[1Z] Czujnik temp.paliwa G81-usunięcie błędu
: 13 lip 2011, 11:24
Witam.Postanowiłem umieścić krótki opis-poradę dla klubowiczów odnośnie błędu
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-00 - Open or Short to B+
wszystkie marki koncernu.Samochód był w serwisie skody w sprawie tej usterki.Chcieli wymienić całą pompę-dlaczego?Wiele ludzi z rożnych forum boryka się tym,jest wiele opisów jak zbadać czujnik,przewody(sprawdzić przetarcie,piny na złączach).Wymiana czujnika czasami nic nie daje.Wystarczy miernik z piszczkiem.Przykład passat B5 AFN.Sprawdziliśmy grzebień i napięcie na nich,dojście napięcia na czujnik,szliśmy po przewodach.Przewody przy pompie były przetarte-ktoś (gość ze skody po izolował).W ASO skody się poddali i skasowali za wjazd.Co zrobił źle elektryk z ASO?To że nie rozebrał sterownika bo którego wchodzi wtyka.W sterowniku silnika był upalony styk od środka gniazda.Wystarczył do tego brzęczek i chęci.Dolutowanie kabelka i kasowanie.Efekt brak temp.paliwa w -5,4 stopnia.Możliwość ustawienia poprawnie statecznego kata wtrysku.korekcja dawki paliwa(przedtem ECU ustawiał 9mg\R.Konieczność przestawienia nastawnika).Także nie wymieniać pochopnie czujnika,jest dużo opisów jak sprawdzić przewody.Na moje to poszła zwara do masy i dlatego zjarał się pin,ale przygrzały się takie procesorki(były okopcone).Szukać samemu i nie bać się patrzeć w ECU bo tym w ASO się nie chcę, a kasę i tak biorą. :mrgreen:
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-00 - Open or Short to B+
wszystkie marki koncernu.Samochód był w serwisie skody w sprawie tej usterki.Chcieli wymienić całą pompę-dlaczego?Wiele ludzi z rożnych forum boryka się tym,jest wiele opisów jak zbadać czujnik,przewody(sprawdzić przetarcie,piny na złączach).Wymiana czujnika czasami nic nie daje.Wystarczy miernik z piszczkiem.Przykład passat B5 AFN.Sprawdziliśmy grzebień i napięcie na nich,dojście napięcia na czujnik,szliśmy po przewodach.Przewody przy pompie były przetarte-ktoś (gość ze skody po izolował).W ASO skody się poddali i skasowali za wjazd.Co zrobił źle elektryk z ASO?To że nie rozebrał sterownika bo którego wchodzi wtyka.W sterowniku silnika był upalony styk od środka gniazda.Wystarczył do tego brzęczek i chęci.Dolutowanie kabelka i kasowanie.Efekt brak temp.paliwa w -5,4 stopnia.Możliwość ustawienia poprawnie statecznego kata wtrysku.korekcja dawki paliwa(przedtem ECU ustawiał 9mg\R.Konieczność przestawienia nastawnika).Także nie wymieniać pochopnie czujnika,jest dużo opisów jak sprawdzić przewody.Na moje to poszła zwara do masy i dlatego zjarał się pin,ale przygrzały się takie procesorki(były okopcone).Szukać samemu i nie bać się patrzeć w ECU bo tym w ASO się nie chcę, a kasę i tak biorą. :mrgreen: