadowym 8 mm odkręcić półkę pod kierownicą

Obrazek

(3 wkręty od góry i 1 nad rączką do otwierania maski)

4. Kiedy odchylimy półkę naszym oczą ukarze się plastokowa "kratka" a w niej przekaźniki i trochę kabli :-)

Obrazek Obrazek

5. Wyjmujemy ostrożnie stary przekaźnik i wymieniamy na nowy (nie szarpać)

6. W przypadku kiedy nie mamy nowego przekaźnika a chcemy reanimować stary, należy go rozebrać (wybór metody rozbierania zależy od rozbierającego) a następnie przelutować - poprawić luty. Cienkim grotem lutownicy nanosimy cynę na punkty lutownicze. Pełnią szczęścia było by odessać starą cynę i zalutować nową, ale nie każy ma dostęp do odsysarki.

Obrazek

7. Założyć obudowę przekaźnika
8. Włożyć przekaźnik na miejsce.
9. Sprawdzić czy działa - zapalić auto, niech chwle pochodzi.
10. Zakręcić półkę pod kierownicą

Wnetrze przekaźnika nr 30 i takie tam jego fotki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 21 lut 2010, 22:50
autor: grze
Aby nikt nie musiał pytać na co ma wpływ przekaźnik nr 30 w ABK, podaję link do wątku, w którym można się dowiedzieć wszystkiego na temat tego przekaźnika :arrow: https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

Przypominam, że temat przekaźnika nr 30 dotyczy tylko ABK. W większości przypadków już samo jego przylutowanie przynosi efekty, ale oczywiście w razie konieczności jego wymiany, pocieszające jest to, że nie jest on drogi, a sama wymiana jest prosta.

: 24 mar 2011, 19:28
autor: pazdzioch
Wszystko pieknie i ladnie koledzy ,ale ja jeszcze dodam ze dodatkowo mozna przeczyscic ruchoma blaszke ma ona po obu stronach styki no i oczywiscie miejsca z ktorymi styka sie ta owa blaszka. Z biegiem czasu na stykach tworzy sie pewien osad ktory ogranicza przeplyw pradu. Ja mialem tak wlasnie z tym przekaznikiem nr 30 i nr 229 czyli wycieraczki wariowaly mi one ale po przeczyszczeniu stykow pracowaly prawidlowo <ok>