[B4 2.0 ABK] Czujnik spalania stukowego - kilka pytań
: 12 cze 2016, 18:43
autor: dex_1985
Witam,
Mam kilka pytań odnośnie stukowca.
Pierwsze pytanie: na benzynie pod obciążeniem (np. depnę na trójce na niskich obrotach) z silnika dochodzą odgłosy takiego jakby iskrzenia/pukania/dzwonienia - nie wiem jak to określić. Na wolnych lekko pływają obroty. Typowe objawy walniętego stukowca?
Drugie - Na gazie nie ma tego problemu - wyższy oktan (lpg) tzn, że mieszanka spala się w sposób bardziej kontrolowany to i nie ma tego dzwonienia?
Trzecie - może głupie, ale cóż... Jak wyciągnąć niebieską wtyczkę? Ona jest wsunięta na tą blaszkę czy przymocowana w jakiś inny sposób? Próbuję zsunąć ją z blaszki ciągnąc do siebie, ale ani drgnie.
Czwarte: stukowiec od MaxGear będzie OK?
Dzięki z góry za informacje.
: 12 cze 2016, 19:18
autor: maciek889
Sprawdzałeś ustawienie zapłonu? Może jak tak przyspieszony że regulacji z tego czujnika nie wystarcza. Ewentualnie możesz mieć problem z podawaniem benzyny jeśli mieszanka będzie mocno uboga to też będzie dzwonić.
Zobacz czy jeszcze będzie dzwonić jak odłączysz czujnik. Wtedy ECU powinno wykryć że nie jest podłączony i od razu ustawić wyprzedzenie zapłonu na paliwo niskooktanowe.
: 12 cze 2016, 19:57
autor: dex_1985
O ustawienie zapłonu się nie martwię. Forumowicz Jugo mi go ustawiał.
Jak odłączę czujnik to nie widzę/słyszę żadnej różnicy. Robię przegazówki na biegu jałowym i jak dla mnie brzmi tak samo.
Nic się złego nie stanie jeśli przejadę się na odpiętym czujniku?
: 12 cze 2016, 23:32
autor: maciek889
Nic się nie stanie. Prędzej komputer zauważy jego usterkę niż gdyby był podłączony niesprawny i powinien ustawić zapłon w pozycji bezpiecznej.
: 13 cze 2016, 06:32
autor: dex_1985
Odpiąłem czujnik i przejechałem na benzynie ok. 12 km. Jechałem spokojnie, jak również butowałem. Objawy wciąż są te same. Właściwie nie ma znaczenia czy czujnik jest wpięty czy odpięty. Co to oznacza?
: 13 cze 2016, 19:29
autor: maciek889
Gaz masz zwykły czy sekwencje? Dobrze by było zobaczyć czy sonda pokazuje bogato albo faluje przy gazie w podłodze aby wykluczyć problem z paliwem.
Gdzieś na forum był przypadek, gdy komuś często wywalało błąd sondy i gdy ją wymienił to samochód od razu zyskał mocy.
: 14 cze 2016, 07:17
autor: dex_1985
Sekwencja.
Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy. Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
Z mocą u mnie OK - auto normalnie idzie tylko ten dziwny dźwięk... Chciałem jeszcze zaznaczyć, że to dzwonienie nigdy nie pojawia się przy przegazówkach na luzie. Zawsze na biegu pod obciążeniem - gdy depnę na niskich obrotach albo jadę pod górkę. Zgłupiałem, bo na gazie tego nie ma.
: 14 cze 2016, 07:36
autor: Pieterb
dex_1985 pisze:Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra
: 14 cze 2016, 07:45
autor: dex_1985
PieterB pisze:
dex_1985 pisze:Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra
Napisałem orientacyjne wartości - zawsze mi mówiono, że ma oscylować w tym zakresie i tak robi. Fakt, dokładnie 0 albo 1 nigdy nie było.
PieterB pisze:
dex_1985 pisze:Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
a co ma do tego but w podłodze? sonda ma zawsze oscylować i nie ważne ile wciśniesz pedał gazu
Maciek889 napisał, żeby sprawdzić czy sonda pokazuje bogato czy faluje z "gazem w podłodze". Stąd moje pytanie, kiedy jest bogato? Bliżej 1 czy 0?
: 14 cze 2016, 08:03
autor: Pieterb
dex_1985 pisze:PieterB napisał/a:
dex_1985 napisał/a:
Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra
Napisałem orientacyjne wartości - zawsze mi mówiono, że ma oscylować w tym zakresie i tak robi. Fakt, dokładnie 0 albo 1 nigdy nie było.
a to widzisz to zmienia postać rzeczy
dex_1985 pisze:PieterB napisał/a:
dex_1985 napisał/a:
Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
a co ma do tego but w podłodze? sonda ma zawsze oscylować i nie ważne ile wciśniesz pedał gazu
Maciek889 napisał, żeby sprawdzić czy sonda pokazuje bogato czy faluje z "gazem w podłodze". Stąd moje pytanie, kiedy jest bogato? Bliżej 1 czy 0?
a tego nie zrozumiałem, 1 to bogato a 0 to ubogo
: 14 cze 2016, 11:22
autor: maciek889
To czy będzie oscylować z butem w podłodze to zależy od tego jak konstruktorzy ECU to zaprogramowali.
W niektórych samochodach dawka paliwa przy gazie w podłodze jest podawana bogatsza od tego co może odczytać sonda wąskopasmowa już od niskich obrotów. Wtedy sterownik przechodzi w tryb pętli otwartej (OL - Open Loop) czyli daje paliwo na "sztywno" bez sprawdzania sondy.
W niektórych samochodach przy gazie w podłodze praktycznie do odcinki sterownik pracuje w pętli zamkniętej korygując dawkę na podstawie sygnałów z sondy.
[ Dodano: 2016-06-14, 11:22 ]
W ABK z tego co pamiętam to praktycznie do odcinki sond oscyluje.
: 14 cze 2016, 11:51
autor: Pieterb
maciek889 pisze:To czy będzie oscylować z butem w podłodze to zależy od tego jak konstruktorzy ECU to zaprogramowali.
ja to aż takim szpecem nie jestem a to co napisałem to właśnie sam sprawdziłem u siebie w abk.
I tu po wciśnięciu na full gazu sonda owszem na chwile się zatrzymuje na bogato ale po chwili zaczyna oscylować, podobnie jest przy odejmowaniu gazu.