[B4 all] Wymiana zaróweczek i diod w przełącznikach.
: 26 sie 2010, 11:32
Witam. Ostanio przepaliły mi się żaróweczki i diody w przełącznikach więc postanowiłem je wymienić i teraz zamierzam pokazać przebieg wymiany żarówek i diod w przełącznikach lusterek i szyb. Do tego zabiegu potrzebujemy następujących rzeczy: lutownica, cyna, śrubokręt płaski i krzyżak, diody 5mm albo 3mm, żarówki 0.5W( dostaniemy je w sklepie elektronicznym, koszt żaróweczek do 1zl za sztuke), zapałki i dwa piwka gdyż po jednym chce się zazwyczaj drugie :mrgreen:
Teraz musimy się dostać do naszych przełączników a więc zaczynamy.
1.Odkręcamy śrubkę za pomocą śrubokręta krzyżakowego i ściągamy osłonę.
2.Odkręcamy kolejne dwie śruby.
3.Delikatnie od spodu ciągniemy do siebie przełączniki, podważamy górną część i wyciągamy, na końcu rozłączamy kostki.
4.Teraz musimy wyciągnać przełącznik szyb, delikatnie podważając od spodu, a z góry naciskamy przełącznik tak aby wyskoczył z obudowy. (Trzeba uważać żeby palec nie utknął )
5. To samo robimy z przełącznikiem lusterek podważamy w miejscu zatrzasków i wyciągamy.
6. Zaczynamy od przełącznika szyb, podważamy śrubokrętem płaskim jego górną część ale od strony dłuższej, potem zajmujemy się dolną częścią i też od strony dłuższej podważamy śrubokretem pomagając sobie przy tym zapałkami, wyciągamy element z diodą. Nastepnie musimy wylutować naszą spaloną diodę, dobrze by było razem z rezystorem, gdyż łatwiej potem będzie ją z powrotem zlutować Jak już zaczniemy lutować musimy pamiętać, żeby krótszy koniec diody zlutować z rezystorem.
Jak ktoś chce sprawdzić czy dioda działa to podłączamy pod kostkę zanim złożymy wszystko razem jeżeli jest wszystko dobrze to możemy złożyć przełącznik.
jeżeli jest taki przypadek, że dioda świeci ale czasem mryga warto wymienić rezystorek i problem powinien ustąpić.
7.Teraz zajmujemy się przełącznikiem lusterek.
Miejsca zatrzasków delikatnie podważamy śrubokrętem i pomagamy sobie zapałkami, dwa zatrzaski są na sprężynkach i możemy je przesuwać w wyniku czego ułatwia to nam wyciągnięcie obudowy. Potem ściągamy gumową osłonke, i zaczynamy wylutowywać stare żaróweczki, żaróweczki mają żarnik jak w żarówkach tympu W5W, które stosuje się do świateł postojowych więc można sprawdzić czy są przepalone. Jezeli tak jest wymieniamy je na nowe i lutujemy.
Jak chcemy sprawdzić czy jest wszystko giciorek to podłączamy pod kostkę.
8.Na koniec wszystko ładnie składamy, nie zapomnijmy o tych zatrzaskach ze sprężynkami żeby je dobrze wsadzić.
Teraz wszystko składamy i wieczorami możemy się cieszyć naszym podświetleniem <ok>
To jest mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość, jak coś nie tak to piszcie, spróbuje naprawić moje błędy.
Teraz musimy się dostać do naszych przełączników a więc zaczynamy.
1.Odkręcamy śrubkę za pomocą śrubokręta krzyżakowego i ściągamy osłonę.
2.Odkręcamy kolejne dwie śruby.
3.Delikatnie od spodu ciągniemy do siebie przełączniki, podważamy górną część i wyciągamy, na końcu rozłączamy kostki.
4.Teraz musimy wyciągnać przełącznik szyb, delikatnie podważając od spodu, a z góry naciskamy przełącznik tak aby wyskoczył z obudowy. (Trzeba uważać żeby palec nie utknął )
5. To samo robimy z przełącznikiem lusterek podważamy w miejscu zatrzasków i wyciągamy.
6. Zaczynamy od przełącznika szyb, podważamy śrubokrętem płaskim jego górną część ale od strony dłuższej, potem zajmujemy się dolną częścią i też od strony dłuższej podważamy śrubokretem pomagając sobie przy tym zapałkami, wyciągamy element z diodą. Nastepnie musimy wylutować naszą spaloną diodę, dobrze by było razem z rezystorem, gdyż łatwiej potem będzie ją z powrotem zlutować Jak już zaczniemy lutować musimy pamiętać, żeby krótszy koniec diody zlutować z rezystorem.
Jak ktoś chce sprawdzić czy dioda działa to podłączamy pod kostkę zanim złożymy wszystko razem jeżeli jest wszystko dobrze to możemy złożyć przełącznik.
jeżeli jest taki przypadek, że dioda świeci ale czasem mryga warto wymienić rezystorek i problem powinien ustąpić.
7.Teraz zajmujemy się przełącznikiem lusterek.
Miejsca zatrzasków delikatnie podważamy śrubokrętem i pomagamy sobie zapałkami, dwa zatrzaski są na sprężynkach i możemy je przesuwać w wyniku czego ułatwia to nam wyciągnięcie obudowy. Potem ściągamy gumową osłonke, i zaczynamy wylutowywać stare żaróweczki, żaróweczki mają żarnik jak w żarówkach tympu W5W, które stosuje się do świateł postojowych więc można sprawdzić czy są przepalone. Jezeli tak jest wymieniamy je na nowe i lutujemy.
Jak chcemy sprawdzić czy jest wszystko giciorek to podłączamy pod kostkę.
8.Na koniec wszystko ładnie składamy, nie zapomnijmy o tych zatrzaskach ze sprężynkami żeby je dobrze wsadzić.
Teraz wszystko składamy i wieczorami możemy się cieszyć naszym podświetleniem <ok>
To jest mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość, jak coś nie tak to piszcie, spróbuje naprawić moje błędy.