Witam . Od momentu kupna audiczki był z nią problem. Mianowicie na zimnym silniku strasznie nie równo pracuje. Jak by nie pracowała na wszyskich cylindrach. Wymieniłem więc świece, przewody, kopułkę , palec no i wraz nic. Do tego nie wiem czemu ale po robocie uszczelki pod głowicą, zaczeła na zimnym silniku strasznie dymić na czarno. Pojechałem na ustawianie zapłonu Lampą , efekt taki sam jak przed ustawieniem. Może ktoś z Was miał podobny problem lub orientuje się co może być za to odpowiedzialne? Z góry dzięki .
Pozdro!
: 16 cze 2016, 10:31
autor: maciek889
Masz LPG? Sprawdzałeś aby wymieniałeś czujnik temperatury silnika?
Sprawdź czy nie leje benzyna z wtrysku i regulatora ciśnienia paliwa obok po zgaszeniu silnika.
: 16 cze 2016, 11:03
autor: zipero0912
Mam lpg. I odziwo na gazolinie chodzi normalnie. Wymienialem 3 czujniki , jeden na chlodnicy ale to inna bajka, i niebieski i szary . Wskaznik mi nie pokazuje dobrze na zegarach bo mam caly czas okolice 120 ale tez po zgaszeniu silnika nie schodzi do samego konca. W jaki sposob sprawdzic to czy nie leje? Bo powiem szczerze ze nie mam pojecia:) No i druga sprawa czemu po rozgrzaniu sie chodzi normalnie?
: 16 cze 2016, 11:39
autor: piotrpanter
Witam. Jeżeli pokazuje Ci w okolicach 120 stopni znaczy, że coś nie tak. Jeśli nie włącza Ci się wiatrak to albo licznik albo czujnik od licznika (są dwa, jeden daje wskazanie do komputera drugi do licznika) znajdują się na rurze która idzie do klawiatury prawie na środku) Ja kupiłem nowy i pokazywał bardzo wysoką temp aż myślałem, że silnik się zagotuje. Przełożyłem ori od Ojca i jak pion 90 stopni nie więcej. Ale jeśli nie schodzi do końca to wyciąg zegary i przetrzyj styki WD albo czymś (mój Ojcec tak własnie miał) Jeśli chodzi o lanie to z tyłu na kolektorze od strony akumulatora masz zawór ciśnienia paliwa. Zabezpieczony metalowym drucikiem. Jeśli po jego wyjęciu będzie się wylewać paliwo jest uszkodzony. Tylko to sprawdzenie polecam zrobić na zimnym silniku dla bezpieczeństwa. Mi przez to ciężko palił mechanicy chcieli przepływke wymieniać a tu bajer za 70 zł i auto pali za dotknięciem. A nie równe obroty mogą również wskazywać na uszkodzoną przepływkę.
: 16 cze 2016, 12:08
autor: zipero0912
Co do wskazań , wskazuje okolice 120 ale wszystko jest ok. Tzn wentylator się załącza , termostat puszcza więc spoko. A do tego zaworu zaraz pójdę zobaczyć
: 16 cze 2016, 12:13
autor: Pieterb
zipero0912 pisze:Co do wskazań , wskazuje okolice 120
bo tani zamiennik kupiłeś za 20 zł
Spróbuj jeszcze zrobić reset ecu odłączając klemy na 15 minut i zobaczysz czy będzie poprawa.
: 16 cze 2016, 12:14
autor: zipero0912
Heh PieterB, to jakiej firmy polecasz? Bo ja kupiłem FAE .
: 16 cze 2016, 12:14
autor: maciek889
zipero0912 pisze:Mam lpg. I odziwo na gazolinie chodzi normalnie.
To chodzi na zimnym źle na gazie czy benzynie? Z pierwszego wpisu wnioskuje że na benzynie.
zipero0912 pisze:W jaki sposob sprawdzic to czy nie leje? Bo powiem szczerze ze nie mam pojecia:)
Po zgaszeniu zdjąć górę filtra powietrza i obserwować czy kapie.
: 16 cze 2016, 12:16
autor: Pieterb
zipero0912 pisze:Heh PieterB, to jakiej firmy polecasz? Bo ja kupiłem FAE .
najlepiej ori lub eps chodź słyszałem że i one zdziadziały
: 16 cze 2016, 12:18
autor: zipero0912
maciek889, Chodzi źle na benzynie
.piotrpanter, Chodzi Ci o ten przewód co jest zaciśnięty opaską samozaciskową?
: 16 cze 2016, 12:24
autor: maciek889
Sprawdzałeś czy będzie dobrze chodzić jeśli przed odpaleniem zimnego silnika odłączysz akumulator na 10-15 minut?
zipero0912 pisze:maciek889, Chodzi źle na benzynie
A sory myślałem, że twoja "gazolina" jest od angielskiego gasoline czyli tak jak nazywa się benzynę w USA.
: 16 cze 2016, 12:29
autor: zipero0912
Zdjąłem pokrywe z gaźnika . Było tam troche mokre, ale czy powinien być tam olej? Nie było go tam nie wiem ile ale troche było...
: 16 cze 2016, 13:59
autor: czarekHD
zipero0912 pisze:Zdjąłem pokrywe z gaźnika . Było tam troche mokre, ale czy powinien być tam olej? Nie było go tam nie wiem ile ale troche było...