Strona 1 z 3

[ABK] Ciężko pali i gaśnie

: 28 paź 2015, 20:54
autor: Vegeta
Witam. Znajomy ma problem ze swoją 80-tką. Sprawa polega na tym, że auto jak się nagrzeje to zaczyna przerywać do 3tys rpm, odkryłem, że pod odpięciu silnika krokowego jeździ normalnie na ciepłym i na zimnym. Jak wypne silnik krokowy to nie chce auto odpalić, lecz po wpięciu go ponownie zapala od strzała. Wie ktoś na czym problem polega? Autem sie nie da jeździć.... wymieniane było dosłownie wszystko...

: 29 paź 2015, 10:33
autor: mayster750
Spróbujcie go podmienić od innego ABK np ze szrotu :)

: 29 paź 2015, 12:04
autor: maciek889
Dobre, krokowy nie ma dużo do powiedzenie w temacie szarpania. Może ma jakieś zwarcie i obciąża za bardzo końcówke mocy w ECU.

Przekaźnik 30 był sprawdzany?

[B4 2.0 ABK] Zgasł nie chce odpalić

: 26 kwie 2016, 17:23
autor: Grzegorz1237
Witam
Może mi ktoś pomóc zgasł podczas jazdy , (próbowałem jeszcze jak jechał bo na biegu odpalić ale nic z tego)nie chce odpalić pompka paliwa chodzi próbowałem na samym gazie awaryjnie go odpalić też nie iskra jest. Co sprawdzić domowym sposobem .
pozdrawiam

: 26 kwie 2016, 18:58
autor: maciek889
Zobacz w tym temacie jest opis diagnozowania: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

: 01 maja 2016, 23:50
autor: Grzegorz1237
Dzięki Kolego postaram się to sprawdzić i podam wynik dla innych

[ Dodano: 2016-05-01, 23:50 ]
Witam
Padł czujnik halla nie miał już potem wcale iskry.
pozdrawiam

: 05 maja 2016, 09:33
autor: piotrpanter
Witam, zacznijmy od tego, że posiadam silnik abk z zwykłą instalacją lpg (zapala na benzynie przy 1500 tys obrotów przełącza na gaz) Problem polega na tym, że auto ciężko pali. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły i żeby w ogóle zapalił muszę mu dodać gazu. Jedyną sytuacją kiedy odpali normalnie jest jego zgaszenie i zaraz ponowne odpalenie. Jeśli odczekam dłużej niż 3 minuty już dalej muszę kręcić i dodawać gazu. Najgorzej jest rano po dłuższym postoju wtedy gdy łapie" lubi telepać całym autem i gdy dodaje mu gazu sytuacja sie normuje choć czasem i z wysokich obrotów lubi spaść do zera. Jeśli już zapali jeździ prawie normalnie. Czasem lubi się zadławić na niskich i nawet zgasnąć. Ale tak to nie ma problemów. Podejrzewam uszkodzoną przepływkę. Lubił mi z niej strzelać, obecnie cisza. Mam też nieszczelną obudowę filtra powietrza. Czy wymiana przepływki i obudowy filtra może ten problem rozwiązać? Koszt kompletu to prawie 500 zł na allegro. Dlatego może coś jeszcze polecacie sprawdzić? Świece, kopułka, filtry wszystkie wymienione. Krokowiec pracuje, akumulator nowy, kręci jak szalony. Słyszałem też, że pasuje przepływka z vectry 2 2.0 i jest o połowe tańszy, czy to prawda? Dzięki za pomoc i wybaczcie chaotyczny post chciałem wypisać jak najwięcej szczegółow

: 05 maja 2016, 10:37
autor: Pieterb

: 05 maja 2016, 10:42
autor: maciek889
po objawach to wygląda jakby po zgaszeniu paliwo szło wężykiem z regulatora ciśniania albo gaz z parownika. I przez to musisz długo kręcić zanim przepchnie czyste paliwo i doleci powietrze.

: 05 maja 2016, 10:50
autor: piotrpanter
Rozumiem kolego, że proponujesz wymianę regulatora wraz z wężykiem i parownika?

: 05 maja 2016, 11:56
autor: maciek889
Proponuje sprawdzenie czy w wężyku podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa nie pojawia się benzyna oraz sprawdzenie czy będzie lepiej odpalał jeśli przejedzie się 5-20km przed zgaszeniem na benzynie.

Opisane jest to w pierwszym liku który podał Pieter w punkcie 9.
:arrow: 9. Przy instalacji LPG we wszystkich silnikach może występować też zjawisko zalewania dolotu czystym gazem po zgaszeniu [...] Przy bardzo brudnym elektrozaworze może takie coś nastąpić nawet na nagrzanym silniku i parownik. Gdy to wystąpi trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Wciśnięcie gazu do deski przyspiesza przeganianie czystego gazu.
Zalewanie może też odbyć się na samej benzynie. W silnikach z mechanicznym wtryskiem zgięta klapa przepływomierza, może nie opadać do końca tym samym nie odcinając wtrysku paliwa gdy silnik nie pracuje. W silnikach z elektronicznym wtryskiem (ABK, ADA) regulator ciśnienia paliwa może wypuszczać benzynę cienkim wężykiem podciśnienia do dolotu. Należy sprawdzić czy po kilkugodzinnym postoju w tej rurce nie zbiera się benzyna
W silnika na mono-wtrysku (1.8 PM, 2.0ABT) nie ma tej rurki ale tam regulator może puszczać paliwo bezpośrednio na przepustnicę.

: 05 maja 2016, 12:27
autor: piotrpanter
Jeśli chodzi o jazdę na benzynie to próbowałem - nic to nie zmienia. Po pracy sprawdzę ten wężyk. Rozumiem, że ma być suchutki?

: 05 maja 2016, 13:10
autor: maciek889
Tak, nie powinno tam być ani kropli benzyny.

: 05 maja 2016, 21:32
autor: Zib3l
Objaw słabego odpalania a nawet gaśnięcia po odpaleniu miałem też jak filtr paliwa przepuścił cały syf na układ (pękł czy ch wie co) i zabrudził się regulatro ciśnienia paliwa on tam ma takie siteczko i zalewało mi auto ciągle. Zanim doszedłem, że filtr przepuszcza syf to 3 dni minęły xD

: 05 maja 2016, 22:01
autor: Pieterb
piotrpanter pisze:Podejrzewam uszkodzoną przepływkę. Lubił mi z niej strzelać, obecnie cisza.
tu też bym zajrzał