Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM] Smród w trakcie jazdy na wyższych obrotach
: 16 sie 2016, 22:01
autor: Macko93
Mój problem polega na tym, że w trakcie jazdy na wyższych obrotach (4k-5,5k) po pewnym czasie pojawia się smród jakby palonego oleju/plastiku w kabinie. Wystarczy dobrze przycisnąć choćby w trakcie mocno dynamicznego ruszania, i ten zapach się pojawia. Przy normalnej jeździe (3-3,2k obrotów max) nic nie czuć, poza zapachem spalin (ale odnośnie tego jak widzę tematów na kopę). Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
: 16 sie 2016, 22:25
autor: Przemo95
Zacznij od wyczyszczenia odmy
: 16 sie 2016, 22:49
autor: Macko93
Czy jej demontaż wymaga spuszczenia oleju?
: 16 sie 2016, 22:54
autor: popkuszdw
Nie
: 17 sie 2016, 08:32
autor: maciek889
I kwestia czy odma jest szczelna. Kolejna sprawa to zobaczyć czy olej spod uszczelki pokrywy wałka głowicy nie cieknie na kolektor ssący. Czasem przecieka sam korek wlewu oleju i też olej może ściekać na kolektor ssący.
: 17 sie 2016, 09:01
autor: Macko93
Czyli o ile dobrze rozumiem, przy większych obrotach w przypadku nieszczelności uszczelki pokrywy zaworów, oleju wycieka więcej niż przy spokojnej jeździe? Bo rzeczywiście u mnie jest "na wykończeniu" i w kolejce do wymiany. Postaram się również przeczyścić tą odmę. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie jej szczelności, poza sprawdzeniem czy nie jest gdzieś popękana?
Sorry za miejscami zapewne trywialne pytania, ale mechanikiem nie jestem i dopiero poznaję budowę tego auta.
: 17 sie 2016, 14:54
autor: maciek889
Na jeśli masz odmę przytkaną to może nie nadążać wypuszczać gazów ze skrzyni korbowej i zacznie wypychać gazy razem z olej przez uszczelki.
Macko93 pisze:Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie jej szczelności, poza sprawdzeniem czy nie jest gdzieś popękana?
W PM połączenie odmy składa się z jednego kolanka:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/ więc nie trudno ją sprawdzić, jedynie co przy podstawie filtra może być wyłamany króciec.