<ok> więc tak przy okazji wymiany uszczelki nad kolektorem zrobiłem kilka fotek żeby można było sobie samemu wymienić bez jeżdżenia po ''mechanikach'' :shock: bo jak wiadomo uszczelkę można kupić (lub dorobić) za nieduże pieniądze a wiadomo jak to u ''mechaników'' bywa że koszt naprawy jest kosmiczny a koszt uszczelki nieduży :mrgreen: potrzeba ok 2godz.na to z przerwami na łyk kawy lub papieroska <ok> wymianę zaczynamy od odkręcenia śrub zaznaczonych strzałkami i zdejmujemy gumę łączącą kolanko z IC i odchylamy EGR żeby był lepszy dostęp (jest na harmonijce więc ładnie odejdzie) odkręcamy następne śruby zaznaczone strzałką i zdejmujemy kolanko wszystko ładnie czyścimy ,zakładamy uszczelkę (ja dorabiałem z materiału zbrojonego na uszczelki)ale można ją dostać w ASO ,i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności p.s.zdjęcia robione tlf. więc jakość taka sobie miłej wymiany proszę o komentarze lub jakieś uwagi co do mojej pracy <ok>
ups nie dałem zdjęcia uszczelki tokarka606 (ale ja robiłem z materiału)
: 12 sty 2011, 16:26
autor: damianmp33
Mam taki problem pojawia mi się olej poniżej łączenia kolanko-kolektor.
: 13 sty 2011, 20:12
autor: gibaj
no to nie wiem co masz za problem przecież masz opisane jak wymienić uszczelkę?
: 13 sty 2011, 20:29
autor: damianmp33
Ale czy powinien sie tutaj dostawac olej? Przeciez to jest kolektor ssacy wiec powinien powietrze ciągnąc.
Ps. dzis wymienilem uszczelke której nie było;) było tylko trroche posmarowane silikonem...
: 17 lut 2011, 22:39
autor: KRZYCHU 2210
Siema! Mam takie same objawy syczenia! I teraz mam pytanie: czy mozna tak jezdzic bo auto lepiej sie zbiera czy doprowadzi te syczenie do uszkodzenia turbiny badz czegos innego?
[ Dodano: 2011-02-17, 22:41 ]
Podkresle ze turbo wczesniej gwizdalo a teraz zamiast gwizdu jest syczenie...
: 28 lut 2011, 19:52
autor: damianmp33
Syczenie jest prawdopodobnie przeczynę nieszczelności układu. Aby srwierdzi niszczelnośc proponuje psuknę wodą z płynem do naczyń w miesca łączeń bądz na węże. Płyn chwilowo wicziszy miejsce nieszczelnosci i zlikwidowac nieszczelnośc. Widziąłem jak tak niektórzy robię.
: 16 mar 2011, 21:24
autor: lukwoj21
ktos ma nr tej uszczelki?
: 16 mar 2011, 21:35
autor: joandaw
Nr 028 129 754 A ostatnio kupiłem w ASO
: 17 mar 2011, 10:39
autor: lukwoj21
Wielkie dzieki, a ktos ma moze nr tego weza od turbo co idzie do kolanka ten taki krótki.
: 03 sty 2012, 22:12
autor: ruki
damianmp33 pisze:
Mam taki problem pojawia mi się olej poniżej łączenia kolanko-kolektor.
jak wiadomo opis dotyczy zaworu EGR czyli zaworu recyrkulacji spalin, ma on za zadanie przenieść część powietrza z kolektora wydechowego do kolektora ssącego, przy tym niesie on cały syf z kolektora wydechowego z powrotem do naszego auta więc będzie tam olej i wszystkie opary.
zaślepić dziada <ok> i wyczyścić kolektor ssący <ok>
: 24 sty 2012, 19:59
autor: tokarka606
ruki pisze:olej i wszystkie opary
Sadza.
Olej dostaję się do układu ssącego przez odmę w połączeniu z sadzą tworzy wyjątkowo lepką i trudną do usunięcia maź.