Strona 1 z 1

[all] B3 B4 Ekonomiczna naprawa fotela kierowcy

: 19 kwie 2010, 11:03
autor: Satar
Witam Klubowiczów i wszystkich fanów Czterech kółek;)

Chciałbym zaprezentować Wam małe ulepszenie, które powstało w wyniku posiedzenia z kumplem przy złocistym „bezalkoholowym” z pianką:)

Chodzi o małe rezanko fotela kierowcy a konkretnie oparcia, które jak wiadomo prawie każdemu użytkownikowi (szczególnie modelu B3) po prostu się wyciera od pasa i załamuje od wysiadania skutkiem czego wygląda tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Po prostu szmata wypierdziana i tyle. W moim przypadku 22 lata swoje zrobiły <buu>

A więc tak:

* Kupujemy sobie fotel pasażera-jak wiadomo o niebo mniej używany. Ja mam fuksa &#8211; ta sama tapicerka. Ostał mi się biedny po rozbiórce identycznej osiemdziesiątki

* Odkręcamy śrubę z przodu fotela...

Obrazek

...wysuwamy do tyłu uprzednio demontując czarną listwę maskującą szynę fotela z prawej strony. Radzę uważać, żeby nie ubrudzić tapicerki smarem z prowadnic!

Obrazek

* Wywalamy stary fotel z auta na zewnątrz &#8211; tu będzie Nam o wiele wygodniej

* Wyciągamy zagłówek

* Wypychamy kołki na zewnątrz jakimś śrubokrętem(najlepiej jakiś mały, długi i płaski) - na zdjęciu kołki już wysunięte


Obrazek

* Ściągamy zaślepkę śruby, demontujemy plastik zaślepiający mechanizm, odkręcamy śrubę- śrubokrętem krzyżakowym,
*{ :!: biała po lewejn a płaska czarna po prawej stronie :!: }*
i demontujemy zabezpieczenie.

Obrazek

* Z drugiej strony fotela robimy tak samo.

* Ściągamy oparcie podważając w miejscu mocowania zabezpieczenia.

* To samo robimy z rzeczonym dawcą;) Nie mam pojęcia jak to wygląda w innych typach :roll: . Mam tu na myśli wersję cabrio lub 90 itp ponieważ domyślam się, że tam może być elektryka, bądź inne wymysły

* Składamy oczywiście w odwrotnej kolejności :!: pamiętając o dokręceniu białej i czarnej śruby :!: bo cały fotel będzie latał

* Teraz radzę wypić meliskę bo jeżeli robisz to sam to kilka razy krzykniesz :mrgreen: <mur>
Uważaj na plastiki w prowadnicach fotela :!: Lubią wypadać :!:

Mowa o plasticzkach wchodzących w szyny w tylnej części. Gumka z przodu koło sprężynki też może wypadać skutkiem czego fotel będzie latał i będą problemy z blokowaniem go w odpowiedniej pozycji.

Gdy mamy już za sobą problemiki :evil: z właściwym osadzeniem fotela można się cieszyć z wygody siedzenia i jazdy...

&#8230; jedynie wprawne oko zobaczy, że regulacja kąta oparcia kierowcy jakby nie z tej strony...


Obrazek
Jeszcze tylko pranko i jak nowy!! POOOOZDRAWIAM!!
Obrazek

: 19 kwie 2010, 12:27
autor: maciek12
Dobra robota <ok> Nie wiem jak w B3, ale posiadacze B4 mogą łatwo dopaść siedzenie od wersji angielskiej, wtedy mają identyczne oparcie w idealnym stanie, nie muszą się martwić regulacją po przeciwnej stronie <ok>

: 22 kwie 2010, 08:39
autor: lowslow89
Gratki za moda:D przyda się na pewno bo mam ten sam problem, a tapicer troche krzyknol za obszycie tego

: 22 kwie 2010, 10:10
autor: Satar
Zawsze to fotel pasażera jest tańszy i mniej dobity. Poza tym jak kolega wcześniej napisał można spróbować z angolem <ok> Ja jednak wolę to rozwiązanie - bo tasze. Poza tym czas pracy to max 1,5 do 2 godzin więc niewiele a banan na twarzy :mrgreen:

: 23 kwie 2010, 20:27
autor: radziobiker
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu. Czy zna ktoś sposób na skrzypiący fotel?
Pozdrawiam

: 27 kwie 2010, 15:08
autor: Satar
Prawdopodobnie wysiedziana wyściółka ( zakładam, że chodzi o oparcie). Tam jest taka kratownica :?:/pierwsze zdjęcie w głębi/ czy coś takiego ponaciągane sprężynami. Jeżeli skrzypi Ci siedzisko to wymień gumy i plasticzki prowadnic. Siedzisko jest z gąbki także nie zaskrzypi :mrgreen:

: 27 kwie 2010, 21:37
autor: radziobiker
Dzięki. Jeszcze jedno (może dla niektórych wyda się idiotyczne). Czy nasmarować slizgi, żeby zbytnio nie brudziły i ładnie się ślizgały?

: 29 kwie 2010, 13:09
autor: Satar
Odrobinką tawotu czy coś takiego. Będą lżej się przesuwać. I plastiki się szybko nie skończą. Albo smarem teflonowym do łańcucha - tym suchym. Przynajmniej nie będzie łapał syfów. Pozdrawiam kolegę rowerzystę <piwo>

: 29 kwie 2010, 13:19
autor: radziobiker
Wielkie dzięki za pomoc. Smaru z teflonem u mnie dostatek.

: 03 kwie 2012, 17:53
autor: suugi
Mam pytanko odnośnie tych plastików co są odpowiedzialne za blokowanie siedziska w pożądanej pozycji o których kolega wyżej pisał. Poprostu nie chce się zatrzasnac w pożądanej pozycji, trzeba nim troche potelepac aby się zatrzasneło. Idzie to kupic w sklepie czy tylko z używanego siedziska? Może ktoś ma jakies foty jak to wygląda?

: 14 kwie 2012, 09:26
autor: Satar
Tego typu rzeczy to tylko na szrocie. Albo pójdź na jakąś giełdę do handlarza to Ci skombinuje...