Strona 1 z 5
[B4 2.0 ABT] Urwane łopatki pompy wody\brak mocy\rozrząd
: 12 sie 2016, 11:34
autor: Raven
Witam,
silnik od dłuższego czasu łapał nieco wyższe temperatury no i nie włączała się dmuchawa.
Została wymieniona pompa wody i okazało się że w starej brakuje kawałków łopatek i to dosyć dużych. W skrócie obieg wody jest lepszy, dmuchawa już się włącza jednak temperatura skacze ciągle do 100 stopni. Przypuszczam że kawałki łopatek poszły w obieg i blokują gdzieś przepływ. Ktoś przerabiał podobny dylemat? Orientuje się ktoś jak wygląda obieg i czy takie kawałki mogły zawędrować daleko? No i czym to wydobyć? Woda pod ciśnieniem i pchać w drugą stronę?
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły\doświadczenia to proszę o sugestie.
Dzięki
[ Dodano: 2016-08-12, 11:34 ]
A może to wina termostatu?
: 12 sie 2016, 12:22
autor: czaras
W jakim sensie skacze do 100 stopni? W czasie jazdy, na postoju? I czy włączają się wentylatory przy 100 stopniach?
: 12 sie 2016, 16:54
autor: Raven
W czasie postoju skacze do 100 stopni i przy tej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy(99-100stopni). W czasie jazdy jakieś 94-95 stopni i to w dosyć chłodny dzień. Do 90 niemożliwe zejść.
Dodam że wcześniej(przed wymianą pompy) temperatura była nieprzewidywalna czyli w czasie postoju potrafiła mieć 95stopni a w czasie jazdy 100. Teraz przynajmniej jest racjonalnie czyli na postoju leci w górę w czasie jazdy spada jednak nigdy nie spada do 90 zawsze koło 94-95
[ Dodano: 2016-08-12, 16:54 ]
Dodam że po naprawie przez mechanika(wymieniał także rozrząd bo ciekło z simeringów) auto szarpie i nie ma mocy w zakresie 2000-2600/2700rpm. Możliwe że spiepszył coś z zapłonem\zaworami zmieniając rozrząd? Czy ustawienie np. o 1 ząbek w złą stronę może mieć takie skutki?
: 12 sie 2016, 16:57
autor: czaras
Odpowietrzałeś układ po wymianie pompy wody?
Może też być zwalony czujnik temperatury. Miałem ostatnio podobny problem i to była kwestia czujnika;
https://audi80.pl/topics77/b4-20-ace ... 101074.htm
Co do rozrządu; tak, z tego co mi wiadomo to nawet o jeden ząbek może powodować takie efekty.
: 12 sie 2016, 17:08
autor: Raven
Dzięki za odpowiedź.
Z tym rozrządem chodzi mi o to czy taki brak mocy może występować w danym zakresie?
Czy jeśli jest coś nie tak z rozrządem to auto będzie muł w całym zakresie obrotów czy może być w takim jak podałem(2000~2700)? Do około 2000 jest normalnie, później zmuła kompletna i coś przed 3000 czuć wzrost mocy.
Coraz poważniej zastanawiam się nad tym czujnikiem. Przy jakiej temperaturze silnika powinna włączać się dmuchawa(zakładając że ciecz w chłodnicy ma podobną temperaturę jak silnik)? U mnie dmuchawa włącza się przy ~99 stopniach i wydaje mi się że to chyba za dużo.
Może czujnik z deski pokazuje 5-10 stopni za dużo? Oba czujniki znajdują się na wężu przy silniku u góry ładnie na widoku? Jest szary i niebieski. Który jest od deski a który od komputera?
: 12 sie 2016, 17:16
autor: Piotrekdriver1
Szary od zegarów.Tylko nie żałuj kasy na niego bo te tanie typu Topran to szajs.
: 12 sie 2016, 17:25
autor: Raven
Więc co polecacie?
Jaka firma?
Gdzie kupić?
Ile to powinno kosztować?
Z wątku czarasa wychodzi że kupił szajs za 120zł więc za jakiś lepszy powinienem przygotować się na wydatek 250zł?
