[B3] Wymiana fabrycznego zasilania radia
: 15 lis 2008, 16:40
W naszych autach do zasilania radia użyte są kabelki cieniutkie jak igiełki. Przy 4 głośnikach i mocniejszym uderzeniu instalacja może się przegrzewać, ogólnie nie wróży niczego dobrego. Przy sobocie pojechałem rano do elektronika, zakupiłem co trzeba i do roboty.
Zakupy:
* 4m(wystarczy 3m) kabla(4mm2)-niebieski(+)
* 4m(wystarczy 3m) kabla(4mm2)-czarny(masa)
Nie wszyscy majsterkują więc trzeba jeszcze:
* wsówki żeńskie(4)/męskie(2)
* oczka do klem
* rurki termokurczliwe różnej grubości
* bezpiecznik płytkowy 20A
* oplot plastikowy
* opaski zaciskowe
Narzędzia jakich użyłem:
* lutownica(niekoniecznie)
* ściągaczka izolacji(wystarczy zwykły nożyk)
* opalarka(alternatywą jest zapalniczka)
* płasko-szczypce, klucze, taśma izolacyjna
Do dzieła.
Najpierw włożyłem w oplot kable z przejściówki ISO>kostka Alpine(trochę brzydko to wygląda ale kabli było bardzo dużo i nie dało się akurat w ten oplot zmieścić, więc użyłem taśmy):
Później zakończyłem kabelki oczkami i złożyłem bezpiecznik:
Kabelki poszły w oplot:
Dostęp do środka trzeba sobie było zrobić(jest kilka zaślepek, wystarczy je przekuć):
Odkręcamy półkę pod kierownicą. Niestety nie zrobiłem zdjęcia. 4 śruby 8mm(trzeba użyć klucza nasadowego).
Kabelki przymocowałem do kabla antenowego i trzymania od pedała gazu:
Wypuściłem kable do wnęki na radio i mamy już kabelki w środku. Skróciłem i zakończyłem je wsówkami. Izolacja z kołnierza termokurczliwego. Efekt tego kielicha uzyskacie nie podgrzewając części rurki:
Wszystko gra i buczy. Takim sposobem mamy porządne i bezpieczne zasilanie do radia. Może komuś się przyda dla zabicia nudy. Koszt tej przeróbki to około 30zł.
W przyszłości fotostory z wymiany kierunków na białe z przodu i czerwone z tyłu, wymiana prawego przegubu, oraz montaż wzmacniacza.
Zakupy:
* 4m(wystarczy 3m) kabla(4mm2)-niebieski(+)
* 4m(wystarczy 3m) kabla(4mm2)-czarny(masa)
Nie wszyscy majsterkują więc trzeba jeszcze:
* wsówki żeńskie(4)/męskie(2)
* oczka do klem
* rurki termokurczliwe różnej grubości
* bezpiecznik płytkowy 20A
* oplot plastikowy
* opaski zaciskowe
Narzędzia jakich użyłem:
* lutownica(niekoniecznie)
* ściągaczka izolacji(wystarczy zwykły nożyk)
* opalarka(alternatywą jest zapalniczka)
* płasko-szczypce, klucze, taśma izolacyjna
Do dzieła.
Najpierw włożyłem w oplot kable z przejściówki ISO>kostka Alpine(trochę brzydko to wygląda ale kabli było bardzo dużo i nie dało się akurat w ten oplot zmieścić, więc użyłem taśmy):
Później zakończyłem kabelki oczkami i złożyłem bezpiecznik:
Kabelki poszły w oplot:
Dostęp do środka trzeba sobie było zrobić(jest kilka zaślepek, wystarczy je przekuć):
Odkręcamy półkę pod kierownicą. Niestety nie zrobiłem zdjęcia. 4 śruby 8mm(trzeba użyć klucza nasadowego).
Kabelki przymocowałem do kabla antenowego i trzymania od pedała gazu:
Wypuściłem kable do wnęki na radio i mamy już kabelki w środku. Skróciłem i zakończyłem je wsówkami. Izolacja z kołnierza termokurczliwego. Efekt tego kielicha uzyskacie nie podgrzewając części rurki:
Wszystko gra i buczy. Takim sposobem mamy porządne i bezpieczne zasilanie do radia. Może komuś się przyda dla zabicia nudy. Koszt tej przeróbki to około 30zł.
W przyszłości fotostory z wymiany kierunków na białe z przodu i czerwone z tyłu, wymiana prawego przegubu, oraz montaż wzmacniacza.