Strona 1 z 1

AUDI 80 B3 WYMIANA ŁOŻYSKA

: 27 mar 2011, 15:21
autor: iboxcyc
Witam pomyślałem sobie że może się komuś przyda jak się wymienia łożysko
A wiec zaczynamy od sprawdzenia które to koło najlepiej sprawdzić podnieść samochód i poruszać kołem jeżeli ma luzy to jest to kolo a jeżeli nie ma luzu to należy pokręcić kołem i powinno słychać.

Jeżeli już mamy to kolo to podnosimy samochód i robimy tak jak w punktach.
1.Należy zdjąć koło
2.Trzeba zdjąć pokrywę piasty koła

Obrazek
3.Gdy już ja zdjęliśmy należy wytrzeć z smaru
Obrazek
4.Potem musimy wyjąć zawleczkę
Obrazek
5.Potem zdejmujemy osłonę na śrubę
Obrazek
6.I zostało jeszcze odkręcić śrubę(nakrętka sześciokątna)( klucz 24)
Obrazek
7.Za śruba znajduje się jeszcze podkładka dociskająca łożysko zewnętrzne
Obrazek
8.Teraz wyjmujemy łożysko
Obrazek
9.I teraz powinno bez problemu zdjąć bęben
Obrazek
10.Teraz zdejmujemy łożysko wewnętrzne
Obrazek
11.I na samym końcu znajduje się pierścień uszczelniający należy go zdjąć
Obrazek
12.Teraz weź jakąś ścierkę i wytrzyj dobrze półoś
Obrazek
13.I teraz należy wszystko po kolej złożyć zaczynamy od pierścienia uszczelniającego
Obrazek
14. Potem posmaruj półoś smarem i włóż łożysko
Obrazek
15.I teraz bierzecie bęben i wyczyszczamy smar z środka
Obrazek
16.Gdy już oczyścicie zobaczycie obudowę łożyska należy ja wybić
Obrazek
17.I tak samo robimy z drugiej strony
Obrazek
18.I potem wbijamy nowe
Obrazek
19.i z drugiej strony tak samo tylko tą wąską strona do bębna
Obrazek
20.Teraz weź smaru i dosyć sporo włóż do środka
Obrazek
21.Teraz weź bęben i umieść go na półosi i dobrze dociśnij
Obrazek
22.Weź łożysko zewnętrzne i włóż ja do środka tak jak na zdjęciu
Obrazek
23.Potem podkładka
Obrazek
24.Dociskamy do wszystko śruba
Obrazek
25.Zakładamy osłonę na śrubę
Obrazek
26.Wszystko to zabezpieczamy zawleczką najlepiej nową
Obrazek
27.Teraz musimy weź pokrywę piasty koła i nasmaruj w środku i wbić żeby to wszystko zakryć mam nadzieje ze się to komuś kiedyś przyda.

: 27 mar 2011, 15:53
autor: andi77
iboxcyc, Nieźle się napracowałeś przy tym poście. Pewnie komuś się przyda <piwo>

: 27 mar 2011, 17:53
autor: iboxcyc
Trochę tak ale czego się nie robi dla audi :-)

: 28 mar 2011, 20:19
autor: zibifree
Dzięki za bardzo szczegółowy opis. Rozumie, że w zestawie mamy oba łożyska wew i zew? Łożysko Febi będzie OK?

: 28 mar 2011, 20:50
autor: iboxcyc
Tak masz obydwa tylko kup smar specjalny do łożysk.
A łożysko to już ci nie doradzę.

: 30 mar 2011, 01:22
autor: skoti

: 10 kwie 2011, 17:31
autor: andi77
iboxcyc, Teraz jak się lepiej przyjrzałem... to od punktu 13-tego zrobiłeś fatalną pomyłkę :!: Łożysko wewnętrzne wraz z simeringiem (uszczelniaczem) montujemy w bębnie hamulcowym przed jego założeniem <piwo>

: 10 kwie 2011, 17:37
autor: hakahaka
myślę że andi77 ma rację <ok>
wiem ze na forum napewno gdzies jest :roll: ale jak z dokręcaniem śruby, do oporu?

: 10 kwie 2011, 17:52
autor: andi77
hakahaka, Śrubę dokręcamy z wyczuciem do momentu w którym da się jeszcze przy użyciu niezbyt dużej siły ruszyć np. za pomocą śrubokręta podkładkę pod śrubą. Zbyt mocne dokręcenie spowoduje zbyt wczesne zużycie łożyska... oczywiście zbyt lekkie dokręcenie doprowadzi do tego samego.

: 10 kwie 2011, 23:50
autor: skoti
andi77 pisze:iboxcyc, Teraz jak się lepiej przyjrzałem... to od punktu 13-tego zrobiłeś fatalną pomyłkę :!: Łożysko wewnętrzne wraz z simeringiem (uszczelniaczem) montujemy w bębnie hamulcowym przed jego założeniem <piwo>
A jak nie to co się stanie?! ja złożyłem jak piszesz i wyciągając zostało na czopie więc nie widzę różnicy w montażu

: 11 kwie 2011, 13:05
autor: iboxcyc
Może i masz racje ale mi się wydaje że tak jest lepiej bo jak ci smar pójdzie na bęben i nie zauważysz to może przy hamowaniu kogoś niespodzianka spotkać a jak na piaście to chociaż takich niespodzianek nie będzie. Ale może macie inne zdanie jak coś źle napisałem to nie mowie że nie w końcu mechanikiem nie jestem:)