Patrzę na części na intercars(poglądowo) i allegro i same tańsze są. Większość to koszt około 10zł
: 12 sie 2016, 17:31
autor: Suuchy94
Ja za czujnik dalem 26zl i problem ktory mialem zniknal. W kazdym sklepie motoryzacyjnym powinienes dostac.
Sprawdz rozrzad. A co do odlamkow jak duze sa? 1cm na 1cm? wieksze mniejsze? Najnizej masz kruciec od termostatu zajrzyj tam moze tam blokuja. Odma miedzy silnikiem a chlodnica rowniez ma spora srednice przez ktora przepusci te odlamki. Do zbiorniczka ida woskie rurki takze odlamki musialby byc male zeby sie tam znalezc. Kanaly w silniku rowniez sa waskie.
: 12 sie 2016, 17:55
autor: Raven
Sprawdziłem jeszcze teraz. Dolny wąż od chłodnicy zaczyna nagrzewać się gdy wskaźnik pokazuje w kabinie jakieś 93-94stopnie. Termostat wahler. Jeśli przy takiej temperaturze powinno iść na duży obieg to wygląda że czujnik i termostat są w porządku. Czytałem gdzieś że termostat powinien się otwierać w zależności od auta przy 87 albo 91 bądź 93 stopniach. Jeżeli w ABT jest ta ostatnia wartość to wygląda że czujnik i termostat są dobre a problemem może być zbyt słaby przepływ płynu chłodzącego spowodowany przytkaniem obiegu przez łopatki oderwane od pompy i problem jest poważny. Jeżeli natomiast 87 stopni to albo coś z czujnikiem nie tak albo ten termostat do wywalenia. Chyba że źle rozumuje.
[ Dodano: 2016-08-12, 17:55 ]
Trudno mi dokładnie określić wielkość tych odłamków. Z jednej strony oderwany jest kawałek o długości około 0,8cm a w najszerszym miejscu jakieś 0,5cm. Z drugiej natomiast sprawa wygląda dużo poważniej ponieważ oderwany jest spory kawałek podstawy, do której przytwierdzone są łopatki(1,5cm długości a może nawet więcej, 0,7cm szerokości) wraz z kawałkami dwóch łopatek. Nie wiem czy oderwało się to razem ale jeśli tak to można liczyć że kawałek 1,5cmx0,7cmx1,5cm(ostatni wymiar to długość łopatki jeżeli oderwało się to razem i nie rozłamało to poleciał taki potworek w obieg). Nie mam tego teraz pod ręką ale wydaje mi się że mogłem zaniżyć wymiary
[ Dodano: 2016-08-12, 17:55 ]
Trudno mi dokładnie określić wielkość tych odłamków. Z jednej strony oderwany jest kawałek o długości około 0,8cm a w najszerszym miejscu jakieś 0,5cm. Z drugiej natomiast sprawa wygląda dużo poważniej ponieważ oderwany jest spory kawałek podstawy, do której przytwierdzone są łopatki(1,5cm długości a może nawet więcej, 0,7cm szerokości) wraz z kawałkami dwóch łopatek. Nie wiem czy oderwało się to razem ale jeśli tak to można liczyć że kawałek 1,5cmx0,7cmx1,5cm(ostatni wymiar to długość łopatki jeżeli oderwało się to razem i nie rozłamało to poleciał taki potworek w obieg). Nie mam tego teraz pod ręką ale wydaje mi się że mogłem zaniżyć wymiary
: 12 sie 2016, 18:14
autor: Suuchy94
Dolny wąż od chłodnicy zaczyna nagrzewać się gdy wskaźnik pokazuje w kabinie jakieś 93-94stopnie
Czyli termostat dziala, wszystko gra
Jeżeli w ABT jest ta ostatnia wartość to wygląda że czujnik i termostat są dobre
Termostat ma bimetal i przy temp okolo 90stopni otworzy CI sie niezaleznie od czujnika. Mozesz go wlozyc nawet w domu do garnka w goraca woda i zobaczysz jak sie otwiera.
