[B4 ALL] El. szyby czasówka
: 24 sie 2010, 11:45
Witam
Denerwuje Cię to że szyby nie działaja po wyłączeniu stacyjki ??
bardzo małym kosztem możesz to zmienić.
potrzebne:
- przekaźnik np Typ 560, 561, każdy ze stykiem NO bez elektroniki
- podstawka pod przekaźnik
- dioda prostownicza
- wkrętak, lutownica i koszulki termo. lub izolacja
zasada działania :
Po wyłączeniu zapłonu w przewodzie czarno-białym który idzie do lampki oswietlenia wnętrza pojawia się (-) (przez 30 sekund
lub kiedy mamy otwarte drzwi cały czas przez 4 minuty i 30 sek.)
załącza nam przekaźnik wraz z lampką ośw. wnętrza, a przekaźnik daje napięcie do przewodu zasilającego włączniki szyb.
Dioda prostownicza - potrzebna aby prąd z przekaźnika nie zasilał nam stacyjki (od tyłu) tzn. aby otwarcie drzwi nie załączało nam zapłonu. Należy wlutować ją w odpowiedni sposób (kreska na diodzie od strony podłączenia przekaźnika)
Podłączenie:
Wszystkie przewody znajdują się pod deską rozdzielczą
Przewód biało-czarny (img.jeden z trzech) - czasowe włączenie ośw. wnętrza
Przewód czarny (gruby, nie z tych trzech) - zasilanie włączników szyb po stacyjce
stały (+) - u mnie po bezpieczniku 10A alarmu (czerwony).
Zalety:
dłuższe życie stacyjki, mniej nerwów.
Wady:
30 min pracy.
Denerwuje Cię to że szyby nie działaja po wyłączeniu stacyjki ??
bardzo małym kosztem możesz to zmienić.
potrzebne:
- przekaźnik np Typ 560, 561, każdy ze stykiem NO bez elektroniki
- podstawka pod przekaźnik
- dioda prostownicza
- wkrętak, lutownica i koszulki termo. lub izolacja
zasada działania :
Po wyłączeniu zapłonu w przewodzie czarno-białym który idzie do lampki oswietlenia wnętrza pojawia się (-) (przez 30 sekund
lub kiedy mamy otwarte drzwi cały czas przez 4 minuty i 30 sek.)
załącza nam przekaźnik wraz z lampką ośw. wnętrza, a przekaźnik daje napięcie do przewodu zasilającego włączniki szyb.
Dioda prostownicza - potrzebna aby prąd z przekaźnika nie zasilał nam stacyjki (od tyłu) tzn. aby otwarcie drzwi nie załączało nam zapłonu. Należy wlutować ją w odpowiedni sposób (kreska na diodzie od strony podłączenia przekaźnika)
Podłączenie:
Wszystkie przewody znajdują się pod deską rozdzielczą
Przewód biało-czarny (img.jeden z trzech) - czasowe włączenie ośw. wnętrza
Przewód czarny (gruby, nie z tych trzech) - zasilanie włączników szyb po stacyjce
stały (+) - u mnie po bezpieczniku 10A alarmu (czerwony).
Zalety:
dłuższe życie stacyjki, mniej nerwów.
Wady:
30 min pracy.