Strona 1 z 3

[ B4 1,9TDI 1Z]wymiana uszczelki pod chłodniczką oleju

: 26 wrz 2010, 13:49
autor: gibaj
więc tak- potrzebne nam będą klucze (na zdjęciu),odkręcamy filtr oleju , potem klucz 27 oczkowy odkręcamy tą dużą śrubę,trzymającą chłodniczkę,następnie wyjmujemy chłodniczkę i wymieniamy uszczelkę, wszystko oczywiście ładnie czyścimy czystą szmatką :-D po założeniu nowej uszczelki skladamy w odwrotnej kolejności ;-)aha nie zapomnijmy o filtrze oleju oczywiście :mrgreen: p.s. śrubokręta użyłem do wyjęcia uszczelki z chłodniczki :-D

: 27 wrz 2010, 21:34
autor: MUNIOR
Hejka gibaj ,ciekło ci ?czy oliwę do płynu wciskało ?

: 28 wrz 2010, 21:24
autor: gibaj
ciekło :-( nie tak bardzo ale ciekło a że nie lubię jak mi coś z silnika cieknie (choćby kropla) <ok> to odrazu robię <ok>wiesz co tak myślę że ta duża śruba jak jest słabo dokręcona to przy odkręcaniu filtra oleju może się odkręcać bo przecięż szpilka jest ta sama i do filtra i do chłodniczki :-/ i za którymś tam razem przy wymianie filtra oleju możemy niechcący popuścić chłodniczkę :-/ także jestem za tym żeby za każdym razem dokręcić tą śrubę trzymającą chłodniczkę (oczywiście z umiarem) :-D albo przynajmniej sprawdzić

: 30 wrz 2010, 08:22
autor: betek83
gibaj, czy mógłbyś zrobić fotke o jakiej chłodniczce mowa bo jakoś nie kojarzę :oops:

pytam bo mi cieknie na łączeniu między blokiem silnika a tym czymś w co wkręcamy filtr oleju :-P

: 30 wrz 2010, 09:52
autor: Kokolino
betek83 pisze:pytam bo mi cieknie na łączeniu między blokiem silnika a tym czymś w co wkręcamy filtr oleju
to coś to właśnie chłodniczka <ok>

: 30 wrz 2010, 19:20
autor: gibaj
masz jeszcze inne zdjęcie <ok> to jest właśnie chłodniczka oleju :-D a pod nią jest filtr oleju (tą strzałką zaznaczyłem czujnik położenia wału)wymiana tej uszczelki zajęło mi 20minut <ok> pamiętaj żeby dobrze dokręcić tą nakrętkę dużą która trzyma chłodniczkę aha uszczelka kosztuje 9zł <piwo> jak coś to dam ci tlf.na pw i wszystko ci wytłumaczę ;-) i jeszcze zdjęcie uszczelki

: 30 wrz 2010, 22:40
autor: Spietyq
betek83 pisze:cieknie na łączeniu między blokiem silnika a tym czymś w co wkręcamy filtr oleju
Może cieknie Ci z pod korpusu filtra oleju, a nie z pod chłodniczki oleju. Uszczelka pod korpus filtra oleju 028 115 441 C

: 01 paź 2010, 07:56
autor: gibaj
tutaj masz zdjęcie chłodniczki (zaznaczyłem strzałką) :-D

: 01 paź 2010, 16:15
autor: betek83
zrobiłem fotkę miejsca wycieku oleju...

Obrazek

ale to chyba nie jest to miejsce o którym Ty piszesz

: 01 paź 2010, 19:09
autor: Spietyq
betek83 pisze:zrobiłem fotkę miejsca wycieku oleju...
Cieknie Ci z pod korpusu filtra oleju, jak wcześniej napisałem, a nie z pod chłodniczki oleju. Przerabiałem ostatnio ten temat. Uszczelka pod korpus filtra oleju 028 115 441 C. Postaraj się oczywiście o uszczelkę oryginalną.

: 01 paź 2010, 20:46
autor: betek83
hmmm

dzięki tylko jak możesz to napisz mi czy dużo z tym roboty?? poza tym czy jest to skomplikowane, bo zamierzam się za to zabrac przy okazji wymiany oleju <ok>

: 01 paź 2010, 20:51
autor: gibaj
jak będziesz miał odkręcony filtr ,to odkręć chłodniczkę no i korpus i wymieniasz uszczelkę <ok> dasz radę wierzymy w ciebie <piwo> ;-)

: 02 paź 2010, 10:55
autor: Spietyq
Najlepiej wymienić sobie te obie uszczelki przy okazji wymiany oleju
1. pierścień uszczelniający do chłodniczki oleju 038 117 070 A, wymiar 59x5 zdjęcie jak wygląda pierścień zamieścił kolega gibaj
2. Uszczelka pod korpus filtra oleju 028 115 441 C

Tak jak napisał gibaj najpierw odkręć filtr oleju następnie chłodniczkę być może nie będzie chciała zejść puknij delikatnie z góry chłoniczkę to na pewno wyskoczy na końcu korpus jest przykręcony na trzy śruby imbusowe, w zależności jak mamy ustawioną chłodniczkę musisz zdjąć najpierw chłodniczkę bo możesz nie dojść do trzeciej śruby. Koledzy mówią, że nie trzeba spuszczać płynu chłodniczego przy ściąganiu chłodniczki, nie chciałem ryzykować ja zdejmowałem węże bo przy okazji wymieniałem jeden z węży.

: 02 paź 2010, 12:12
autor: gibaj
ja nic nie spuszczałem fakt że trochę oleju z niej wyleci ale to normalne no i musisz puknąć w nią albo mocno szarpnąć jak pisze Spietyq bo trzyma ją własnie ta uszczelka na zdjęciu <ok>

: 02 paź 2010, 16:28
autor: niebieski79
Płynu nie musisz spuszczać bo tam jest obieg zamknięty.Przerabiałem ten temat przy montażu dodatkowych zegarów u Siebie.