Co do czujnika. Bialy/szary odpowiada za wskazowke na blacie od temperatury. Slabej jakosci moze miec przeklamanie. Niebieski odpowiada i wylacznie za przekazanie danych do komputera jaka jest temperatura silnika. Jezeli bedzie zepsuty to w VAG comie mozesz sprawdzic czy pokazuje prawidlowa temp. Moj byl zepsuty pokazywal temp od -4 do 9 maks dawal zle dane do komputera przez co informacja byla ze silnik caly czas jest zimny i komputer podawal maksymalna dawke paliwa przez co spalanie skoczylo mi do nawet 12L
Co do odlamkow. Rura miedzy silnikiem a chlodnica odpada poniewaz przez chlodnice taki odlamek nie przejdzie. Jezeli odpadlo to albo jest przy pompie albo na termostacie sie zawiesily odlamki. Wlacz samochod i niech sie nagrzeje sprawdz czy w zbiorniczku krazy woda. bedzie widac (jesli jest czysty) Jezeli ledwo ledwo siapi przy obrotach 2-3tys tzn ze jest przyblokowany uklad. Przy takich obrotach plyn powinien bardzo szybko krazyc i bedzie to wyraznie widac w zbiorniczku.
Jezeli jest zblokowany no to nie ma wyjscia. Trzeba rozbierac i szukac. Na pierwszy ogien okolice pompy króćce i termostat z rura odprowadzajaca do sprawdzenia.
: 12 sie 2016, 18:36
autor: Raven
Suuchy94 pisze:przez co spalanie skoczylo mi do nawet 12L
No u mnie 10l to bardzo spokojna jazda.
12l spokojnie pali przy nieco ostrzejszej jeździe. Butując to i 15 tylko mówię o LPG.
Suuchy94 pisze:Przy takich obrotach plyn powinien bardzo szybko krazyc i bedzie to wyraznie widac w zbiorniczku
To bardzo względne pojęcie. Dopóki termostat się całkiem nie otworzy do zbiorniczka nie wraca nic. To chyba naturalne. Później na jałowych obrotach(1000) coś tam ledwo cieknie a przy 2-3k widać wyraźnie że się leje jednak czy jest to "bardzo szybko" można by rozstrzygnąć chyba jedynie nagrywając i wrzucając na YT no i porównać. Może to sobie keciało po kawałeczku i krążyło, spowwrotem wracało i się mieliło i już dawno przemielone zalega w chłodnicy albo poszło z płynem.
Jeżeli chciałbyś spojrzeć to nagram film i wrzucę jak to sobie krąży. Ewentualnie może kojarzysz skąd mógłbyś podlinkować jak to prawidłowo wygląda. Płyn ciemny, zbiorniczek troszkę brudny ale widoczność dostateczna.
: 12 sie 2016, 18:47
autor: Suuchy94
Heh no wiem ale szczerze nie wiem w jakiej skali to podac. Litry na minute?
No tak mozesz nagrac film. Ale wazne ze krazy silnik sie nie przegrzewa
: 12 sie 2016, 18:51
autor: czarekHD
Raven pisze:
Z tym rozrządem chodzi mi o to czy taki brak mocy może występować w danym zakresie?
Czy jeśli jest coś nie tak z rozrządem to auto będzie muł w całym zakresie obrotów czy może być w takim jak podałem(2000~2700)? Do około 2000 jest normalnie, później zmuła kompletna i coś przed 3000 czuć wzrost mocy.
jeżeli,nie jesteś pewny czy rozrząd jest dobrze ustawiony,zdejmij tą plastikową osłonę z przodu,wrzuć 4 bieg i przepychaj auto aż wałek rozrządu nie pokryje się ze znakiem "OT" strzałka z obudowy,powinna wskazywać na wcięcie pomiędzy O a T,zaciągnij ręczny i sprawdź resztę znakow,zdejmij kopułkę,palec rozdzielacza powinien wskazywać pierwszy cylinder,zajrzyj w okienko skrzyni biegów,powinno być widać w nim "0" na rowni z obudową,na forum znajdziesz schemat. Jeżeli tam wszystko jest w porządku jedź ustawić zapłon stroboskopem,przerabiałem to niedawno u siebie.
: 12 sie 2016, 18:56
autor: Suuchy94
U mnie tez w tym przedziale jest przerwa w mocy tez bede to badal
Dzieki czarek
: 12 sie 2016, 18:56
autor: Raven
Czemu akurat 4 bieg? Mam wrażenie że właśnie na tym biegu występuje problem. Inne jakby normalnie chodzą. Właśnie to zaobserwowałem