[ B3 ] wymiana poduszki skrzyni i prawej silnika
: 05 mar 2012, 00:32
poduszka skrzyni - zamiennik max gear
prawa silnika ( od strony pasażera ) - febi
napiszę o wymianie może komuś się przyda:
poduszka skrzyni ( najlepiej zrobić zdjęcie i wtedy iść kupować
)
1. lewarujemy skrzynię ( ja to zrobiłem tak: podstawiłem pod skrzynie taką stalową konstrukcję i delikatnie opuszczałem cały podnośnik)
2. odkręcamy poduszkę (w moim przypadku - dwie śruby na anpol 8 z boku i jedna od spodu)
3. przykręcamy nową ( pamiętając o takim stalowym talerzyku, który jest od góry między poduchą a skrzynią. radziłbym przykręcać z uczuciem bo z tego co widziałem obudowa skrzyni jest aluminiowa i głupio by było zerwać gwint :mrgreen: )
4. gotowe
prawa poducha silnika ( również lepiej iść ze zdjęciem albo z całą poduchą do sklepu
)
w przypadku prawej trzeba odkręcić całe sanki bo inaczej nie odkręcimy jej od góry ( przynajmniej u mnie w 3A )
1. odkręcamy osłonę silnika
2. lewarujemy silnik ( tylko tyle, żeby nam nie spadł na głowę po odkręceniu sanek, ja zrobiłem to w ten sam sposób co przy skrzyni, punk podparcia przesunąłem tylko w stronę silnika )
3. odkręcamy dolne nakrętki obu poduszek ( obu bo inaczej nie podniesiemy silnika i nie wyciągniemy żadnej )
4. odkręcamy sanki
5. odkręcamy i wyciągamy ze stabilizatora łączniki stabilizatora ( inaczej podnosząc silnik podniosą się też sanki )
6. uważnie podnosimy silnik
7. odkręcamy łapę od bloku silnika ( również dwa anpole 8 ), łapa powinna dać się obrócić w lewo ( patrząc z przodu ), co da nam dostęp do górnej nakrętki poduszki.
8. odkręcamy i wyciągamy starą
9. składamy wszystko tak jak było, uważając na śruby łapy silnika ( zerwać gwint w bloku to trochę nie bardzo ).
sposób ten w moim przypadku był jedynym rozwiązaniem, być może komuś przyda i nie spędzi tyle czasu nad kombinowaniem ,, no jak tam ten klucz włożyć ''
sama operacja wygląda na skomplikowaną i miałem małe obawy, ale okazało się, że poszło bardzo sprawnie.
różnica w czasie jazdy jest diametralna, silnik pracuje gładko nic nie szarpie ogólnie - trafiona naprawa :mrgreen:
to mój pierwszy tego typu opis, czekam na opinie
prawa silnika ( od strony pasażera ) - febi
napiszę o wymianie może komuś się przyda:
poduszka skrzyni ( najlepiej zrobić zdjęcie i wtedy iść kupować

1. lewarujemy skrzynię ( ja to zrobiłem tak: podstawiłem pod skrzynie taką stalową konstrukcję i delikatnie opuszczałem cały podnośnik)
2. odkręcamy poduszkę (w moim przypadku - dwie śruby na anpol 8 z boku i jedna od spodu)
3. przykręcamy nową ( pamiętając o takim stalowym talerzyku, który jest od góry między poduchą a skrzynią. radziłbym przykręcać z uczuciem bo z tego co widziałem obudowa skrzyni jest aluminiowa i głupio by było zerwać gwint :mrgreen: )
4. gotowe
prawa poducha silnika ( również lepiej iść ze zdjęciem albo z całą poduchą do sklepu

w przypadku prawej trzeba odkręcić całe sanki bo inaczej nie odkręcimy jej od góry ( przynajmniej u mnie w 3A )
1. odkręcamy osłonę silnika
2. lewarujemy silnik ( tylko tyle, żeby nam nie spadł na głowę po odkręceniu sanek, ja zrobiłem to w ten sam sposób co przy skrzyni, punk podparcia przesunąłem tylko w stronę silnika )
3. odkręcamy dolne nakrętki obu poduszek ( obu bo inaczej nie podniesiemy silnika i nie wyciągniemy żadnej )
4. odkręcamy sanki
5. odkręcamy i wyciągamy ze stabilizatora łączniki stabilizatora ( inaczej podnosząc silnik podniosą się też sanki )
6. uważnie podnosimy silnik
7. odkręcamy łapę od bloku silnika ( również dwa anpole 8 ), łapa powinna dać się obrócić w lewo ( patrząc z przodu ), co da nam dostęp do górnej nakrętki poduszki.
8. odkręcamy i wyciągamy starą
9. składamy wszystko tak jak było, uważając na śruby łapy silnika ( zerwać gwint w bloku to trochę nie bardzo ).
sposób ten w moim przypadku był jedynym rozwiązaniem, być może komuś przyda i nie spędzi tyle czasu nad kombinowaniem ,, no jak tam ten klucz włożyć ''
sama operacja wygląda na skomplikowaną i miałem małe obawy, ale okazało się, że poszło bardzo sprawnie.
różnica w czasie jazdy jest diametralna, silnik pracuje gładko nic nie szarpie ogólnie - trafiona naprawa :mrgreen:
to mój pierwszy tego typu opis, czekam na opinie
