[B4 ABK] Czyszczenie zaworu biegu jałowego - krok po kroku
: 04 lut 2016, 19:25
Cześć. Ostatnio czyściłem w swojej Audi silnik krokowy. Przy okazji postanowiłem zrobić krótki poradnik. W moim przypadku silnik krokowy zasłaniają trochę przewody od gazu ale to nie problem.
Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora. Następnie lokalizujemy silniczek krokowy który znajduje się w okolicach wlewu oleju.
Następnie odpinamy kostkę od silniczka krokowego.
Dalej luzujemy opaski z węży założonych na silniczek. Jak widać na zdjęciach poniżej, u mnie są to dwie śruby na płaski wkrętak.
Kolejno zsuwamy węże z silniczka i delikatnie go wyciągamy.
Tak wygląda ta część po wyjęciu
Następnie przelewamy jakiś środek do czyszczenia silników do słoika. Ja użyłem środka o nazwie AKRA z K2. Nie wiem czy jest dobry, po prostu wziąłem pierwszy lepszy jaki był w sklepie.
Silniczek krokowy wrzucamy do słoika ze środkiem czyszczącym i odstawiamy go na całą noc.
Rano silniczek myjemy pod bieżącą wodą, wytrząsamy dokładnie zawartość wody w środku, czynność ponawiamy do momentu braku wypadania syfu ze środka
Teraz silniczek odstawiamy do suszenia. Ja położyłem go na stoliku i tak sobie leżał przez 3 godziny, w międzyczasie wytrząsałem z niego pozostałą wodę.
Jeżeli silniczek już jest suchy, smarujemy go jakimś środkiem smarnym. Wiem że WD-40 ma dosyć słabe właściwości smarne ale nic innego nie miałem pod ręką.
Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gdy silniczek jest przykręcony, podłączamy akumulator, po czym odpalamy silnik nie dodając gazu. Czekamy aż osiągnie temperaturę bliską 90 stopni i uruchomi się wentylator. Trzeba się jednak liczyć z tym, że reszta parametrów komputera zostanie zaadaptowana podczas jazdy. Na poprawę skrajnych przypadkach można więc czekać nawet kilka tygodni.
Chciałbym podziękować koledze KAROLEK22XX który był pomysłodawcą całego zamieszania oraz pomógł dobrą radą
Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora. Następnie lokalizujemy silniczek krokowy który znajduje się w okolicach wlewu oleju.
Następnie odpinamy kostkę od silniczka krokowego.
Dalej luzujemy opaski z węży założonych na silniczek. Jak widać na zdjęciach poniżej, u mnie są to dwie śruby na płaski wkrętak.
Kolejno zsuwamy węże z silniczka i delikatnie go wyciągamy.
Tak wygląda ta część po wyjęciu
Następnie przelewamy jakiś środek do czyszczenia silników do słoika. Ja użyłem środka o nazwie AKRA z K2. Nie wiem czy jest dobry, po prostu wziąłem pierwszy lepszy jaki był w sklepie.
Silniczek krokowy wrzucamy do słoika ze środkiem czyszczącym i odstawiamy go na całą noc.
Rano silniczek myjemy pod bieżącą wodą, wytrząsamy dokładnie zawartość wody w środku, czynność ponawiamy do momentu braku wypadania syfu ze środka
Teraz silniczek odstawiamy do suszenia. Ja położyłem go na stoliku i tak sobie leżał przez 3 godziny, w międzyczasie wytrząsałem z niego pozostałą wodę.
Jeżeli silniczek już jest suchy, smarujemy go jakimś środkiem smarnym. Wiem że WD-40 ma dosyć słabe właściwości smarne ale nic innego nie miałem pod ręką.
Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gdy silniczek jest przykręcony, podłączamy akumulator, po czym odpalamy silnik nie dodając gazu. Czekamy aż osiągnie temperaturę bliską 90 stopni i uruchomi się wentylator. Trzeba się jednak liczyć z tym, że reszta parametrów komputera zostanie zaadaptowana podczas jazdy. Na poprawę skrajnych przypadkach można więc czekać nawet kilka tygodni.
Chciałbym podziękować koledze KAROLEK22XX który był pomysłodawcą całego zamieszania oraz pomógł dobrą radą