Strona 1 z 7

[B3,B4] Rozbiórka i naprawa licznika wersja VDO.

: 05 paź 2010, 22:45
autor: Norbas
Chciałbym pokazać przebieg rozbiórki i naprawy licznika. Jeżeli nie działą nam naliczania km to musimy sprawdzić stan zimnych lutów, ułamanej zębatki lub silniczek, który napędza zebatkę. Jak coś proszę mnie poprawić.

Są dwa rodzaje zębatek;
1. Obrazek była robiona od 1993r.

2. Obrazek była robiona do 1992r.

A to silniczek który też sie psuje, żadko ale jednak.
Obrazek


A więc kiedy uporamy się z wyciągnięciem licznika z konsoli to go rozkręcamy i wyjmujemy z obudowy.
Obrazek

Odkrecamy licznik km z tyłu są 4 śrubki i mamy liczni wyciągnięty.
Obrazek

Teraz musimy się dostać do naszego mechanizmu, siągamy wskazówke przekrecając ją w prawo i przy 200km/h powinna puścić i delikatnie ją ciągniemy do góry. Nic na siłe.
ObrazekObrazek

Odkręcamy śrubki które trzymają tarczkę i sciągamy potem odkręcamy podstawkę pod tarczę.
ObrazekObrazek

I teraz jesteśmy bliżej mechanizmu naliczania.
Obrazek

Rozkrecamy mechanizm i sprawdzamy czy zębatka jest ułamana, jak tak to wymieniamy i składamy i powinno działać.
Obrazek

Powodzenia w działaniach :mrgreen:

: 05 paź 2010, 23:25
autor: noorbi
Spoko opis.
Dodatkowo uczulam na zdejmowanie wskazówki, naprawdę delikatnie, nic na siłę. Bardzo łatwo jest coś zepsuć.

: 07 paź 2010, 19:03
autor: maniek75
noorbi pisze:Dodatkowo uczulam na zdejmowanie wskazówki, naprawdę delikatnie, nic na siłę. Bardzo łatwo jest coś zepsuć.
Święte słowa <ok>

: 20 paź 2010, 16:20
autor: Boom
tez ostatnio naprawiałem ten licznik kilometrów. taka mała zębatka była do wymiany. Kupiłem ja na allegro. jest jeden gość co je sprzedaję.
Przy okazji rozwaliłem wskzówke prędkościomierza i teraz tak dziwnie mi wskazuje

: 20 paź 2010, 17:13
autor: GSF
Czekam na przesyłke z zębatką i biorę się za wymiane <ok>

: 20 paź 2010, 21:10
autor: Jarewa
Opis ok. Ale do chole...y napisz że tyczy się to liczników tylko VDO! A nie że B3/B4 ALL Bo ludzie często mylą i niszczą sobie liczniki UN4.

I sam wpadłem w te sidła.

: 20 paź 2010, 21:58
autor: Norbas
Jarewa pisze:Ale do chole...y napisz że tyczy się to liczników tylko VDO!
haha po co ten krzyk, można spokojnie czy nie?

: 20 paź 2010, 22:47
autor: karol_17
GSF, gdzie kupiłeś zębatkę ?

: 22 paź 2010, 20:03
autor: proket

: 22 paź 2010, 20:56
autor: GSF
karol_17 pisze:GSF, gdzie kupiłeś zębatkę ?
Dokładnie w tym miejscu co kolega wkleił powyżej :-)

: 25 paź 2010, 11:48
autor: Mudulinek
Mam taki problem że mam w mojej audi Coupe 2,0 E licznik 893 190 i mam 260 km/h max kręce do tamtąd wskazówke i nic krece dalej nawet do 20 znou i nic jedynie wskazówka obraca się na tym bolcu i gdy ja puszcze to zatrzymuje sie na 80 co mam zrobic??

: 25 paź 2010, 19:16
autor: Norbas
Mudulinek, zobacz może masz un4 nie rozbieralne https://audi80.pl/b3-all-zegary-vdo- ... htm#490265 tu znajdziesz różnice

: 27 paź 2010, 15:42
autor: maciek12
NorbertGSX pisze:Są dwa rodzaje zębatek;
1. była robiona do końca 1992r.

2. była robiona od 1993r.
Norbert, zdaje sie, że pomyliły ci sie fotki zębatek... ta żółta była od 93 ;-) <ok>

: 27 paź 2010, 17:56
autor: Norbas
tak własnie bo zastąpili ją trwalszą co nie :mrgreen:

: 27 paź 2010, 18:31
autor: Mudulinek
NorbertGSX pisze:Mudulinek, zobacz może masz un4 nie rozbieralne https://audi80.pl/b3-all-zegary-vdo- ... htm#490265 tu znajdziesz różnice
Patrzylem i mi pisze na liczniku VDO ;/ nie wiem co z nim, najdziwniejsze jest to że czase idzie cały czas a czasem nic. Stukanie w licznik pomaga.