Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Prawdopodobnie po przekładce

: 03 maja 2016, 13:21
autor: jankiel
Witam. W moim wspaniałym autku doszło prawdopodobnie do przekładki silnika, konkretniej wcześniej był jakiś 90 konny motor a teraz jest ABK czyli 115 kucy. W dowodzie też jest wpisane 66 KW czyli oczywiście 90 KM. Nie przeszkadzało by mi to gdyby nie podejrzenie że przekaźnik 30 dał ciała, no i tu zaczynają się schody. Po zdjęciu półki nad nogami skrzynka przekaźników nie wygląda tak jak na zdjęciach na forum, pytanie brzmi czy ABK będzie pracować na elektryce jakiegoś innego silnika czy jest to wykluczone. Jeżeli przekaźnik 30 jest niezbędny to gdzie go szukać. Na forum doczytałem że przekładając ABK trzeba go przełożyć z wiązką. Czy po numerze VIN albo naklejce w bagażniku można określić kaki silnik był oryginalnie. Z góry dzięki za pomoc. bezradny_

[ Dodano: 2016-05-03, 13:21 ]
To mam za półką nad nogami.
Obrazek

: 03 maja 2016, 13:47
autor: Pieterb
jankiel pisze:Czy po numerze VIN albo naklejce w bagażniku można określić kaki silnik był oryginalnie.
po naklejce na pewno sie da, po vinie też ale tow serwisie
Być może ktoś podłączył zasilanie ecu w jakiś inny sposób lub przekaźnik 30 dał tam gdzie mu było wygodniej.

: 03 maja 2016, 13:58
autor: jankiel
Na naklejce mam dużymi literami napisane ADA jeżeli to oznaczenie silnika to ten silnik też miał wielopunktowy wtrysk MFI ale HITACHI aa nie BOSCH. Pytanie do jakiegoś eksperta: czy ABK będzie działać na elektryce ADA czyli na wtrysku HITACHI.

: 03 maja 2016, 14:39
autor: maciek889
Może masz ADA pod maską dla osoby obeznanej ten silnik jest nie do odróżnienia od ABK.

: 03 maja 2016, 15:46
autor: jankiel
Przepraszam za wyrażenie ale ku#wa mać. Różnią się tylko jedną rzeczą na pierwszy rzut oka, grzybkiem. Zastanawia mnie tylko dlaczego mam w dowodzie że to 2.0 zly_

: 03 maja 2016, 15:55
autor: Pieterb
jankiel pisze:Pytanie do jakiegoś eksperta: czy ABK będzie działać na elektryce ADA czyli na wtrysku HITACHI.
z tego co wiem to będzie, po lekkich modyfikacjach

Nie nie tylko po grzybku ale też po innym przepływomierzu np. no i brak wtrysku rozruchowego.

jankiel, tylko bez wulgaryzmów proszę !

: 03 maja 2016, 21:13
autor: Jarewa
jankiel pisze:Zastanawia mnie tylko dlaczego mam w dowodzie że to 2.0
jankiel pisze: W dowodzie też jest wpisane 66 KW czyli oczywiście 90 KM
Bo pewnie masz ABT
PieterB pisze:Nie nie tylko po grzybku ale też po innym przepływomierzu np. no i brak wtrysku rozruchowego.
Ten grzybek to pewnie filtr powietrza ABT, a i ubzdurało mu się że ma ADA.

: 03 maja 2016, 21:50
autor: jankiel
Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że to ADA. Kupiłem te wozidełko pół roku temu i podczas oglądania silnika zwracałem uwagę czy to nie ABT bo sporo było ogłoszeń że 115 KM a pod maską okrągła pokrywa filtra kwadr a te silniki czyli ADA i ABK są bardzo podobne. Gdybym widział kiedykolwiek ABK na żywo to może zauważyłbym różnicę a poza tym w dowodzie jak byk napisane model auta AUDI 80 2.0 KAT i pojemność silnika 19cośtam cm3. Dla pewności poczytałem jeszcze raz VIN w komorze silnika i na naklejce w bagażniku i wszystko jest OK. Dodam jeszcze że na naklejce bagażnika jest napisane ADA, wytłumaczy mi ktoś jak to możliwe że w dowodzie jest że to 2.0 bo chyba jedyne wyjście jest takie że ktoś wymienił silnik na 2.0 a później silnik był ponownie zmieniony z jakiegoś tam powodu i włożono z powrotem ADA.

: 04 maja 2016, 07:09
autor: Pieterb
jankiel, może to po prostu błąd użędasa który wypisywał dowód

: 04 maja 2016, 10:20
autor: jankiel
Doczytałem, na dokumencie z odprawy celnej figuruje jako 2000cm3. Czyli albo ktoś się pomylił (urzędas) albo sprowadzający pojazd wprowadził go w błąd, albo nawet on sam został wprowadzony w błąd podczas zakupu w Niemczech. Auto sprowadzone było w 1995 r. więc teraz zastanawiam się jak to naprostować, wie ktoś może. bezradny_

: 04 maja 2016, 14:03
autor: maciek889
A numer vin na naklejce w bagażniku i na ścienia grodziowej jest taki jak w dowodzie? Żeby się nie okazało że dokumenty są od innego auta albo numery są przebite.

: 04 maja 2016, 14:28
autor: jankiel
Wszystkie numery się zgadzają z tymi w dowodzie i na dokumentach celnych a numery nadwozia nie wskazują na jakąkolwiek ingerencję. Taka samo na dokumentach celnych przewija się ADA a pojemność silnika 2.0 tak jak napisałem, podczas rejestracji w urzędzie celnym 21 lat temu powstał błąd, urzędnik zwrócił może uwagę że w dokumentach niemieckich nie ma pojemności wpisanej i wpisał na pałę bo sąsiad miał audi i miał podobny silnik z wyglądu glupek_ albo ten co sprowadzał walnął gafę i taką pojemność podał, i tak ciągnie się ten błąd do dzisiaj. Pytanie jak go teraz rozwiązać. bezradny_

[ Dodano: 2016-05-04, 14:28 ]
Dodam że pojazdu jeszcze nie przerejestrowałem bo jakoś nie mam czasu, zgłosiłem go tylko w skarbówce i właśnie podczas przerejestrowania na siebie chciałbym wyprostować ten błąd. Ktoś ma jakiś pomysł. mysli_

: 04 maja 2016, 15:37
autor: maciek889
Jak od razu zabierzesz się za prostowanie to może uda się zaoszczędzić na podwójnej wymianie dowodu rejetracyjnego. Ale pewnie będziesz musiał jeszcze zostawić kilka stówek na stacji diagnostycznej.
Ale jak przez 21 lat nikt nie wykrył tego błędu to nie wiem czy jest sens biegać po urzędach tracąc swój czas i pieniądze.

Zobacz na polu numerowym silnika, może ktoś wstawił sam słupek z ABK a osprzęt zostawił z ADA.

: 04 maja 2016, 16:12
autor: jankiel
maciek889 pisze:Zobacz na polu numerowym silnika, może ktoś wstawił sam słupek z ABK a osprzęt zostawił z ADA.
sprawdzę ale czy to by grało ze sobą? Chodzi mi o kolektory i inne duperele. A co rozumiesz przez zostawienie kilku stówek na stacji :/

: 04 maja 2016, 17:01
autor: Jarewa
jankiel pisze:A co rozumiesz przez zostawienie kilku stówek na stacji
Żeby wyprostować musisz mieć papierek ze stacji okręgowej diagnostycznej ze taki samochód i taki silnik- to kosztuje bodajże 180zł.