[80 B4 1.9 TDI 1Z] naprawa elektryki szyb-domowy poradnik
: 02 lis 2007, 18:00
Witam!
No pany! Tak jak obiecałem zamieszczam tutaj opis własnym doświadczeniem napisy nt. usunięcia powtarzającego się niedomagania z elektryka przednich szyb w B4.
Było już trochę postów ale wszystko to zawierało chaotyczne porady-bez urazy dla autorów.
Zacznę od zidentyfikowania przyczyny usterki, czyli:
-jeśli szyby chodzą "kiedy chcą" raz sprawne raz niesprawne;
-jeśli przy braku reakcji szyb brak podświetlenia przycisków;
-i w końcu jeśli ta sama usterka jednocześnie występuje w drzwiach kierowcy i pasażera;
TO ODPOWIEDŹ BRZMI:
nie rozbieraj drzwi-przyczyna na 99,9% tkwi w przekaźniku szyb lub bezpieczniku termicznym (najczęściej jest to tzw. zimny lut) .
UMIEJSCOWIENIE OBU ELEMENTÓW:
Gdy odkręcisz półkę(najlepiej klucz nasadkowy nr 8) znajdującą się nad nogami kierowcy pod kierownicą oczom twoim ukażą się wiązki kabli i przekaźników, FOTKA "pod półką".
-nr 1 bezpiecznik termiczny
-nr 2 przekaźnik
UWAGA MONTAŻ I DEMONTAŻ ROBIMY NA WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE!!!!)
Zaczynamy od bezpiecznika termicznego(nr 1) wyciągamy go odchylając z góry nad nim plastikową łapkę i wysuwamy bezpiecznik z gniazda. Na jego miejsce wkładamy zwykły bezpiecznik płaski na 15A i sprawdzamy czy po włączeniu zapłonu jest reakcja szyb na otwieranie-zamykanie jeśli szyby nadal nie działają przystępujemy do kroku następnego.
Wyciągamy przekaźnik (nr 2)-patrzcie na niego od góry bo nie zawsze jest stroną do was z opisem.- Nr 363 na jego wierzchu jest istotny -po prostu z czuciem go wyjmij (stawia on lekki opór) bo jest on osadzony w gniazdo.Wygląd tego przekaźnika na FOTKACH: "przekaźnik opis", "przekaźnik elementy", "przekaźnik płytka"
Po wyciągnięciu przekaźnika zdejmujemy z niego plastikową osłonę i szukamy na płytce drukowanej zimnego lutu. U siebie znalazłem takowy FOTKA: " zimny lut50"
Przykład innego zimnego lutu FOTKA: "inny zimny lut"
Usuwanie jego polega na przegrzaniu cyny lutownicą żeby zewrzeć przerwane połączenie.
Szukając zimnego lutu trzeba dokładnie przejrzeć wszystkie ścieżki i łączenia elementów.
Wszystkie podejrzane miejsca należy przegrzać lutownicą.
Gdy usterka była spowodowana tylko bezpiecznikiem termicznym należy postępować analogicznie. Zdjąć tą blaszaną obudowę z niego i wzrokowo ocenić stan elementu.
Z czytanych na forum postów wychodzi, iż najczęstszą przyczyną usterki elektryki szyb jest właśnie zimny lut w przekaźniku .
Wniosek próbujcie wg moich porad, a powinno się udać.
W innym przypadku oddajcie sprawę w ręce dobrego elektronika ale takiego którego znacie.
Dzięki za uwagę i pozdrawiam życząc wszystkim powodzenia.
Przemli
TUTAJ POZOSTAŁE FOTKI
płytka
zimny lut
inny zimny lut
No pany! Tak jak obiecałem zamieszczam tutaj opis własnym doświadczeniem napisy nt. usunięcia powtarzającego się niedomagania z elektryka przednich szyb w B4.
Było już trochę postów ale wszystko to zawierało chaotyczne porady-bez urazy dla autorów.
Zacznę od zidentyfikowania przyczyny usterki, czyli:
-jeśli szyby chodzą "kiedy chcą" raz sprawne raz niesprawne;
-jeśli przy braku reakcji szyb brak podświetlenia przycisków;
-i w końcu jeśli ta sama usterka jednocześnie występuje w drzwiach kierowcy i pasażera;
TO ODPOWIEDŹ BRZMI:
nie rozbieraj drzwi-przyczyna na 99,9% tkwi w przekaźniku szyb lub bezpieczniku termicznym (najczęściej jest to tzw. zimny lut) .
UMIEJSCOWIENIE OBU ELEMENTÓW:
Gdy odkręcisz półkę(najlepiej klucz nasadkowy nr 8) znajdującą się nad nogami kierowcy pod kierownicą oczom twoim ukażą się wiązki kabli i przekaźników, FOTKA "pod półką".
-nr 1 bezpiecznik termiczny
-nr 2 przekaźnik
UWAGA MONTAŻ I DEMONTAŻ ROBIMY NA WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE!!!!)
Zaczynamy od bezpiecznika termicznego(nr 1) wyciągamy go odchylając z góry nad nim plastikową łapkę i wysuwamy bezpiecznik z gniazda. Na jego miejsce wkładamy zwykły bezpiecznik płaski na 15A i sprawdzamy czy po włączeniu zapłonu jest reakcja szyb na otwieranie-zamykanie jeśli szyby nadal nie działają przystępujemy do kroku następnego.
Wyciągamy przekaźnik (nr 2)-patrzcie na niego od góry bo nie zawsze jest stroną do was z opisem.- Nr 363 na jego wierzchu jest istotny -po prostu z czuciem go wyjmij (stawia on lekki opór) bo jest on osadzony w gniazdo.Wygląd tego przekaźnika na FOTKACH: "przekaźnik opis", "przekaźnik elementy", "przekaźnik płytka"
Po wyciągnięciu przekaźnika zdejmujemy z niego plastikową osłonę i szukamy na płytce drukowanej zimnego lutu. U siebie znalazłem takowy FOTKA: " zimny lut50"
Przykład innego zimnego lutu FOTKA: "inny zimny lut"
Usuwanie jego polega na przegrzaniu cyny lutownicą żeby zewrzeć przerwane połączenie.
Szukając zimnego lutu trzeba dokładnie przejrzeć wszystkie ścieżki i łączenia elementów.
Wszystkie podejrzane miejsca należy przegrzać lutownicą.
Gdy usterka była spowodowana tylko bezpiecznikiem termicznym należy postępować analogicznie. Zdjąć tą blaszaną obudowę z niego i wzrokowo ocenić stan elementu.
Z czytanych na forum postów wychodzi, iż najczęstszą przyczyną usterki elektryki szyb jest właśnie zimny lut w przekaźniku .
Wniosek próbujcie wg moich porad, a powinno się udać.
W innym przypadku oddajcie sprawę w ręce dobrego elektronika ale takiego którego znacie.
Dzięki za uwagę i pozdrawiam życząc wszystkim powodzenia.
Przemli
TUTAJ POZOSTAŁE FOTKI
płytka
zimny lut
inny zimny lut