[b4 1.9 tdi 1z]wymiana paska klinowego
: 11 sty 2011, 18:07
witam.dziś wymieniałem pasek klinowy.chciałbym pokazać tym co nie wiedzą jak to zrobić że łatwo i prosto to wykonać samemu.cała praca zajmuje ok 30 minut a potrzebne do tego będą nam klucz 13 i 22 oraz oczywiście nowy pasek.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy.
- ściągamy osłonę pod silnikiem bo od dołu jest lepsze dojście.
- popuszczamy 4 śruby które na zdjęciu pokazałem żółta strzałką.jedna z numerkiem 1 jest słabo widoczna.po ich poluzowaniu pompa wspomagania staje się luźna i można ja popuścić śrubą która służy do napinania paska, na zdjęciu oznaczona czerwoną strzałką.tu może pojawić się mały problem tak jak u mnie to było gdyż miałem pościnane ząbki po których ten napinacz się porusza.ale z pomocą przyszedł mi śrubokręt którym wystarczy skontrować w odpowiednim miejscu i naciągnąć pompę.
- po założeniu nowego paska naciągamy ją śruba zaznaczoną na czerwono i skręcamy resztę śrub które wcześniej popuściliśmy.
- skończone... teraz możemy cieszyć się że nic nam nie piszczy no i z tego że zaoszczędziliśmy 15-20zł...
- ściągamy osłonę pod silnikiem bo od dołu jest lepsze dojście.
- popuszczamy 4 śruby które na zdjęciu pokazałem żółta strzałką.jedna z numerkiem 1 jest słabo widoczna.po ich poluzowaniu pompa wspomagania staje się luźna i można ja popuścić śrubą która służy do napinania paska, na zdjęciu oznaczona czerwoną strzałką.tu może pojawić się mały problem tak jak u mnie to było gdyż miałem pościnane ząbki po których ten napinacz się porusza.ale z pomocą przyszedł mi śrubokręt którym wystarczy skontrować w odpowiednim miejscu i naciągnąć pompę.
- po założeniu nowego paska naciągamy ją śruba zaznaczoną na czerwono i skręcamy resztę śrub które wcześniej popuściliśmy.
- skończone... teraz możemy cieszyć się że nic nam nie piszczy no i z tego że zaoszczędziliśmy 15-20zł...