Strona 1 z 3

[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju

: 29 maja 2016, 18:28
autor: LT17
Witam!!
Pisze w sprawie pomocy przy moim silniku jakim jest 2.0 16v ACE w moim Competition.
Silnik stracil cisnienie a co za tym idzie przeszedl remont.zostal wymieniony blok poniewaz cylindry mialy zbyt duze zuzycie zostalo zrobione planowanie oraz chonowanie ,tloki oraz pierscienie wymienione na nowe ,glowica po pelnej regeneracji wraz z popychaczami zaworow. Jesli chodzi o dol silnika to zostaly pomierzone korbowody oraz wymienione panewki glowne i korbowodowe jedynie co zostalo stare to panewki na walku posrednim. Olej wymieniony na polsyntetyk 10w40. Po pierwszym odpaleniu cisnienie oleju bylo ponad 5bar lecz po zagrzaniu silnika spadlo do 1bara na wolnych obrotach :( Stwierdzilem ze trzeba jeszcze wymienic pompe oleju i tak zrobilem ,wymienilemna nowa pompe firmy topran lecz nic to nie pomoglo.

Dlatego tez zwracam sie o pomoc do forumowiczow ktorzymaja wieksze pojecie na temat tych silnikow bo moja wiedza w tym momencie sie skonczyla i niewiem czego sie teraz zlapac a nie chce zaprzepascic pracy jaka zostala wykonana i pieniedzy jakie wlozylem w ten silni jezdzac natak niskim cisnieniu.
Z gory dziekuje i pozdrawiam

: 29 maja 2016, 20:54
autor: Pieterb
LT17, a czym mierzyłeś to ciśnienie? czy sprawdziłeś tylko na dodatkowych zegarach bo może masz przekłamanie.

: 29 maja 2016, 21:47
autor: LT17
Faktycznie na zegarze dodatkowym jest przeklamanie ale ciśnienie było mierzone również manometrem i pokazuje 1bar na wolnych obrotach wiec wykluczylem błąd zegara dodatkowego w samochodzie

: 29 maja 2016, 22:47
autor: Jarewa
Nic nie mówisz o szlifie wału??

: 30 maja 2016, 07:55
autor: LT17
Wal nie był szlifowane i Panewki poszły standardowe. Ale gdy miałem na stole silnik to wal na nowych panewkach obracał się moim zdaniem idealnie chodź przyznam że nie był mierzony ale nie było widać po nim złych oznak. Czapy były idealne nie przetarte.

: 30 maja 2016, 08:01
autor: Leo
No to masz powód. Ciśnienie spieprza panewkami na wale.

: 30 maja 2016, 08:41
autor: LT17
Nie ma innej możliwości ?? Chciał bym sprawdzić wszystko zanim zacznę rozbierać dół od nowa. Mój błąd że wał nie został pomierzony ale czy jest aż taka możliwość ze przy nowych panewkach ciśnienie bedzie tak uciekało?

: 30 maja 2016, 08:57
autor: Leo
przede wszystkim przy nowych panewkach a starym wale to się robią takie nieszczelności, że się nie dziw.

: 30 maja 2016, 09:11
autor: LT17
Nie ma możliwości żeby się dotarły i z czasem poprawiło ??

: 30 maja 2016, 11:16
autor: maciek889
Oglądałeś panewki na wałki pośrednim?

: 30 maja 2016, 11:38
autor: LT17
jedyne panewki jakie zostały stare to na wałku pośrednim ale nie ruszałem ich ani nie oglądałem. Czy one mają wpływ na ciśnienie oleju?? Pytałem znajomych mechaników i mówili ze one nie mają aż takiego wpływu .

: 30 maja 2016, 11:51
autor: maciek889
Jak jest zatarta to ma wpływ. Słyszałem o przypadkach że on był przyczyną niskiego ciśnienia oleju.
Kolejna przyczyna to może być uszkodzony natrysk na denko tłoka.

: 30 maja 2016, 11:57
autor: LT17
Zatarte nie sa napewno bo gładz na wału była idealna i panewki też nie wyglądały na uszkodzone . Nie mierzyłem go ani panewek ale nie wyglądały źle bo bym takich nie założyl z powrotem samobójcą nie jestem :) Natryski poszły razem z nowym blokiem i były myte stary blok z natryskami wyrzuciłem . A na starych jak i teraz na nowych nie ma ciśnienia wiec natryski sprawne ponieważ nie możliwe żeby w dwóch blokach były uszkodzone.

: 30 maja 2016, 16:31
autor: Jarewa
Powiem ci szczerzę ze zrobiłeś od dupy strony wymieniałeś panewki bez szlifu i się dziwisz ze nadal nie ma ciśnienia wywalając jeszcze tyle kasy mając w świadomości że przed naprawą nie było ciśnienia i to był główny powód remontu. Normalnie bez komentarza twoja oszczędność teraz zemści się 4 razy bo szlif wału około 200-300zł. Nie zrobiłeś nawet podstawowego testu na równość wszystko oceniałeś na "oko"

: 02 cze 2016, 16:05
autor: Lichy
Miałem dokładnie to samo z moim ABT, z tym że u mnie ciśnienie spadło dopiero po pół roku od remontu, też zmieniałem panewki bez szlifu wału. Jeżdżę z takim ciśnieniem już drugi rok i jak na razie wszystko gra. Jak padnie silnik włożę drugi i już. Jeżeli ty chcesz zrobić swój silnik rozbieraj dół i szlifuj wał.