[coupe b2 1.8DS] Demontaż głowicy
: 29 sie 2012, 10:49
Demontaż głowicy Audi Coupe 1.8 DS
Auto z roku 1985, z LPG od kilku lat. Powodem remontu był brak kompresji na I cylindrze.
Poniższe fotostory i lista czynności chyba w miarę dokładnie pokazuje, jak się za to zabrać
Ze względu na to, że robiłem to pierwszy raz, i każdą czynność zapisywałem i fotografowałem, zajęło mi to aż 12 godzin. Złożenie silnika spowrotem już tylko 10.
Od remontu ( w lipcu) auto zrobiło 2.500km i ma się bardzo dobrze
Narzędzia:
Części:
Wiedza:
Żeby zdjąć głowicę z silnika 1.8 DS trzeba: (liczby przy opisie czynności oznaczają numer klucza)
Rozłączony akumulator
10,13
Aku wyjęty do ładowania prostownikiem
13
Zdjęta płyta pod silnikiem
10
Spuszczony płyn z układu chłodzenia
6
Zdjęty filtr powietrza
Śrub. +
Spuszczony olej
19
Odkręcony wspornik alternatora
13
Zdjęty pasek alternatora
Zdjęta obudowa filtra powietrza
8
Zdjęte węże z trójnika przy głowicy
6
Odkręcony wąż przy gaźniku – jeszcze nie zdjęty
6
Zdjęty wąż paliwowy od gaźnika – pusty bo wcześniej zamknąłem elektrozawór benzyny i wypaliłem całe paliwo
7
Zdjęty wąż podciśnienia z rozdzielacza zapłonu
Zciągnięte cięgno linki gazu – blaszka zabezpieczająca włożona na swoje miejsce
Zdjęty przewód LPG mieszalnika
7
Zdjęte przewody elektryczne gaźnika
Rozpięte węże podciśnienia
Zdjęty wąż wodny kolektor dolotowy - gaźnik
6
Zdjęty gaźnik z podstawy
10
Zdjęty wąż wodny do gaźnika
7
Zdjęty wąż podciśnienia z kolektora dolotowy
6
Zdjęty klakson
13
Zdjęte koło – auto na klockach
Zdjęty wąż wodny gaźnik – kolektor dolotowy
6
Zdjęte węże wody parownika
6
Odkręcone śruby wspornika między kolektorami
13
Odkręcony zawór paliwa
10
Odkręcony kabel rozrusznika
13
Odcięta śruba wspornika między kolektorami przy kolektorze wydechowym – potrzeba nową śrubę i szpilkę
10
Wykręcone 5 z 6 śrub kolektora dolotowego
Imb. 6
Zdjęcie węża wodnego do gaźnika
Odkręcenie kabli od rozrusznika
Śrub. +
Zamknięty wielozawór LPG
Odkręcone i odcięte śruby między kolektorem wydechowym a rurą wydechową
12
Zdjęta osłona paska rozrządu
10,
imb. 6
Wał ustawiony na 0, koło rozrządu znakiem przy dolnej osłonie paska
19
Odkręcone śruby dolnej osłony paska
10
Zdjęty pasek rozrządu – poluzowana rolka napinacza
15
Rozpięte czujniki oleju i wody
Zdjęte nasadki przewodów WN
Zdjęta pokrywa zaworów
10
Zdjęta uszczelka pokrywy zaworów
Zdjęte pokrywy łożysk wałka rozrządu
13
Zdjęty wałek rozrządu
Wykręcone śruby głowicy
Torx 12
Odkręcenie tylnej metalowej osłony paska rozrządu
10
Zdjęcie węża z tyłu głowicy
Zdjęcie rolki napinacza
Zdjęcie głowicy
Zdjęcie uszczelki pod głowicą
Zdjęcie uszczelki między kolektorem wydechowym a rurą wydechową
Odkręcona ostatnia śruba kolektora ssącego
Imb.6
Zdjęty kolektor dolotowy – poprawić kabel podgrzewacza
Zdjęte uszczelki kolektora dolotowego
Zdjęty kolektor wydechowy śruby z podkładkami
12
Zdjęcie uszczelek kolektora wydechowego
Zdjęcie popychaczy zaworów
Wykręcenie świec
Auto z roku 1985, z LPG od kilku lat. Powodem remontu był brak kompresji na I cylindrze.
