Strona 1 z 1

[b4 1.9 tdi 1z]wymiana paska klinowego

: 11 sty 2011, 18:07
autor: hudy
witam.dziś wymieniałem pasek klinowy.chciałbym pokazać tym co nie wiedzą jak to zrobić że łatwo i prosto to wykonać samemu.cała praca zajmuje ok 30 minut a potrzebne do tego będą nam klucz 13 i 22 oraz oczywiście nowy pasek.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy.

- ściągamy osłonę pod silnikiem bo od dołu jest lepsze dojście.

- popuszczamy 4 śruby które na zdjęciu pokazałem żółta strzałką.jedna z numerkiem 1 jest słabo widoczna.po ich poluzowaniu pompa wspomagania staje się luźna i można ja popuścić śrubą która służy do napinania paska, na zdjęciu oznaczona czerwoną strzałką.tu może pojawić się mały problem tak jak u mnie to było gdyż miałem pościnane ząbki po których ten napinacz się porusza.ale z pomocą przyszedł mi śrubokręt którym wystarczy skontrować w odpowiednim miejscu i naciągnąć pompę.

- po założeniu nowego paska naciągamy ją śruba zaznaczoną na czerwono i skręcamy resztę śrub które wcześniej popuściliśmy.

- skończone... teraz możemy cieszyć się że nic nam nie piszczy no i z tego że zaoszczędziliśmy 15-20zł...

: 13 sty 2011, 20:13
autor: gibaj
ok hudy dobra robota <piwo>

: 09 lut 2011, 14:39
autor: hackthemilk
hudy pisze:.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy
ja zawsze zakładam max 10mm bo dwa razy już miałem przygody - raz pasek strzelił a dwa większy się obraca.

to zależy od koła pasowego w jakim jest rozmiarze. W moim tdi - ku max 10 mmm bo z większymi źle się kończy.

a jeśli chodzi o zakładanie jest jeszcze szybszy patent:
pokazał mi to stary mechanik - kupujemy dobry pasek, potrzebujemy jeszcze do tego płaski kawałek drogi i dwie osoby. Zakładasz bez ściągania pompy - i nakłądasz go pchająć auto na biegu 5 i wstecznym toć do przodu i to tyłu po troszkę i po max 15 min załozone - bez demontu ani luzu pompy :lol:
:mrgreen:

: 09 lut 2011, 17:06
autor: hudy
kiedyś mechanik mówił mi o takim sposobie zakładania ale mówił tez że ma to swoje plusy i minusy.plus to oczywiście szybkość i mniej pracy ale niestety po pierwsze cierpi na tym pasek a po drugie mówił że widział osobiście jak pokrzywiło pompę tylko nie wiem czy cały tyn trzpień co trzyma koło czy tylko śruby które je trzymają...