AUDI 80 B3 WYMIANA ŁOŻYSKA
: 27 mar 2011, 15:21
Witam pomyślałem sobie że może się komuś przyda jak się wymienia łożysko
A wiec zaczynamy od sprawdzenia które to koło najlepiej sprawdzić podnieść samochód i poruszać kołem jeżeli ma luzy to jest to kolo a jeżeli nie ma luzu to należy pokręcić kołem i powinno słychać.
Jeżeli już mamy to kolo to podnosimy samochód i robimy tak jak w punktach.
1.Należy zdjąć koło
2.Trzeba zdjąć pokrywę piasty koła
3.Gdy już ja zdjęliśmy należy wytrzeć z smaru
4.Potem musimy wyjąć zawleczkę
5.Potem zdejmujemy osłonę na śrubę
6.I zostało jeszcze odkręcić śrubę(nakrętka sześciokątna)( klucz 24)
7.Za śruba znajduje się jeszcze podkładka dociskająca łożysko zewnętrzne
8.Teraz wyjmujemy łożysko
9.I teraz powinno bez problemu zdjąć bęben
10.Teraz zdejmujemy łożysko wewnętrzne
11.I na samym końcu znajduje się pierścień uszczelniający należy go zdjąć
12.Teraz weź jakąś ścierkę i wytrzyj dobrze półoś
13.I teraz należy wszystko po kolej złożyć zaczynamy od pierścienia uszczelniającego
14. Potem posmaruj półoś smarem i włóż łożysko
15.I teraz bierzecie bęben i wyczyszczamy smar z środka
16.Gdy już oczyścicie zobaczycie obudowę łożyska należy ja wybić
17.I tak samo robimy z drugiej strony
18.I potem wbijamy nowe
19.i z drugiej strony tak samo tylko tą wąską strona do bębna
20.Teraz weź smaru i dosyć sporo włóż do środka
21.Teraz weź bęben i umieść go na półosi i dobrze dociśnij
22.Weź łożysko zewnętrzne i włóż ja do środka tak jak na zdjęciu
23.Potem podkładka
24.Dociskamy do wszystko śruba
25.Zakładamy osłonę na śrubę
26.Wszystko to zabezpieczamy zawleczką najlepiej nową
27.Teraz musimy weź pokrywę piasty koła i nasmaruj w środku i wbić żeby to wszystko zakryć mam nadzieje ze się to komuś kiedyś przyda.
A wiec zaczynamy od sprawdzenia które to koło najlepiej sprawdzić podnieść samochód i poruszać kołem jeżeli ma luzy to jest to kolo a jeżeli nie ma luzu to należy pokręcić kołem i powinno słychać.
Jeżeli już mamy to kolo to podnosimy samochód i robimy tak jak w punktach.
1.Należy zdjąć koło
2.Trzeba zdjąć pokrywę piasty koła
3.Gdy już ja zdjęliśmy należy wytrzeć z smaru
4.Potem musimy wyjąć zawleczkę
5.Potem zdejmujemy osłonę na śrubę
6.I zostało jeszcze odkręcić śrubę(nakrętka sześciokątna)( klucz 24)
7.Za śruba znajduje się jeszcze podkładka dociskająca łożysko zewnętrzne
8.Teraz wyjmujemy łożysko
9.I teraz powinno bez problemu zdjąć bęben
10.Teraz zdejmujemy łożysko wewnętrzne
11.I na samym końcu znajduje się pierścień uszczelniający należy go zdjąć
12.Teraz weź jakąś ścierkę i wytrzyj dobrze półoś
13.I teraz należy wszystko po kolej złożyć zaczynamy od pierścienia uszczelniającego
14. Potem posmaruj półoś smarem i włóż łożysko
15.I teraz bierzecie bęben i wyczyszczamy smar z środka
16.Gdy już oczyścicie zobaczycie obudowę łożyska należy ja wybić
17.I tak samo robimy z drugiej strony
18.I potem wbijamy nowe
19.i z drugiej strony tak samo tylko tą wąską strona do bębna
20.Teraz weź smaru i dosyć sporo włóż do środka
21.Teraz weź bęben i umieść go na półosi i dobrze dociśnij
22.Weź łożysko zewnętrzne i włóż ja do środka tak jak na zdjęciu
23.Potem podkładka
24.Dociskamy do wszystko śruba
25.Zakładamy osłonę na śrubę
26.Wszystko to zabezpieczamy zawleczką najlepiej nową
27.Teraz musimy weź pokrywę piasty koła i nasmaruj w środku i wbić żeby to wszystko zakryć mam nadzieje ze się to komuś kiedyś przyda.