Strona 1 z 1

[80 B4 1,9 AAZ] Wymiana czujnika temperatury

: 17 gru 2011, 20:44
autor: carlos0101
Witam.
Być może wymiana tego podzespołu nie jest zbyt trudna ale może ktoś skorzysta z moich podpowiedzi.wWymieniając u siebie tą część zrobiłem fotostory. Być może komuś się przyda.

Na początek zacznijmy od tego jak wymienić i gdzie w ogóle znajduje się ten czujnik.

Jest to czujnik dzięki któremu temperatura płynu jest pokazana przez wskaźnik temperatury w zegarach. A wygląda on tak:


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Znajduje się w tym oto miejscu pod maską:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ja na początku odkręciłem rurkę od odmy żeby mieć lepszy dostęp i proponuję to zrobić bo jest naprawdę łatwiej:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Zdejmujemy wtyczkę która znajduję się wpięta w czujnik aby to zrobić podwadzamy do góry metalową objemkę która zabezpiecza przed wypięciem wtyczkę na czujniku (może schodzić dość opornie),

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Po wyciągnięci wtyczki odkręcamy wąż przy pompie wody ten który idzie w dół od powyższego czujnika i spuszczamy płyn, następnie zdejmujemy zabezpieczenie z czujnika też podwadzając do góry tak samo jak z wtyczką i wyjmujemy go na zewnątrz.
Wkładając nowy czujnik czyścimy otwór z którego wyjęliśmy stary czujnik możemy też ja tak robiłem przeczyścić dziury we wtyczce ponieważ po tylu latach troszkę śniedzieją i niezapominany o gumowej uszczelce którą ja np. musiałem przełożyć ze starego czujnika.



Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Zakładamy uszczelkę na czujnik, wkładamy go w otwór,zakładamy zabezpieczenie, wkładamy wtyczkę, zakładamy zabezpieczenie, zakładamy wąż przy pompie wody wlewamy płyn i cieszymy się ze wskazań na liczniku.
Może komuś mój opis pomoże.

: 17 gru 2011, 21:28
autor: olapiotr
carlos0101, Jeżeli założyłeś stary oring to trzeba było złożyć na jakiś silikon <ok>

: 18 gru 2011, 06:37
autor: andi77
carlos0101, Ile dałeś za czujnik, bo u kumpla szwankuje.

: 18 gru 2011, 11:29
autor: carlos0101
Być może na sylikon ale u Mnie jak narazie wycieków nie ma więc jeśli nadal będzie wszystko OK to sylikonowanie odpuszczę no chyba że coś zacznie się dziać. Za czujnik zapłaciłem 30 zł + koszty przesyłki.

: 18 gru 2011, 11:44
autor: gibaj
he wczoraj to robiłem :mrgreen: gratki za opis <piwo> niestety ten mój źle pokazuje :-/ muszę zmienić znowu ;-)

: 18 gru 2011, 15:40
autor: andi77
gibaj pisze:he wczoraj to robiłem :mrgreen: gratki za opis <piwo> niestety ten mój źle pokazuje :-/ muszę zmienić znowu ;-)
Chyba te z allegro nic nie warte. Kolega kupił kilka dni temu B4 i błędnie pokazuje (zaniża).
Sprzedawca twierdził, że niedawno wymieniał czujnik :-P

: 18 gru 2011, 17:57
autor: gibaj
kupiłem w sklepie ;-) no tak to jest że te zamienniki są do bani :-/

: 18 gru 2011, 18:37
autor: andi77
gibaj pisze:no tak to jest że te zamienniki są do bani :-/
Chyba lepiej szukać ori używki na szrocie :-/
Na zamienniku temperatura nie dochodzi do 80 stopni.
Testowane do załączenia wentylatorów chłodnicy... wskazania ok. 80 stopni, a powinno przy ponad 90 :-P

: 22 gru 2011, 17:08
autor: gibaj
a ja mam sposób już na ten czujnik (chodzi o zamienniki) podjechałem dzisiaj do kumpla i znaleźliśmy 2 firmy które dają 3 miesiące gwarancji na czujnik ;-) tylko że niestety ale musi być montowany w warsztacie :-/ jeśli sami sobie kupujemy i wymieniamy to gwarancji nie ma :-/ założyłem drugi i jest git <ok> pokazuje jak trzeba i muszę pudełko trzymać od niego bo to jest podstawą gwarancji ;-)

: 23 gru 2011, 21:23
autor: carlos0101
Mój jak narazie spisuje się znakomicie temperatura szybko wskakuje na 87 stopni czasami dochodzi do 91- może 92 Ale oko cieszy jak wszystko pracuje jak należy

: 15 sty 2012, 16:53
autor: siwwek
Ma ktos moze schemat czujnika 4 pinowego ktory wchodzi od gory? u mnie jest zółty.

: 02 lut 2012, 18:20
autor: jelonka
czy w b4 z silnikiem ABT czujnik znajduje się w tym samym miejscu ?

: 02 lut 2012, 19:23
autor: Pieterb
jelonka pisze:czy w b4 z silnikiem ABT czujnik znajduje się w tym samym miejscu ?
nie wiem jak AAZ ale u Ciebie będzie w króćcu wychodzącym z bloku u góry po prawej stronie stojąc przodem do auta.