Strona 1 z 2

[S6 Plus 4.2 V8 AHK] Montaż LPG w S6 Plus- foto story

: 18 lip 2009, 17:32
autor: Kornel
Kolega stwierdził, że trzeba oszczędzać, więc zakupiliśmy parę gratów:

- Stag- 300-8 Plus
- Wtryski Magic Jet
- Dwa reduktory Skorpion ST
- Butla w koło 82 litry
- Wlew w klapkę
- Filtry fazy lotnej Czaja FL-02


Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


No i zaczął się montaż:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Potem był dzień przerwy z braku głowy i sił do rezania:

Obrazek Obrazek

Pod butlę został zrobiony mały stelaż żeby przypadkiem na naszych polskich drogach butla nie została za autkiem:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wlewik w klapce obok wlewu PB:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Reduktory wylądowały w zderzaku, chociażby z braku miejsca pod maską:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kolektorek oczywiście bezwzględnie demontowany do nawiertów i nowe uszczelki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak black style to black style:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zasobnik podciśnienia musiał wylądować po drugiej stronie, z powodu reduktorów:

Obrazek

Przy okazji zrezany został wydech i sonda:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Sterownik znalazł się bezpośrednio nad sterownikiem silnika:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kabelek od elektrozaworu i czujnika pełnego wskazania, wpuszczony pod tylną kanapę i do sterownika:

Obrazek Obrazek Obrazek


Na koniec wyszło to tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Do tego dwa filmiki:





Zaznaczam, że całą instalację od podstaw robiłem po raz pierwszy. Resztę także zapraszam do dyskusji.

Jak narazie instalka sprawuje się bez zarzutów, jak już poukładają się reduktory to wrzucę screany z ustawień.

: 18 lip 2009, 20:53
autor: luk_OP_Q89
Podoba mi się bardzo ten temat z dwóch powodów:
1.Prawidłowe i normalne podejście do tematu,bez wypisywania bzdetów typu "S-ka z gazem to profanacja" <ok> których to nie trawie ;-)
2.Dobra robota pod względem technicznym,przejrzyście opisane i sfotografowane.

Jedyna rzecz która drażni oko to umiejscowienie reduktorów,nisko bardzo :-/ i do tego w najczęściej "pranym" miejscu.Ale w komorze faktycznie nie ma miejsca.Czasem można wykonać "rzezbe" i przemieścić aku(w bagażnik),zbiornik na płyn do spryskiwaczy i znalezć miejsce.Ale w tym przypadku chyba faktycznie nie miałeś wyboru.Może w przyszłości jakiś dedykowany dolot i wtedy zostanie trochę miejsca po seryjnej obudowie filtra.
Kornel, gratuluje projektu <ok>

: 18 lip 2009, 21:33
autor: Kornel
W zwykłej S6 filtr powietrza jest nad kolektorem ssącym, i miejsce na reduktory jest za prawym reflektorem. Tutaj niestety właśnie w tym miejscu jest filtr powietrza.

Jedyne miejsce na reduktory było właśnie tam i to też bardzo ciężko, w RS6 już całkiem nie ma gdzie tego włożyć.

Aku siedzi pod tylną kanapą więc jego przeniesienie do bagażnika też nic nie pomoże niestety.

: 18 lip 2009, 21:41
autor: wujo1
podoba mi się to że gaz został tak zamontowany "dyskretnie" a nie wlew w zderzaku

: 18 lip 2009, 22:12
autor: ysiul
a ja mam takie pytanko czy w razie(odpukać w nie malowane- oby nie) stłuczki przodem nic się nie stanie z reduktorami w razie zostanie zmiażdżony zderzak :?:

: 19 lip 2009, 17:44
autor: Kornel
ysiul pisze:a ja mam takie pytanko czy w razie(odpukać w nie malowane- oby nie) stłuczki przodem nic się nie stanie z reduktorami w razie zostanie zmiażdżony zderzak :?:
Należy, że zawsze jest ryzyko nawet jeżdżąc na PB. Przy większym dzwonie istniej też ryzyko uszkodzenia reduktora który znajduje się w komorze silnika.

Jeżeli przy jakimś uderzeniu zostanie przerwana rurka idąca od butli do reduktorów to jest przecież jeszcze jeden elektrozawór w wielozaworze który odetnie dopływ paliwa.

