Witam rozpoczynamy od odkręcenia śruby trzymającą przegub zewnętrzny jest to klucz 24 odkręcamy dolny sworzeń wahacza zbijamy wahacz na dół i wyjmujemy półośkę z piasty
2)Następnie odkręcamy przegub od flanszy skrzyni biegów jest klucz splin 16 sto kątny
oczywiście trzeba dokładnie oczyścić z piachu wnętrze śruby
3) po odkręceniu przegubu ukazuje nam sie taki widok przegub jest zabezpieczony pierścieniem po jego zdjęciu wyjmujemy przegub
4) Po dokładnym oczyszczeniu ze starego smaru zakładamy nowy przegub i smarujemy go smarem który mamy w komplecie całość wygląda tak
Dodam no koniec że robiłem to bez kanału i wymieniałem od razu gumę na przegubie zewnętrznyn natomiast trochę kiepskie jest dojście od strony tłumika gdyż przeszkadza rura od tłumika
5) Koszt przegubu zewnętrznego to oryginał około 200 zł zamiennik 90 zł
6) wymieniałem przeguby dlatego że podczas jazdy słychać było bicie powyżej 60 km/h po tym zabiegu ustało w razie jakich kolwiek pytań postaram się pomóc
: 22 wrz 2010, 19:44
autor: Dziki
klucz do odkręcenia przegubu od flanszy nazywa sie splin rozmiaru nie pamiętam...
ja zanim odkrece sworzeń i opuszcze wachacz odkręcam śruby przegubu,
oczywiście tak jak wspomniałeś trzeba oczyścić gniazdo łba śruby,
zaopatrzyć się w kilka przedłużek do treszczotki ( klucz splin pasuje pod nasadowy klucz 10), całość idealnie da nam pole ruchu już w nadkolu a nie kąbinować przy samej skrzyni,
przed kręceniem warto klucz przez te przedłużki wbić młotkiem, potraktowanie tak śruby zruszy nieco gwint, i lżej pójdzie odkręcanie,
potem wkręcamy śrubę koła w piastę , jakiś "śrubokręt" wkładamy w tarczę (jeśli jest wentylowana), aby zblokował się o zacisk i możemy brać się za odkręcanie, przekładając śrubokręt by móc przekręcić każdą śrube wszystko sztywno bez omsknięć i uszkodzeń łba śruby <ok>
: 23 wrz 2010, 01:33
autor: percevalle
A na samym koncu jedziemy na ustawianie zbieżności? Chodzi mi o to odkręcenie sworznia.
: 23 wrz 2010, 08:17
autor: ysiul
percevalle pisze:Chodzi mi o to odkręcenie sworznia.
nie ponieważ odkręcasz sworzeń z piasty a nie z wahacza dzięki temu masz takie same ustawienie na wahaczu jak było a w paście nic się nie zmienia bo tam jest tylko jedno położenia sworznia <ok>
: 24 gru 2011, 15:31
autor: KamilJ.
Super opis, przydał mi się. Od siebie dodaję swoje spostrzeżenia:
-rozmiar klucza do przegubu wewnętrznego ma rozmiar m8 (splin, bynajmniej u mnie w abt)
-wymiana przegubu wewnętrznego prawego nie przysparza kłopotów, ja użyłem do odkręcenia śrub klucz przedłużany mając możliwośc kręcenia śrub w nadkolu
-obyło się bez odłączania wahacza od zwrotnicy, ale ktoś musi trzymać kierownicę na maksymalnym skręceniu kół(prawy przegób-skręt w lewo;lewy przegób-skręt w prawo) oraz użyć podnośnika aby podnieść kolumnę umożliwiając w ten sposób wyjęcie całej półosi
-odkręciłem przy tym wszystkim zacisk hamulca podwieszając go na sprężynie- jest niebo lepszy dostęp
Podziękowania dla goldi j51
Pozdrawiam wszystkich AUDIMANIAKÓW
: 18 maja 2014, 18:34
autor: grzesiu88
Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.
: 18 maja 2014, 19:11
autor: Patrique
grzesiu88 pisze:Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.
Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.
: 18 maja 2014, 20:12
autor: grzesiu88
Patrique pisze:
Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.
Nie mam jak podjechać, auto nie na chodzie - byłem holowany . Kupie raczej jakiś dobry klucz, żeby ruszyć tę nakrętkę (nie śruba, źle się wyraziłem). Jakieś rady co do klucza?
: 18 maja 2014, 20:29
autor: zmotor
Nie musisz demontować całej półosi, wystarczy ze odkręcisz 6 śrubek flanszy przegubu wewnętrznego które i tak musisz odkręcić do wymiany,rozpinasz sworzeń wypychasz koło na zewnątrz i masz wystarczająco miejsca żeby wymienić ten przegub.
: 19 maja 2014, 20:20
autor: grzesiu88
Ja nie wiem jak wy tą nakrętkę wykręcacie. Jeden klucz wygiąłem, drugi solidniejszy pękł, próbowałem przecinakiem to przecinak się tępi, próbowałem nawiercać to 2 wiertła pękły, a nakrętka dalej nie ruszona. Totalne załamanie...
: 20 maja 2014, 10:10
autor: pkrr
ja z rurą 2m zawsze dawałem radę <ok>
: 23 maja 2014, 09:24
autor: grzesiu88
Dałem radę - małe wiertło + przecinak
Teraz zastanawiam się nad jednym:
Przegub jest wkręcony bez 1 śruby, stara była zerwana, a wymianę robiłem na lewarku i nie miałem dojścia, żeby się jej pozbyć. Czy jest możliwość wycieku oleju ze skrzyni przez brak tej jednej śruby?
: 02 gru 2015, 13:09
autor: wiadziu
Laickie pytanie czy na osłonie przy przegubie wewnętrznym musi być opaska... przy zdjęciu starej osłony nie było opaski, ale wiadomo mogła się skończyć
Pytam bo w zestawie GSP nie mam a przy zewnętrznych widzę zawsze są.
Pozdrawiam.
: 02 gru 2015, 17:02
autor: beast
Ja tez nie mialem opasek - wiec tak chyba ma byc przy zewnetrznych są ,ale one troche inaczej są mocowane. Wewnetrzna od strony skrzyni jest na stałe przymocowania do takiego kołnierza , na półośce też nie ma .Domyślam się ze przez to ze ten wewnatrzny przegub wraz z półośką sie tak nie skręca jak zewnetrzny - tylko bardziej sie wsuwa i wysuwa :mrgreen:
: 14 kwie 2016, 07:59
autor: Kolczat
goldi j51, Ty pewnie wymieniałeś przegub wewnętrzny w b3? bo u mnie w cabrio przegub wewnętrzny wygląda troche inaczej, a dokładnie tak:
i teraz pytanie, czy ten przegub też jest trzymany przez seger? podejrzewam, że trzeba ściągnąć ten złoty dekielek, ale czy ktos ma jakiś patent na to? i pod tym deklem jest jakieś zabezpieczenie, typu właśnie seger, po którego ściągnięciu, przegub zejdzie bez problemu