Strona 1 z 3

[B4 2.0 ABK] braki mocy w silniku 2E bliżnak abk

: 19 maja 2016, 12:50
autor: cienkii
Siema .

Pisze z prosba o pomoc przy aucie . Nie jest nim Audi ale VW z blizniaczym silnikiem 2.0 8v 115km w vw opisanym jako 2E .

Probpem jest tego typu ze od jakiegos czasu osłabł . Mimo hamowania 124KM 168Nm czasem nie ma siły pojechac .

Znam ten silnik na wylot .
Sprawdzone ;
-cisnienie paliwa 2,5b na postoju , 3b po dodaniu gazu
-pompa paliwa wydajna 1,1litra w czasie 30sekund
-tps działa
-przeoływomierze podmieniane 3
-czujnik ecu ok 220ohm przy 90stpniach
-rorzad ok , ustawiony na 7stopni ( fabryka pisze 6+-1 )
- i ta sonda , zmienione juz dwie sztuki z aut w ktorych działa , u mnie tez działa , na kompie brak błedow , na vag-scope oscyluje ładnie .

Po odpieciu sondy auto odzyskuje moc , wkreca sie jak wsciekle ( lekki zamach ) ogolnie działa jedynie pali ,,duzo'' .

Po ponownym podpieciu sondy mół , nie ma siły zakrecic kolami na 1 biegu .

Ktos cos miał podobna sytuacje ? Znam auto bardzo dobrze , potrafie zmierzyc wszystko i wiem wszystko jednak jest cos co mnie zagieło .

Z gory dzieki za pomoc ! Pozdro !!

: 19 maja 2016, 15:48
autor: Pieterb
cienkii, masz dostęp do vag'a?
cienkii pisze: na vag-scope oscyluje ładnie .
ile dokładnie?
A do stukowca zaglądałeś, działa jak należy?

: 19 maja 2016, 16:56
autor: cienkii
Mam vaga , stukowy działa .
błędów brak - kiedyś był problem został zmieniony na stukowy z 1.8T . Od tego czasu spokój .

: 19 maja 2016, 18:58
autor: Pieterb
cienkii pisze:Mam vaga ,
to zrób logi chodź by kilkunastosekundowe grup od 000 do 006 włącznie i zapodaj może cos tam będzie widać

: 19 maja 2016, 21:01
autor: cienkii
Ten sterownik ma bardzo ubogą opcję robienia logów .
Próbowałem kiedyś na 3 biegu od 1tys obr do odcinki ( dluuuuga skrzynia z diesla ) i miałem dwa wpisy .... A chwilę to trwało ...

Mogę spróbować jutro rano , może coś z tego wyjdzie .

Dzięki za zainteresowanie tematem .

Forum vwgolfa zatrzymało się na ,, kable świece kopulka palec " . dobani_ dobani_

: 20 maja 2016, 07:56
autor: Pieterb
cienkii, zrób na razie na wolnych obrotach

: 20 maja 2016, 12:09
autor: cienkii
Czy o to dokładnie chodziło ??

http://vaglog.pl/log_263098.html

Tutaj zauważylem skoki napiecia - http://vaglog.pl/log_263097.html

Wkręciłem swoją sondę z powrotem . Zauważyłem ze coś w niej grzechota ale na wskaźniku diodowym działa raz lepiej raz gorzej co nie zmienia faktu ze dość długo po puszczeniu gazu stoi na napięciu ok 0,7V .


Za kilkanaście minut wrzuce krotki film z pracy sondy widzianej na diodach .

: 20 maja 2016, 12:32
autor: chlebek
Regulator napięcia to ty masz ok? Bo jak bije ci tak szybko od 13 do prawie 16 to troszkę za dużo na mój gust.

: 20 maja 2016, 12:33
autor: cienkii
Regulator jakiś miesiąc temu może półtorej zmienialem bo lądowanie spadało poniżej 13.8 .
Ten niestety topran :/



A tu film .