Istnieje jeszcze coś takiego jak zawór nadmiernego wypływu, ale przy tej mocy... nie będę pisał.

: 19 lip 2009, 22:23
autor: luk_OP_Q89
Widzę że reduktory są na stosunkowo długim i wąskim płaskowniku,więc w razie lekkiego "przypieszczenia" mocowanie powinno się wygiąć/poddać i reduktory aż tak nie zgarną.Przy większym bum i tak straty będą tak duże że kto by tam 2 reduktory liczył ;-)
Mnie martwi że tak nisko są.Czy po zamontowaniu osłony dolnej i zderzaka są osłonięte?

: 20 lip 2009, 09:50
autor: marcinelk13
robota perfekcyjna, ale te reduktory są zamontowane nie dość, że nisko to jeszcze w zderzaku :roll:

naprawdę nie można w innym miejscu ich zamontować ? :shock:

Gratulacje <ok>

: 20 lip 2009, 16:42
autor: gmitek
no to robota dobra... ciekawe ile bedzie teraz paliło, już miałem okazje taka fura pojeździć i wiem co to potrafi, dźwiek silnika przy ruszaniu jest zaójczy i jeszcze jak przód podrywa do góry jakby auto chciało sie od ziemi oderwać... <ok> <ok>

: 21 lip 2009, 22:07
autor: skoti
Nie no podejście profi i foto ok. Pełna kulturka.
ps. chyba się jednak przekonam do gazu

: 22 lip 2009, 09:48
autor: WOJTEK26
Bardzo ładna robota <ok> a jak ze strojeniem LPG robiliście mape czy autoadaptacja.

: 22 lip 2009, 17:00
autor: Kornel
luk_OP_Q89 pisze:Widzę że reduktory są na stosunkowo długim i wąskim płaskowniku,więc w razie lekkiego "przypieszczenia" mocowanie powinno się wygiąć/poddać i reduktory aż tak nie zgarną.Przy większym bum i tak straty będą tak duże że kto by tam 2 reduktory liczył ;-)
Mnie martwi że tak nisko są.Czy po zamontowaniu osłony dolnej i zderzaka są osłonięte?
Płaskownik wygląda na cienki ale zauważ że są mocowane pod kątem 90 stopni i do tego połączone na dole, uwierz mi trzymają się sztywno i nie latają.

Tak po zamontowaniu zderzaka i osłony pod silnik reduktory są osłonięte, ledwo ale się dało.

marcinelk13 pisze:naprawdę nie można w innym miejscu ich zamontować ?
Pisałem o tym wyżej niestety pod maską jest absolutny brak miejsca i reduktorów nie dało się upchać. Właściciel również chciał aby jak najmniej części z instalacji było widocznych.
gmitek pisze:ciekawe ile bedzie teraz paliło
Około 2- 3 litry więcej niż PB czyli w okolicach 23 litrów.
WOJTEK26 pisze:a jak ze strojeniem LPG robiliście mape czy autoadaptacja.
Nie no Wojtek nie obrażaj mnie.

Mapy zapodam wkrótce.

: 22 lip 2009, 22:44
autor: boskijacek447
Kolego jesli to faktycznie Twoj pierwszy raz to otwieraj warsztat..
Wszystko Ci bardzo dobrze wyszło widać ze sie kolego przyłozył
Zamaist tych dwóch parownikow mogłes tylko użyć MagicJet'a bardzo mały ale wydajny do 350KM BMW X5 z V8 chodzi na nim az miło

: 23 lip 2009, 08:08
autor: Kermit85
Kolego jestem naprawdę pod wrażeniem. Pod machą miejsca jak na lekarstwo, a tu jeszcze LPG upchnąłeś :shock: Wszystko wyszło ładnie pięknie i dyskretnie - gratuluję umiejętności <ok>

: 23 lip 2009, 10:06
autor: Kornel
boskijacek447 pisze:Zamaist tych dwóch parownikow mogłes tylko użyć MagicJet'a bardzo mały ale wydajny do 350KM BMW X5 z V8 chodzi na nim az miło
Nie mogłem bo wiem, że nie dał by rady. Pokaż plik osc z jazdy z pełnym butem przez 30km i prędkościami powyżej 200km/h a udowodnię ci, że Magic Jet III nie daje rady przy tej mocy.