[B3 1.9 SD] Ciśnienie oleju i czujniki?
: 29 lip 2016, 18:03
Witam, odkąd kupiłem swoją Audi (styczeń) zauważyłem problem z ciśnieniem oleju.
Co sie dzieje już piszę:
Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga na wyświetlaczu kontrolka oleju (lampka nie zapala się w ogóle) i raz na jakiś czas po przekroczeniu 2tyś. Obrotów odezwie sie brzęczyk. od razu wykręciłem jeden czujnik oleju zamiast niego wkręciłem manometr i po odpaleniu na wolnych obrotach mam ciśnienie między 3-3,5 bara, po przegazowaniu wzrasta nawet do około 7 bar. Więc według mnie to nie ciśnienie oleju jest przyczyną.
Natomiast kiedyś w oryginale były zamontowane dodatkowe wskaźniki ciśnienia, temperatury oleju i napięcia ładowania, które ktoś wymontował. Pod maską są 3 czujniki dwa na górze filtra (jeden czarny na klucz 24, drugi nie wiem bo zaśniedziały na klucz 14) i trzeci biały klucz 24 pod spodem.
Który od czego i jakie tam powinny być te czujniki? Bo chce wszystkie wymienić.
W instalacji ktoś zrobił pajęczynę przy tych czujnikach, kable poprzedłużane, poskręcane na "ryja"
Do którego czujnika jaki kolor kabla powinien iść?
Proszę o wyjaśnienie mi tego. Pozdrawiam
P.S. Wiem że podobnych tematów jest dużo ale każdy pisze co innego i wychodzi masło maślane...
Co sie dzieje już piszę:
Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga na wyświetlaczu kontrolka oleju (lampka nie zapala się w ogóle) i raz na jakiś czas po przekroczeniu 2tyś. Obrotów odezwie sie brzęczyk. od razu wykręciłem jeden czujnik oleju zamiast niego wkręciłem manometr i po odpaleniu na wolnych obrotach mam ciśnienie między 3-3,5 bara, po przegazowaniu wzrasta nawet do około 7 bar. Więc według mnie to nie ciśnienie oleju jest przyczyną.
Natomiast kiedyś w oryginale były zamontowane dodatkowe wskaźniki ciśnienia, temperatury oleju i napięcia ładowania, które ktoś wymontował. Pod maską są 3 czujniki dwa na górze filtra (jeden czarny na klucz 24, drugi nie wiem bo zaśniedziały na klucz 14) i trzeci biały klucz 24 pod spodem.
Który od czego i jakie tam powinny być te czujniki? Bo chce wszystkie wymienić.
W instalacji ktoś zrobił pajęczynę przy tych czujnikach, kable poprzedłużane, poskręcane na "ryja"
Do którego czujnika jaki kolor kabla powinien iść?
Proszę o wyjaśnienie mi tego. Pozdrawiam
P.S. Wiem że podobnych tematów jest dużo ale każdy pisze co innego i wychodzi masło maślane...