[AUDI 90 B3 QUATTRO] Regeneracja drążka reakcyjnego tył.
: 26 lut 2012, 11:07
Witam.
Z racji tego, że mój drążek z tyłu audiczki strasznie zaczął stukać postanowiłem go wymienić.
Przeglądałem po sklepach internetowych i najtaniej co udało mi się znaleźć to 240złbez przesyłki, a orginalny LEMFORDERA to cena 420zł.
Postanowiłem więc znaleźć jakiś zamiennik co też okazało się trudne.
Wpadłem na pomysł żeby wymienić sam sworzeń kulisty z innej części.
Szukałem i tak się okazało, że posiadam też SKODE FAVORIT i gdzieś leżała stara końcówka drążka kierowniczego, która okazała się idealnym dawcą gdyż ma te same wymiary i pasuje idealnie w mocowanie w zwrotnicy.
Udałem się do sklepu i zakupiłem końcówkę niestety jak na tą chwilę firmy NK za jakieś 24zł.
Oczywiście można kupić każdej innej firmy.
A więc zabrałem się do roboty po próbie na starej końcówce, która okazała się sukcesem.
Trzeba oszlifować w koło z góry wokół tego dekielka tak aby widać było łącznie między dwoma elementami metalu, kiedy będzie to widać sworzeń powinno się albo wypchać ręką albo delikatnie gumowym młotkiem.
Tak samo postępujemy z naszym drążkiem reakcyjnym.
Gdy już mamy wszystko wyciągnięte uważamy aby nie pobrudzić w piachu lub pyle naszego nowego sworznia.
Następnie wkładamy go w nasz drążek, podkładamy coś pod gwint nakładamy ten dekielek i ściskamy lekko w imadle aby przyłapać spawami dekielek.
Gdy przyłapiemy dekielek wstępnie zabieramy się za zespawanie wkoło uważając aby nie przegrzać plastiku w środku najlepiej polewając wodą.
Ja to robiłem zwykłą transformatorówką.
Tak zespawany element i ostudzony jest gotowy do przełożenia gumowej osłony z nowego.
Po czym montujemy w samochodzie i cieszymy się nowym drążkiem.
Żywotność jego będzie zależeć od tego jakiej jakości była nasza nowa końcówka i jak wykonaliśmy operację przeszczepu.
Powodzenia w regenerowaniu.
Przepraszam, że nie ma fotek z sali operacyjnej ale nie miałem aparatu pod ręką.
Postaram się wkleić zdjęcie zregenerowanego drążka w najbliższym czasie.
Z racji tego, że mój drążek z tyłu audiczki strasznie zaczął stukać postanowiłem go wymienić.
Przeglądałem po sklepach internetowych i najtaniej co udało mi się znaleźć to 240złbez przesyłki, a orginalny LEMFORDERA to cena 420zł.
Postanowiłem więc znaleźć jakiś zamiennik co też okazało się trudne.
Wpadłem na pomysł żeby wymienić sam sworzeń kulisty z innej części.
Szukałem i tak się okazało, że posiadam też SKODE FAVORIT i gdzieś leżała stara końcówka drążka kierowniczego, która okazała się idealnym dawcą gdyż ma te same wymiary i pasuje idealnie w mocowanie w zwrotnicy.
Udałem się do sklepu i zakupiłem końcówkę niestety jak na tą chwilę firmy NK za jakieś 24zł.
Oczywiście można kupić każdej innej firmy.
A więc zabrałem się do roboty po próbie na starej końcówce, która okazała się sukcesem.
Trzeba oszlifować w koło z góry wokół tego dekielka tak aby widać było łącznie między dwoma elementami metalu, kiedy będzie to widać sworzeń powinno się albo wypchać ręką albo delikatnie gumowym młotkiem.
Tak samo postępujemy z naszym drążkiem reakcyjnym.
Gdy już mamy wszystko wyciągnięte uważamy aby nie pobrudzić w piachu lub pyle naszego nowego sworznia.
Następnie wkładamy go w nasz drążek, podkładamy coś pod gwint nakładamy ten dekielek i ściskamy lekko w imadle aby przyłapać spawami dekielek.
Gdy przyłapiemy dekielek wstępnie zabieramy się za zespawanie wkoło uważając aby nie przegrzać plastiku w środku najlepiej polewając wodą.
Ja to robiłem zwykłą transformatorówką.
Tak zespawany element i ostudzony jest gotowy do przełożenia gumowej osłony z nowego.
Po czym montujemy w samochodzie i cieszymy się nowym drążkiem.
Żywotność jego będzie zależeć od tego jakiej jakości była nasza nowa końcówka i jak wykonaliśmy operację przeszczepu.
Powodzenia w regenerowaniu.
Przepraszam, że nie ma fotek z sali operacyjnej ale nie miałem aparatu pod ręką.
Postaram się wkleić zdjęcie zregenerowanego drążka w najbliższym czasie.