: 20 maja 2016, 17:11
autor: Pieterb
cienkii, tak oto mi chodziło a pokaż jeszcze pozostałe grupy.
Ten regulator wywal bo to kibel jakiś jest prawdopodobnie lub sprawdź jeszcze dla pewności miernikiem czy jest też tak podobnie. Możliwe też że odpowiednik przekaźnika 30 świruje - nie wiem czy ona ma takie samo oznaczenie jak u nas.
Bo napięcie na sterowniku jest niestabilne a tak być nie może.

: 20 maja 2016, 21:37
autor: cienkii
Jutro pojadę po kilka sond używek żeby nie kupić nowej Boscha za ponad 3 stowy i mieć to samo .
Tak , przekaźnik 30 odpowiada za napięcie na kompa . Wczoraj czyscilem papierkiem delikatnie miejsca w którym ,,zwiera" ponieważ była tam dość duża ilość ,,nagaru" jak w kopulce na aparacie .

Mam ori.regulator w sumie sprawny jedynie ładowanie na nim to 13,80 .

Logi postaram się zrobić jutro na spokojnie .

: 20 maja 2016, 23:10
autor: chlebek
13,8V pod obciążeniem to jeszcze nie jest najgorzej.

Ja mam 13.9V, niby powinno być ponad 14 ale jak sprawdzałem w kilku autach to tylko w jednym mam 14.2 i jest to auto 2 letnie.

: 21 maja 2016, 07:13
autor: Pieterb
cienkii pisze:Tak , przekaźnik 30 odpowiada za napięcie na kompa . Wczoraj czyscilem papierkiem delikatnie miejsca w którym ,,zwiera" ponieważ była tam dość duża ilość ,,nagaru" jak w kopulce na aparacie .
to nie chodzi tyle o nagar ale o zimne luty na tej płytce z góry. No ale to dopiero można sprawdzić wówczas gdy ładowanie jest stabilne.
Ładowanie 13,90 lepsze niż 15,75 jak tam momentami miałeś.

: 27 maja 2016, 16:05
autor: cienkii
A wiec po tygodniu nerwów odpiąłem sondę ze złości . Raz bez niej szedł jak szatan raz ,,średnio'' ..... tak wiem opis jest dziwny do zrozumienia


Dzis nerwy odrobinę mniejsze wiec zrobiłem logi na reszcie kanałów o które prosiliście . Ale .... zapomniałem podpiąć sondę oklasky ........

http://vaglog.pl/log_263998.html
http://vaglog.pl/log_263999.html
http://vaglog.pl/log_264000.html
http://vaglog.pl/log_264001.html
http://vaglog.pl/log_264002.html
http://vaglog.pl/log_264003.html

Ogólnie odniosłem wrażenie patrzac na vag-scope ze sonda po dodaniu gazu spada z napięciem na 0,1V a chyba powinna leciec w górę - dobrze mowie ?

Poza tym po przegazówce dość długo wraca do normalnej oscylacji , czesto tez gdy chodzi ładnie potrafi na 5-10sekund zatrzymac sie np na 1V i dopiero po chwili zaczyna oscylowac .

Chłopaki prosze , pomóżcie w wolnej chwili bo ja rozkladam rece zly_ na forum vwgolf oczywiscie odzew zerowy .



ps. postaram się dzisiaj zrobić logi podczas jazdy aby było widać pracę sondy .

: 27 maja 2016, 16:45
autor: Pieterb
cienkii, wiesz w logach tak nie wiele widać może to być problem mechaniczny.
Dziwi mnie tylko jedna sprawa skoro zrobiłeś logi bez sondy to czemu ona dziwnie pokazuje bo tak troszkę jakby oscyluje od 0,70 do do 0,86 a powinno być ok 0,5.
No i w pewnym momencie dość mocno otwiera się zawór z węglem aktywnym ale nie wiem czemu tak się dzieje bezradny_
cienkii pisze:ps. postaram się dzisiaj zrobić logi podczas jazdy aby było widać pracę sondy .
dobra dawaj

zrób jeszcze grupę 000 ;-)

Jeszcze jedna sprawa czy zasilanie na sondzie jest 12V?