Strona 1 z 1

[90 b3 NG] Regeneracja Zacisku lewy tył

: 12 lip 2010, 20:54
autor: kepasus
Witam wszystkich klubowiczów. Kilka dni temu postanowiłem zregenerowac zaciski od mojej niuńki... było to dramatyczne przezycie ale przynajmniej znam budowe tego podzespołu dogłębnie :) podziele sie z wami moim osiagnieciem przedstawiajac fotostory :)

Oto potrzebne rekwizyty :) widać narzedzia oraz zestawy naprawcze których to są dwa rodzaje (36 i 38mm średnica tłoczka) trzeba sobie zmierzyć. Narzedzia nie sa jakies wyrafinowane wiec nie przedstawiam choc warto sie zaopatrzec w jakies szczypce do zakładania i zdejmowania tzw. segierów, do odpowietrzenia przyda sie wężyk paliwowy ktory łatwo dostać w sklepach, WD-40 lub pochodne cuś i to chyba wszystko. ponad to w warsztacie przyda sie imadło ponieważ zacisk przy składaniu bedzie potrzebował mocnego trzymania... ;/


ObrazekObrazek

zdejmujemy zacisk, odkrecamy przewod hamulcowy elastyczny oraz odczepiamy linkę hamulca ręcznego. wężyk elastyczny zatykamy zrobionym przez nas kołkiem lub zaciskiem kupionym. ja zrobiłem z ołówka używając do tego kontówki... jakos dało rade co widac na fotce :)

Obrazek

wykręcamy tłoczek co nie jest zbyt trudną robotą ponieważ krecimy az wyjdzie i tyle :) jak cieżko sie kreci to używamy do tego klucza od tarcz przy kątówce.

ObrazekObrazek

Otrzymujemy taki oto widok... w środku reszta zabawy.

Obrazek

po zwolnieniu zabespieczenia (segiera) wewnątrz cylinderka wyskoczy nam ze środka taki zestaw:

Obrazek

widac tam miedzy innymi ten nieszczęsny segier. sprężynke która nam utrudnia życie jakas blaszke podkładke i taką kopułke/tulejke co trzyma nam to razem w kupie...

nastepnie wyciagamy na siłe przedstawiony poniżej element, wychodzi łatwo wiec nie bedzie problemow

Obrazek

ukazuje nam sie teraz otwor na dnie cylinderka gdzie znajdziemy luzno osadzony taki oto element:
Obrazek
jest to popychacz hamulca ręcznego. a wyjecie go da nam mozliwosc wyjęcia dzwigni ham. recznego.

ObrazekObrazek
po wyjeciu ukarze sie nam taki widok...Obrazek

czyścimy wszystko w WD-40 kilka razy potem topimy w benzynie i jazda ze składaniem które nie jest takie łatwie. założenie tego segiera jest kłopotliwe i udalo mi sie to metoda prob i błędow wiec powodzenia:) oczywiście wcześniej wymieniamy wszystkie uszczelki jakie mozemy. ja wymieniłem wszystkie oprócz dwóch które są z lewej strony wśród grupki trzech na zdjeciu.
Obrazek

nie widziałem miejsca na ich ulokowanie.

odpowietrzamy i sprawdzamy czy reguje na wcisniecie pedału hamulca :)

ObrazekObrazek

Efekt jest super! zacisk pracuje bardzo lekko i płynnie hamulce są jakby bardziej czułe a ręczny na lewe koło trzyma doskonale :D polecam dla ludzi o mocnych nerwach!

jak znajde znowu dzien czasu to zajme sie drugim zaciskiem i to moze być wyzwanie bo ten jest w opłakanym stanie.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW!

: 12 paź 2010, 19:16
autor: marcin6666n
Świetny opis dla posiadaczy tego rodzaju zacisku.

Też muszę swój przebadać lewy bo linka ręcznego już kupiona a nowy taki zacisk sprawdzałem w sklepie ok 420 zł.

: 22 paź 2010, 00:55
autor: percevalle
Dobry opis. Jakbys jeszcze napisał z jaich czesci korzystałeś, tzn zestawy naprawcze.

: 31 sty 2011, 01:09
autor: kepasus
mam wersje audi 90 sport (podobno) i szukałem takiego srugiego zacisku jak mój... nie jest łatwo. nie ma! przynajmniej ja nie znalazlem.

: 31 sty 2011, 09:02
autor: Dziki
kepasus pisze:szukałem takiego drugiego zacisku jak mój... nie jest łatwo
zacisk typowy od Quattro w B3, czyli że idzie od frontu na osi auta ;-)
gratuluje cierpliwości przy zakładaniu segera :mrgreen: ja już trochę zacisków zregenerowałem więc rozumiem ból <ok>

: 07 lut 2011, 23:00
autor: kepasus
to moze podzielisz sie patentem na zakładanie go w mniej niz kilka godzin ;-) :-D

: 04 maja 2011, 20:38
autor: Krys1994
Ja ostatnio regenerowałem zaciski wszystkie 4 i mogę powiedzieć, że ja ten seger zakłądałem w 10 minut :mrgreen: oczywiście w 2 osoby, dociskałem sprężynę kawałkiem rurki o takiej średnicy jak ty to nazwałeś kopułką/tulejką, a tato cienkimi śrubokrętami zakładał seger. Wstyd się przyznać ale większy problem miałem z osłonkami tłoczków, szczególnie na przodzie :oops:. Zacisk mam dokładnie taki sam jak twój i też te 2 gumki zostały niewykorzystane.

: 04 maja 2011, 22:11
autor: kepasus
no ja niestety nie mialem pomocnej pary rąk. :-/ gratki za szybką akcje renowacje :mrgreen:

: 29 sie 2011, 22:17
autor: wajcha
Powiem panowie tak jutro sadny dzien rozbieram obie strony regeneracja na całego, dzieki za doskonały wyklad. mam nadzieje ze dam rady. POZDRAWIAM <ok>

: 21 wrz 2011, 22:52
autor: arekk
Świetny tutorial. Miałem problem bo zacisk zupełnie stał a kiedy pytałem ludzi z okolicy co z tym zrobić to zdziwieni byli, że ma tylne hamulce na tarczach.