Strona 1 z 1

[B3 1.8 JN] brak mocy,bardzo wysokie spalanie (rosnące)

: 08 cze 2016, 23:13
autor: spinomik
witam jestem nowy, swój pierwszy samochód posiadam od dwóch tygodni od jakiegoś czasu eliminuję drobne usterki we własnym zakresie jednak nie jestem mocny w każdej dziedzinie zwłaszcza jeśli chodzi o diagnostykę, na resztę jestem przygotowany, mechaniki się nie boję ;) jednak wróćmy do tematu; samochód od oględzin miał problemy z dynamiką i brakiem wolnych obrotów(falowały i były w okolicy 500 obr/min), niezależnie od paliwa, jednak nie odstraszyło mnie to od zakupu ponieważ technicznie jest w dobrej kondycji ( kompresja 11,5 na wszystkich cylindrach, nic nie puka nic nie stuka :) ) wracając z uśmiechem na ustach zdziwiło mnie trochę zawyżone spalanie 14 litrów LPG na 100 w trasie ,jednak myślałem że w takim samochodzie to normalne ignorując problem, z czasem pogłębiał się coraz bardziej było 18 potem 26 i ostatnio 30 myśląc że problem leży po stronie regulacji gazu jeździłem na PB dopóki nie spalił 8 litrów po 50 km, pytanie co teraz ? jak posunąć diagnostykę ? mam kilka typów ale nie mam pewności i wydawać w ciemno nie chcę.
1. Układ zapłonowy(za wczesny zapłon)
2. Katalizator(rodzynek xd chyba nawet oryginał)
3. Sonda Lambda
4. Automatyczne ssanie
5. Przewody WN w tragicznym stanie (już zamawiam)
6. Filtr powietrza (jutro zajrzę)
7. Dziurawy wężyk odmy

Zapraszam na swoje auto centrum tam na bieżąco uzupełniam koszty napraw i o zgrozo spalanie boisie link w profilu :)

Jestem nowy proszę o wyrozumiałość :) i uwagi jeżeli coś źle opisałem

: 09 cze 2016, 15:58
autor: Pieterb
spinomik,
po 1 szczelność dolotu to podstawa
spinomik pisze:7. Dziurawy wężyk odmy
to na pewno przeszkadza i to bardzo

po 2 zobacz w jakim stanie jest klapa spiętrzająca bo jak pogięta przez wybuch gazu albo źle ustawiona może jest

Zapłon też jak najbardziej może być - sprawdzi Ci to każdy mechanik. Oczywiści świece przewody i zabity filtr tez mają w tym temacie coś do powiedzenia.
Czujnik temp też trzeba by sprawdzić ten od dołu - na forum sa jego dane.

: 17 cze 2016, 18:13
autor: emanuel33
Moim zdaniem zdechł ke jetronic. Właśnie taki sprzedał mi się kompletny z gumą, bo robię elektroniczny wtrysk w takim.
Trzeba jak wyżek PieterB, napisał, posprawdzać wszystko. Talerzyk. Spr ustawić dawkę paliwa na analizatorze spalin. Spr czujniki. To prosta konstrukcja.
Zobacz w jakim stanie jest talerzyk spiętrzającą pod gumą.
Nie masz paliwa w oleju? Nie jest go za dużo i nie jest za rzadki ?

: 20 cze 2016, 12:45
autor: spinomik
Dzięki za podpowiedzi, prawdopodobnie zużyty jest wtrysk, byłem u znajomego mechanika, to powiedział zę ten mechaniczny wtrysk nie toleruje gazu (I generacja) i że jest to najgorsza wersja tego silnika, ponieważ te wtryski lubią się psuć a naprawa jest bardzo droga. Zastanawiam sie nad pozostającymi opcjami, zainteresowałeś mnie tą konwersją na wtrysk elektroniczny, czy mógłbyś napisać o tym coś więcej? Paliwa w oleju nie ma.
PS: Następnym razem postaram się odpisywać szybiej rotfl (Praca na nocki, a w dzień odsypiam ;P)
piwoa80
PS2: jak się dobrać do tego talerzyka? :D

: 20 cze 2016, 12:49
autor: emanuel33
Zadzwon po 13 bo nie mam tel teraz ze soba. 720863063.

: 20 cze 2016, 12:57
autor: Pieterb
spinomik pisze:to powiedział zę ten mechaniczny wtrysk nie toleruje gazu (I generacja) i że jest to najgorsza wersja tego silnika, ponieważ te wtryski lubią się psuć a naprawa jest bardzo droga.
to nie do końca prawda, akurat JN dość dobrze chodzi na lpg, tylko wymaga dobrego podejścia do tematu ;-)

Podejrzewam że Twój mechanik nie bardzo wie jak to ugryźć :-P
spinomik pisze:PS2: jak się dobrać do tego talerzyka? :D
no nie bądź jak dziecko, wystarczy zdjąć gumę która idzie od rozdzielacza do przepustnicy

: 27 cze 2016, 05:21
autor: spinomik


Klapka wygląda następująco, więc nie wydaje mi się żeby było coś z nią nie tak :P

Ps: wiecie jak nazywa się ta uszczelka co powinna być w tym miejscu?

Ps2: podejrzewam że może być źle wyregulowany ponieważ filtr wygląda tak:


Po wymianie kąta na tłumik, przy bardzo oszczędnej jeździe (zmiana biegu przy 2,5) spalanie wyszło 16L gazu

: 27 cze 2016, 13:26
autor: krzych900
Klapka wydaje się być za nisko. Parametry na naklejce są. A czy idealnie prosta to sam najlepiej zobaczysz. Musi być płaska, a może być półkoliście wygięta co na zdjęciu nie widać.
A zamiast kata to na początek filtr powietrza było wymienić. Widać na nim że paliwo kapie z rozdzielacza. Ale to częsta przypadłość.
No i szczelność dolotu to podstawa .

: 28 cze 2016, 04:05
autor: spinomik
Filtr już zakupiony, jutro wymienię i spróbuję wyregulowany ten talerzyk. Trójnik odmy, w ASO nazywany "Obudowa zaworu", ponieważ ciężko go dostać został zalepiony szczelnie silikonem i jutro będzie wsadzony na swoje miejsce. Wyglądał tak :