Strona 1 z 1

[B3 1.9 SD] Ciśnienie oleju i czujniki?

: 29 lip 2016, 18:03
autor: raczek3
Witam, odkąd kupiłem swoją Audi (styczeń) zauważyłem problem z ciśnieniem oleju.
Co sie dzieje już piszę:
Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga na wyświetlaczu kontrolka oleju (lampka nie zapala się w ogóle) i raz na jakiś czas po przekroczeniu 2tyś. Obrotów odezwie sie brzęczyk. od razu wykręciłem jeden czujnik oleju zamiast niego wkręciłem manometr i po odpaleniu na wolnych obrotach mam ciśnienie między 3-3,5 bara, po przegazowaniu wzrasta nawet do około 7 bar. Więc według mnie to nie ciśnienie oleju jest przyczyną.
Natomiast kiedyś w oryginale były zamontowane dodatkowe wskaźniki ciśnienia, temperatury oleju i napięcia ładowania, które ktoś wymontował. Pod maską są 3 czujniki dwa na górze filtra (jeden czarny na klucz 24, drugi nie wiem bo zaśniedziały na klucz 14) i trzeci biały klucz 24 pod spodem.
Który od czego i jakie tam powinny być te czujniki? Bo chce wszystkie wymienić.
W instalacji ktoś zrobił pajęczynę przy tych czujnikach, kable poprzedłużane, poskręcane na "ryja"
Do którego czujnika jaki kolor kabla powinien iść?
Proszę o wyjaśnienie mi tego. Pozdrawiam
P.S. Wiem że podobnych tematów jest dużo ale każdy pisze co innego i wychodzi masło maślane...

: 29 lip 2016, 19:46
autor: maciek889
raczek3 pisze:Pod maską są 3 czujniki dwa na górze filtra (jeden czarny na klucz 24, drugi nie wiem bo zaśniedziały na klucz 14)
A na górze nie masz takiego duże bańki http://img06.staticclassifieds.com/imag ... djecia.jpg ?

Jeden na górze taki mały to jest od temperatury oleju na dodatkowe zegary: http://t.motocentrum.pl/144/FS_90563536 ... -meyle.jpg

Jak masz dwa takie czujniki zwykłe to biały powienien być na dole (kabel biało-szary) a czarny (albo niebieski) na górze (kabel czarno-niebieski ale nie jestem pewien).

Te czujniki różnią się działaniem bo ten górny rozłącza masę gdy dostanie ciśnienie "znamionowe" a dolny załącza.
Najlepiej sprawdź miernikiem czy masz:
:!: Przed odpaleniem:
masę na górnym
brak masy na dolnym

:!: po odpaleniu na wolnych obrotach
brak masy na górnym
obojętnie co na dolnym

:!: po odpaleniu na obrotach powyżej 2000
brak masy na górnym
mase na dolnym

: 30 lip 2016, 15:34
autor: raczek3
No właśnie nie mam tej bańki, później wezmę miernik i posprawdzam te czujniki, kolory kabli mam już inne niż oryginalnie bo ktoś te poucinał i poskręcał na ryja z innymi. Spróbuje to na tygodniu ogarnąć i napisze co i jak...

[ Dodano: 2016-07-30, 15:34 ]
Wszystko posprawdzalem, kable popodłaczane dobrze, czujniki wyglądają na sprawne. Ale biały dolny wymienię bo nie jestem go pewny... Te błędy może się jakoś kasuje?

: 30 lip 2016, 16:09
autor: maciek889
Dopiero w A4B5 były kasowalne inspekcje ale one wyświetlały tylko napis na wyświetlaczu przebiegu.

Ty masz zwykły wyświetlacz kontrolek czy auto-check-a.
Auto-check wygląda tak: https://i.ytimg.com/vi/1YRDAYFTppA/hqdefault.jpg
zwykła kontrolka w B3 wygląda tak: http://www.audi-80-scene.de/forum/index ... ntID=13418

Trzeba wziąć schemat i sprawdzić czy sygnał dochodzi z czujników oraz sygnał obrotów (bo też jest potrzebny).

[ Dodano: 2016-07-30, 16:09 ]
raczek3 pisze:Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga na wyświetlaczu kontrolka oleju (lampka nie zapala się w ogóle)
Jeśli masz wyświetlacz to masz Auto-Checka. I tam nie ma już dodatkowej kontrolki na dole. Jeśli miga przed odpaleniem to sygnał z któregoś czujnika musi być nieprawidłowy (licznik dostaje informacje że jest ciśnienie oleju pomimo że silnik nie pracuje).

Lub też auto-check wysiadł.

: 30 lip 2016, 17:16
autor: raczek3
Tak mam Auto-Checka, wymienię po niedzieli oba czujniki, nie jest to duży koszt a będzie pewne. Sygnał obrotów raczej dochodzi bo czasami przy przekroczeniu 2tyś obrotów czasami odezwie sie brzęczyk... W ogóle ktoś narobił bałaganu w kablach od tych czujników, poskręcane na ryja dosztukowane inne, trzeba będzie powalczyć...
Czarny czujnik ma być na 0,4 bara (występują też na 1.4 bara), biały na 1.8bara?