Strona 1 z 4
[B4 2.0 ABT] Przgrzewa sie w korkach
: 12 maja 2016, 21:03
autor: Pablo32
Odkąd kupiłem moją 80 cały czas był jeden i ten sam problem -wysoka temperatura w mieście/korkach. Ostatnio auto było 2 tygodnie u dwóch mechaników i żaden nie stwierdził problemów z układem chłodzenia. Dla mnie ten problem jest. Podczas jazdy na zegarze 80/87 stopni, a wystarczy że postoje 5 minut i 97 stopni i wentylatory prawie cały czas w ruchu. Termostat wymieniany parę razy, nowa chłodnica i płukany układ chłodzenia i nadal to samo. Według mnie jak i mechaników brak oznak przepalonej uszczelki pod głowicą. Oleju nie bierze ani grama, ale plyniku coś tam znika, ale to są bardzo małe ilości. Ubyło 1 cm płynu ze zbiorniczka w 3 tygodnie. Co o tym powiecie?
: 12 maja 2016, 21:16
autor: Pieterb
Pablo32 pisze:Co o tym powiecie?
powiem że ja nie widzę powodów do przejmowania się tym
: 12 maja 2016, 21:20
autor: Pablo32
W zimie nie powinno dojść do włączenia się wiatraków, a u mnie w korkach 97 powtarzam w zimie
: 12 maja 2016, 21:47
autor: Pieterb
Pablo32 pisze:W zimie nie powinno dojść do włączenia się wiatraków, a u mnie w korkach 97 powtarzam w zimie
zdziwisz się ale powiem Ci że mnie też się to zdarzało inna sprawa że zimy takie jakie mamy teraz to prawie nie zimy to tylko chłodniejsza jesień
: 12 maja 2016, 21:57
autor: Leo
sprawdź czy czasem opornica nie padnięta i czy wentylatory na 2 biegu dają pełną parą czy też może słabną.
: 12 maja 2016, 22:22
autor: maciek889
Wg. mnie wszystko z normie. W nowszych samochodach nawet byś nie zauważył takiej zmiany temperatury na wskaźniku bo tam zrobili aby wskaźnik pokazywał 90 stopni przy rzeczywistej temperaturze 80-105 aby ludzie nie panikowali tak jak ty gdy im 5 stopni skoczy temperatura.
: 12 maja 2016, 22:32
autor: srebrnastrzala
ja u siebie w mtdi mam zawsze lekko za 90
musialem ostro sie napocic by wentylator sie zalaczyl bez klimy. z klima jest podobnie. Jak sie tak boisz to kup termometr i jak bedzie wskazywal te 95 to zmierz, zacznij sie martwic jakbys mial 100 105 ale nie 95
: 13 maja 2016, 10:42
autor: maciek889
srebrnastrzala pisze:ja u siebie w mtdi mam zawsze lekko za 90
musialem ostro sie napocic by wentylator sie zalaczyl bez klimy.
Diesel z bezpośrednim wtryskiem prawie się nie grzeje na wolnych obrotach. dlatego często są fabrycznie montowane podgrzewacze płynu aby w zimie silnik miał szansę się nagrzać.
: 13 maja 2016, 16:00
autor: Pablo32
Dodam że jak miałem niedrożna chłodnicę to efekt był w 100% taki jak mam teraz:) A teraz nowa i to samo..
: 15 maja 2016, 10:58
autor: birowka1
Kolego u mnie jest to samo. Tez silnik ABT.
Kupiłem samochod to termostat nie trzymał. Po przyjechania do z DE do PL wyciągnąłem termostat wrzuciłem do gotującej wody i zaczął dzialac (po kilku latach stania samochodu miał prawo)
Po włożeniu to samo co u cb. Jak jadę trzyma ładnie 87-90, tylko wjadę w miasto skacze do 95 i włącza sie wentylator, schłodzi do 90 i za chwilkę to samo i tak w kółko dołki nie zacznę szybciej jechać.
Wymieniłem termostat na inny Wahlera i dalej to samo. Nawet w zimie tak samo
Moim zdaniem to nie jest normalne, kolega tez ma B4 ABT i u niego sie tak nie dzieje, ale ja juz nie wiem gdzie szukać. Pompa wody nowa, termostat tez, płyn nowy, chłodnica drożna
Ps. ABT ma chyba jeden bieg wentylatora chłodnicy
: 15 maja 2016, 11:07
autor: Pieterb
Ale przecież chłodnica dobrze działa tak naprawdę w czasie jazdy i gdy jest schładzana pędem powietrza. Jak staniesz to nie masz schładzania chłodnicy bo co ma ją schłodzić? i w tym celu masz wentylator.
birowka1 pisze:kolega tez ma B4 ABT i u niego sie tak nie dzieje,
na pewno się dzieje, może ona nawet o tym nie wie lub nie działa wszystko jak należy. Czasem czujniki działają mniej lub bardziej dokładnie w sensie że jest jakaś tam tolerancja.
Sporo też zależy od tego jakie odcinki się pokonuje i ile stoisz w tym korku.
: 15 maja 2016, 11:33
autor: birowka1
Wystarczy stanąć na światłach na 2-3 minuty i juz temperatura wali w górę.
A powiedz mi jeszcze czy mam racje z tym, ze ABT ma jeden bieg wentylatora. W skrzynce bezpieczników jest miejsce na bezpiecznik drugiego biegu, włożyłem tam zalecany bezpiecznik i nic nadal tylko jeden bieg
: 15 maja 2016, 11:37
autor: maciek889
Raz że wskaźnik temperatury w Audi 80 działa jak mu się podoba i do tego czujniki załączania na chłodnicy tak samo.
Jakby termostat trzymał to gorąca woda nie poszłaby na chłodnicę i nie aktywowała czujnika załączającego wentylator.
: 15 maja 2016, 11:41
autor: Jarewa
Może być początek zapchanej chłodnicy zmierz pirometrem cztery rogi chłodnicy a się okaże.
Taj jedno biegowy jeżeli standard.
edit
Nie doczytałem ze nowa wiec w takim przypadku przydało by się zmierzyć jej pojemność. Co do oryginału.
: 15 maja 2016, 11:46
autor: birowka1
A kolego dysponujesz takim przyrządem?