Strona 1 z 1

[Audi B4 ABK] - napięcie na grzałce sondy lambda

: 30 kwie 2016, 12:00
autor: Zib3l
Siema

Mam pytanie ponieważ na 2 przewodach od podawania prądu na grzałkę sondy mam napięcie. Na jednym ~13,8 V a na drugim ~5v . Pytanie czy tak ma być? Bo jak wepnę się w 2 przewody na raz to mam 9,6v ale coś czuję, że to za mało i chyba sondy mi nie dogrzewa. Nie wiem jak było na początku ale może być że to przez zrobienie małego zwarcia na tych przewodach... Napięcie zawsze jest na tych przewodach nawet jak wypnę wszystkie przekaźniki prócz magicznego 30, być może on przekazuje prąd na te przewody. VAG stoi na 0,45v i nawet na super nagrzanym nic a nic nie drgnie choć przed zwarciem pokazywał ale na wolnych obrotach nic się prawie nie działo i przez to miałem falowanie obrotów. Teraz gdy lambda stoi na 0,45 to i obroty nie falują xD Ale wiem, że to nie zdrowo dla silnika. Sonda NTK 4 przewody. Ale już zamówiłem bosch taki jak powinien być w oryginale. Tylko co z tymi napięciami na przewodach?

: 02 maja 2016, 17:03
autor: Pieterb
Zib3l, w 80 sondę zasila przekaźnik pompy paliwa o nr 208 nie wiem czy w c4 ma taki sam nr.
tu masz schemat


Obrazek

sonda to nr 37

: 02 maja 2016, 18:24
autor: Zib3l
Winą napięcia na 2 kablach grzałki był ECU. Zmianiłem ECU nie ma już napięcia na jednym z kabli ale Immobiliser nie wiem jak zaprogramować na nowym ECU ponieważ nie mam pinu do zalogowania się aby zaadaptować kluczyk

: 03 maja 2016, 10:35
autor: maciek889
Z którego roku masz samochód? Do mniej więcej 2000 roku immo nie było parowane z ECU silnika, wystarczało tylko aby liczniki lub immobox był sparowany z kluczykiem.

: 03 maja 2016, 20:41
autor: Zib3l
Powiem tak:

Wsadzam nowe ECU i immo sie pali i nie gaśnie i nie da sie samochodu odpalić (gaśnie po chwili). Wsadzam swoje ECU i gitara. Auto 1994 digifant 1.75. Lipa ostra kurde bo już długo bez lambdy jeżdżę a to nie zdrowo

: 04 maja 2016, 05:56
autor: Jarewa
Twoje ecu jest do naprawy poleciały masy, pewnie gdzieś ścieżka uwalona przepalona.

: 04 maja 2016, 20:56
autor: Zib3l
Ecu wymienione. VCDS i immo odblokowane. Faktycznie ECU pada od zwary na grzałce xD

: 11 cze 2018, 18:55
autor: Pieterb
Panowie a orientuje się ktoś jaka tam jest grzałka i ile Amper może pobierać? Gdzieś od jakiegoś reno znalazłem że 3 A, czy tu może być podobnie?

: 11 cze 2018, 19:23
autor: Jarewa
Pobór zależny jest od temperatury. Wiec nie można stwierdzić z dokładnością ile pobiera prądu bo to jest zalezne od temperatury. Zdaje się mi ze to grzałki PTC a chwilowy może dojść do 20A i spadnie do mA nawet.

: 11 cze 2018, 20:25
autor: Pieterb
Jarewa, dzięki rozumiem.

: 11 cze 2018, 21:03
autor: Jarewa
Tak samo Piotrku pomiar oporności on też rośnie wraz z temperaturą. Może z tym 20A przesadziłem ale 10A realne.

: 11 cze 2018, 21:05
autor: maciek889
Ja gdzieś widziałem dane w których silniki wolnossące z A4 B5 miały większy pobór prądu. Nie wiem czy już w A4kach moc grzania nie była regulowane sygnałem PWM przez ECU. A w 80tkach grzałka zwykle jest podpięta na stałe do zasilania.

: 11 cze 2018, 22:35
autor: Jarewa
A to nie było maćku tak że grzałka robiła też za czujnik temperatury? nie mówię o szerokopasmowej.