Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Biały dym

: 29 maja 2016, 12:56
autor: piental
Witam ponownie,mam taką sprawę czy możliwe że w ciepłe dni takie jak teraz mamy,kopcić może na biało po rozgrzaniu auta ? Na zimnym nic nie kopci dopiero po nagrzaniu się ? Dodam że jeździ na krótkich odcinkach często a z wydechu na zapalonym silniku chlapie woda .Plynu nie ubywa jak narazie .

: 29 maja 2016, 18:57
autor: Zib3l
Może to śmieszne ale posmakuj tą wodę;p Jak będzie słodka to wszystko jasne ;)

: 29 maja 2016, 19:24
autor: czarekHD
jak masz gaz to skropliny mogą się robić

: 29 maja 2016, 20:02
autor: piental
Może ma to wpływ ze dzień wcześniej grzebałem w przepływce :-) naciąg sprężyny zwiększyłem ?

: 29 maja 2016, 20:44
autor: Pieterb
piental pisze:Może ma to wpływ ze dzień wcześniej grzebałem w przepływce
może
piental pisze:naciąg sprężyny zwiększyłem ?
a w jakim celu?

: 29 maja 2016, 20:58
autor: piental
W celu ? Obroty mi za nisko spadały na cieplym silniku przeplywka 301b nr.regulator biegu jałowe ok bo podmieniłem od innego i to samo zostala przepływka więc

: 29 maja 2016, 21:10
autor: Pieterb
piental pisze:Obroty mi za nisko spadały na cieplym silniku przeplywka 301b nr.regulator biegu jałowe ok bo podmieniłem od innego i to samo zostala przepływka więc
ale to nie powód by czepiać się przepływki bo to ostateczność. Po za tym trzeba by widzieć ile jest i na ile przestawiasz a Ty to nie wiem jak i co zrobiłeś.

Na początek to trzeba było czujnik temp sprawdzić lub podmienić.
I sprawdzić parametry pracy silnika.

: 29 maja 2016, 21:21
autor: piental
Spoko zaznaczyłem w którym miejscu było wcześniej i go wróciłem a po odpieciu wtyczki od regulatora jałowego na pracujacym silniku ma gasnąć silnik ?bo u mnie nie zgasł lekko obroty podskoczyły

: 29 maja 2016, 21:22
autor: Pieterb
piental pisze:po odpieciu wtyczki od regulatora jałowego na pracujacym silniku ma gasnąć silnik ?bo u mnie nie zgasł lekko obroty podskoczyły
tak ma być

: 30 maja 2016, 16:24
autor: piental
Zobaczę jutro jak wrócę i będzie rozgrzany czy dalej kopci na biało bo wrucilem do poprzednich ustawień tej sprężyny ;-) a swoją drogą wody w tylnym tłumiku do cholery !!

Dodano: 2016-05-30, 15:24
Hej sprawdziłem przejechałem dziś ok 30km i nic nie dymi !! Pewnie to przez tom przepływkę że naciąg sprężyny zwiększyłem o 4 zęby ale oczywiscie powróciłem do poprzednich ustawień tylko zastanawia mnie dlaczego kopcił po zmianie naciągu?

: 30 maja 2016, 19:41
autor: czarekHD
pewnie dlatego że zmieniła się dawka

: 30 maja 2016, 20:07
autor: Pieterb
czarekHD pisze:pewnie dlatego że zmieniła się dawka
to pewnie też ale nie tylko bo i ecu pewnie źle ustawiał wyprzedzenie punktu zapłonu lub w ogóle nie był w stanie go ustawić.
Już nie wnikam czy zapłon jest poprawnie ustawiony bo pewnie nie bo zwykle przestawienie o 3-4 zęby nie wpływa aż tak drastycznie na prace silnika - testowałem tylko u siebie. Wiec tu nie mam 100 % pewności.

: 30 maja 2016, 20:31
autor: piental
Zapłon prawidłowo ustawiony według procedury ,przy wymianie rozrzadu po czym mechanik go lekko wyprzedził bo mówi że na gazie tak powinno być lepiej ....

: 30 maja 2016, 20:53
autor: Pieterb
piental pisze:Zapłon prawidłowo ustawiony według procedury ,przy wymianie rozrzadu po czym mechanik go lekko wyprzedził bo mówi że na gazie tak powinno być lepiej ....
wiec jak dla mnie to źle ustawiony ;-) powiem Ci że ja w kilkunastu Abk już ustawiałem i czasem 2 ° robią sporą różnicę w pracy. A co do wyprzedzania zapłonu w abk do lpg to moim zdaniem błąd ale niektóry tak robią. Ja u siebie robiłem próby ale różnicy nie widzę i jest fabrycznie.
Ale mniejsza o to jeśli chodzi o przepływkę to trzeba by vag'a i zobaczyć ile tam pokazuje i dopiero regulować jeśli jest potrzeba lub miernik w łapkę i ustawiać.

: 30 maja 2016, 21:09
autor: piental
Ok albo podmienić z innego i zobaczyć efekty bo na 100 to przepływka bo jak podkręciłem o te 4 zeby to nie spadał za nisko z obrotów. Może ta przepływka 301b jest nie do niego bo wyczytałem ze ma być 301c ?