Strona 1 z 1

[ B3 ] wymiana poduszki skrzyni i prawej silnika

: 05 mar 2012, 00:32
autor: amath
poduszka skrzyni - zamiennik max gear
prawa silnika ( od strony pasażera ) - febi

napiszę o wymianie może komuś się przyda:

poduszka skrzyni ( najlepiej zrobić zdjęcie i wtedy iść kupować :-P )

1. lewarujemy skrzynię ( ja to zrobiłem tak: podstawiłem pod skrzynie taką stalową konstrukcję i delikatnie opuszczałem cały podnośnik)
2. odkręcamy poduszkę (w moim przypadku - dwie śruby na anpol 8 z boku i jedna od spodu)
3. przykręcamy nową ( pamiętając o takim stalowym talerzyku, który jest od góry między poduchą a skrzynią. radziłbym przykręcać z uczuciem bo z tego co widziałem obudowa skrzyni jest aluminiowa i głupio by było zerwać gwint :mrgreen: )
4. gotowe

prawa poducha silnika ( również lepiej iść ze zdjęciem albo z całą poduchą do sklepu :-P )
w przypadku prawej trzeba odkręcić całe sanki bo inaczej nie odkręcimy jej od góry ( przynajmniej u mnie w 3A )

1. odkręcamy osłonę silnika
2. lewarujemy silnik ( tylko tyle, żeby nam nie spadł na głowę po odkręceniu sanek, ja zrobiłem to w ten sam sposób co przy skrzyni, punk podparcia przesunąłem tylko w stronę silnika )
3. odkręcamy dolne nakrętki obu poduszek ( obu bo inaczej nie podniesiemy silnika i nie wyciągniemy żadnej )
4. odkręcamy sanki
5. odkręcamy i wyciągamy ze stabilizatora łączniki stabilizatora ( inaczej podnosząc silnik podniosą się też sanki )
6. uważnie podnosimy silnik
7. odkręcamy łapę od bloku silnika ( również dwa anpole 8 ), łapa powinna dać się obrócić w lewo ( patrząc z przodu ), co da nam dostęp do górnej nakrętki poduszki.
8. odkręcamy i wyciągamy starą
9. składamy wszystko tak jak było, uważając na śruby łapy silnika ( zerwać gwint w bloku to trochę nie bardzo ).

sposób ten w moim przypadku był jedynym rozwiązaniem, być może komuś przyda i nie spędzi tyle czasu nad kombinowaniem ,, no jak tam ten klucz włożyć ''
sama operacja wygląda na skomplikowaną i miałem małe obawy, ale okazało się, że poszło bardzo sprawnie.
różnica w czasie jazdy jest diametralna, silnik pracuje gładko nic nie szarpie ogólnie - trafiona naprawa :mrgreen:

to mój pierwszy tego typu opis, czekam na opinie :-)

Re: [ B3 ] wymiana poduszki skrzyni i prawej silnika

: 05 mar 2012, 08:14
autor: Patrique
amath pisze:...to mój pierwszy tego typu opis, czekam na opinie :-)
Opis super, ale warto popstrykać trochę fot.

: 05 mar 2012, 14:16
autor: amath
za jakiś czas będę robił drugą poduchę, tuleje sanek i wahaczy. Proces w zasadzie bardzo podobny to wtedy porobię foto ;-)

: 05 mar 2012, 22:24
autor: maRTin_8
ja już jestem po wymianie tulei sanek i stabilizatora. Musiałem silnik podwiesić i opuściłem sanki. Jak bedziesz to robił to zrób zdjecia bo może się innym przydać <ok>

: 10 mar 2012, 16:16
autor: lider600
no przydałyby się do tego fotki podglądowe:):)
ale i tak opis super rozjaśnia całą sytuacje:):)
:-P