[B4 ABK] Wymiana sworznia wahacza - opis krok po kroku
: 13 lut 2016, 11:15
Cześć. Ostatnio wymieniałem sworzeń wahacza w swojej 80tce i przy okazji zrobiłem krótki poradnik O wiele wygodniej jest to robić na kanale lub na podnośniku.
Oczywiście najpierw unosimy samochód i odkręcamy koło.
Następnie wchodzimy w kanał i lokalizujemy sworzeń. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń (którą oznaczyłem strzałką) kluczem 17, można ją zakontrować z drugiej strony bo lubi się kręcić. Polecam popsikać ją najpierw jakimś odrdzewiaczem.
Po odkręceniu tej nakrętki wybijamy lekko śrubę i mocno odciągamy wahacz w dół żeby sworzeń wypadł z zwrotnicy. Następnie odkręcamy 3 nakrętki mocujące sworzeń w wahaczu (również kluczem 17) Dla ułatwienia można je popsikać jakimś odrdzewiaczem.
Potem zdejmujemy podkładkę
I od góry trzy szpilki
Następnie z pomocą młotka wybijamy sworzeń z wahacza. I na jego miejsce wkładamy nowy. Potem od góry wkładamy trzy szpilki, od dołu podkładkę i skręcamy trzema nakrętkami (ja dostałem nowe w pudełku ze sworzniem)
Gdy sworzeń już mamy przykręcony do wahacza wkładamy go w zwrotnicę i od dołu wbijamy młotkiem.
Kiedy wskoczy na swoje miejsce, wkładamy śrubę zabezpieczającą sworzeń i wszystko mocno skręcamy.
Sworzeń wahacza odpowiada za ustawienie kąta wyprzedzenia zwrotnicy, po jego wymianie może być konieczne sprawdzenie i wyregulowanie geometrii zawieszenia.
Pozdrawiam
Oczywiście najpierw unosimy samochód i odkręcamy koło.
Następnie wchodzimy w kanał i lokalizujemy sworzeń. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń (którą oznaczyłem strzałką) kluczem 17, można ją zakontrować z drugiej strony bo lubi się kręcić. Polecam popsikać ją najpierw jakimś odrdzewiaczem.
Po odkręceniu tej nakrętki wybijamy lekko śrubę i mocno odciągamy wahacz w dół żeby sworzeń wypadł z zwrotnicy. Następnie odkręcamy 3 nakrętki mocujące sworzeń w wahaczu (również kluczem 17) Dla ułatwienia można je popsikać jakimś odrdzewiaczem.
Potem zdejmujemy podkładkę
I od góry trzy szpilki
Następnie z pomocą młotka wybijamy sworzeń z wahacza. I na jego miejsce wkładamy nowy. Potem od góry wkładamy trzy szpilki, od dołu podkładkę i skręcamy trzema nakrętkami (ja dostałem nowe w pudełku ze sworzniem)
Gdy sworzeń już mamy przykręcony do wahacza wkładamy go w zwrotnicę i od dołu wbijamy młotkiem.
Kiedy wskoczy na swoje miejsce, wkładamy śrubę zabezpieczającą sworzeń i wszystko mocno skręcamy.
Sworzeń wahacza odpowiada za ustawienie kąta wyprzedzenia zwrotnicy, po jego wymianie może być konieczne sprawdzenie i wyregulowanie geometrii zawieszenia.
Pozdrawiam