Poniższe fotostory i lista czynności chyba w miarę dokładnie pokazuje, jak się za to zabrać
Ze względu na to, że robiłem to pierwszy raz, i każdą czynność zapisywałem i fotografowałem, zajęło mi to aż 12 godzin. Złożenie silnika spowrotem już tylko 10.
Od remontu ( w lipcu) auto zrobiło 2.500km i ma się bardzo dobrze
Narzędzia:
Części:
Wiedza:
Żeby zdjąć głowicę z silnika 1.8 DS trzeba: (liczby przy opisie czynności oznaczają numer klucza)
Rozłączony akumulator
10,13
Aku wyjęty do ładowania prostownikiem
13
Zdjęta płyta pod silnikiem
10
Spuszczony płyn z układu chłodzenia
6
Zdjęty filtr powietrza
Śrub. +
Spuszczony olej
19
Odkręcony wspornik alternatora
13
Zdjęty pasek alternatora
Zdjęta obudowa filtra powietrza
8
Zdjęte węże z trójnika przy głowicy
6
Odkręcony wąż przy gaźniku – jeszcze nie zdjęty
6
Zdjęty wąż paliwowy od gaźnika – pusty bo wcześniej zamknąłem elektrozawór benzyny i wypaliłem całe paliwo
7
Zdjęty wąż podciśnienia z rozdzielacza zapłonu
Zciągnięte cięgno linki gazu – blaszka zabezpieczająca włożona na swoje miejsce
Zdjęty przewód LPG mieszalnika
7
Zdjęte przewody elektryczne gaźnika
Rozpięte węże podciśnienia
Zdjęty wąż wodny kolektor dolotowy - gaźnik
6
Zdjęty gaźnik z podstawy
10
Zdjęty wąż wodny do gaźnika
7
Zdjęty wąż podciśnienia z kolektora dolotowy
6
Zdjęty klakson
13
Zdjęte koło – auto na klockach
Zdjęty wąż wodny gaźnik – kolektor dolotowy
6
Zdjęte węże wody parownika
6
Odkręcone śruby wspornika między kolektorami
13
Odkręcony zawór paliwa
10
Odkręcony kabel rozrusznika
13
Odcięta śruba wspornika między kolektorami przy kolektorze wydechowym – potrzeba nową śrubę i szpilkę
10
Wykręcone 5 z 6 śrub kolektora dolotowego
Imb. 6
Zdjęcie węża wodnego do gaźnika
Odkręcenie kabli od rozrusznika
Śrub. +
Zamknięty wielozawór LPG
Odkręcone i odcięte śruby między kolektorem wydechowym a rurą wydechową
12
Zdjęta osłona paska rozrządu
10,
imb. 6
Wał ustawiony na 0, koło rozrządu znakiem przy dolnej osłonie paska
19
Odkręcone śruby dolnej osłony paska
10
Zdjęty pasek rozrządu – poluzowana rolka napinacza
15
Rozpięte czujniki oleju i wody
Zdjęte nasadki przewodów WN
Zdjęta pokrywa zaworów
10
Zdjęta uszczelka pokrywy zaworów
Zdjęte pokrywy łożysk wałka rozrządu
13
Zdjęty wałek rozrządu
Wykręcone śruby głowicy
Torx 12
Odkręcenie tylnej metalowej osłony paska rozrządu
10
Zdjęcie węża z tyłu głowicy
Zdjęcie rolki napinacza
Zdjęcie głowicy
Zdjęcie uszczelki pod głowicą
Zdjęcie uszczelki między kolektorem wydechowym a rurą wydechową
Odkręcona ostatnia śruba kolektora ssącego
Imb.6
Zdjęty kolektor dolotowy – poprawić kabel podgrzewacza
Zdjęte uszczelki kolektora dolotowego
Zdjęty kolektor wydechowy śruby z podkładkami
12
Zdjęcie uszczelek kolektora wydechowego
Zdjęcie popychaczy zaworów
Wykręcenie świec