Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM] Zmiana silnika PM na ?
: 25 wrz 2016, 10:00
autor: kylo40
Witam klubowiczów.
Mam dylemat jaki silnik podejdzie do mojej B3-ki bez większych przeróbek.
Obecnie siedzi PM, ale zakończył swój żywot. Spala ok.1 litra oleju na 50km, brak mocy i na wolnych obrotach zapala się lampka alladyna
, wiedz nie ma sensu go reanimować.
Poszukałem trochę w sieci i nie ma w bliskich okolicach silnika PM, natomiast trafia się za śmieszne pieniądze JN.
Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
Rezania się nie boje już przerabiałem w nim przejście ze skrzyni automatycznej na manual, więdz wyspawanie łapy silnika własnej konstrukcji jest mi nie straszne.
Proszę o podpowiedz jaki silnik moge zamontować bez większych problemów i niskim wkładze $$$.
Auto zasilane gazem II generacji (mieszalnik gazu na wtrysku)
: 25 wrz 2016, 10:07
autor: Pieterb
kylo40, na pewno głowica ci nie podejdzie bo JN to wielowtrysk i ma otwory pod wtryskiwacze
: 25 wrz 2016, 10:11
autor: maciek889
kylo40 pisze:Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
Będziesz musiał zrobić podkładkę z metalu pod kolektor ssący aby zasłonić część otworu na wtryskiwacze. W JN kanały ssące w głowicy są owalne a w PM i gaźnikach okrągłe i kolektor z PM ich nie zasłoni.
: 25 wrz 2016, 10:58
autor: kylo40
czyli "idąc" od głowicy uszczelka JN - blacha zaślepiająca - uszczelka PM i kolektor?
Poza tym słupki są identyczne? czy szukać inny silnik ABT czy ABK lub inny.
: 25 wrz 2016, 12:06
autor: maciek889
kylo40 pisze:czyli "idąc" od głowicy uszczelka JN - blacha zaślepiająca - uszczelka PM i kolektor?
Tak, albo po prostu dajesz samą blachę na silikon. Był kiedyś temat z obrazkami jak zrobił to inny klubowicz ale już zdjęcia są skasowane:
https://audi80.pl/topics77/b3-18-zam ... t84699.htm
kylo40 pisze: Poza tym słupki są identyczne? czy szukać inny silnik ABT czy ABK lub inny.
Silniki 2.0 (czy to z B3 AAD,3A czy B4 ABT,ABK) mają aparat zapłonowy montowany do większej dziury. I ten aparat nie występował w wersji z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu (a taki powinieneś mieć zamontowany jeśli zostawiasz osprzęt z PM). Chyba PM z końca produkcji miało już elektronicznie regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu co rozwiązałoby ten problem.
Jeśli jeździsz na samej benzynie to jeszcze kwestia czy monowtrysk dawałby odpowiednią ilość paliwa.
: 25 wrz 2016, 13:09
autor: Pieterb
nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM
: 25 wrz 2016, 17:36
autor: kylo40
PieterB pisze:nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM
Wymiana silnika zakończyła się remontem mojego PM-a. Tylko mam jeszcze jedną "zagwostkę" w przedziale 2000- 2500 obr/min. silnik cyka aż miło,poniżej jak i powyżej chodzi jakby nie palił na jeden garnek. Świece wymienione, przewody WN były zakładane na podmiankę bez rezultatów. Dzis wieczorem zauważyłem że kostka od czujnika halla jest uszkodzona( wissi przy aparacie), czyżby to miało wpływ na jego nierówną pracę?
: 25 wrz 2016, 17:44
autor: maciek889
kylo40 pisze: Co do aparatu sam nie wiem jaki mam , na dole pod kopułką jest kostka na 3 piny.
To ma każdy.
Tak wygląda aparat z mechaniczną regulacją kąta:
http://static.nanodatex.com/media/5bed0 ... 897340.jpg
Można rozpoznać to gruszce podciśnienia z boku
A tak bez mechanicznej regulacji:
http://fotserv.pl/upload/1398165452-DSCF8272.JPG
: 25 wrz 2016, 17:53
autor: Pieterb
kylo40, no to już Twoja chęć i wola, nie zapominaj o jednym - większość tych silników ma po ok 25 lat i przez ten czas traktowane były różnie przez różnych właścicieli i kupno takiego silnika to też spore ryzyko.
: 25 wrz 2016, 18:08
autor: kylo40
Mam aparat z II foty, czyli bez regulacji mechanicznej.
Zdaje sobie sprawę, że auta były różnie eksploatowane lecz na remont nie mam sił i czasu, auto ma jeszcze pojeździć u mnie max. rok, później miałem i mam zamiar przesiąść się na coś młodszego.
: 25 wrz 2016, 18:52
autor: maciek889
kylo40 pisze:Mam aparat z II foty, czyli bez regulacji mechanicznej.
A z którego roku jest twój samochód?
: 11 paź 2016, 21:14
autor: kylo40
89r II polowa.
[ Dodano: 2016-10-11, 21:14 ]
PieterB pisze:nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM
Wymiana silnika zakończyła się remontem mojego PM-a. Tylko mam jeszcze jedną "zagwostkę" w przedziale 2000- 2500 obr/min. silnik cyka aż miło,poniżej jak i powyżej chodzi jakby nie palił na jeden garnek. Świece wymienione, przewody WN były zakładane na podmiankę bez rezultatów. Dzis wieczorem zauważyłem że kostka od czujnika halla jest uszkodzona( wissi przy aparacie), czyżby to miało wpływ na jego nierówną pracę?
: 11 paź 2016, 22:23
autor: maciek889
Zobacz czy nie ssie ci lewego powietrza przewodem od serwa hamulców. Albo czy masz nieporwaną podstawę wtrysku.
: 16 paź 2016, 07:20
autor: kylo40
Problem rozwiązany, winowajcą okazala się kopułka. Prawdopodobnie przy montażu siknika do auta, zostala uszkodzona. Trochę czasu mi to zajęło, ale przynajmniej sprawdziłem wszystkie styki w elektryce przy silniku.
Pozdrawiam i podziękowania za wszystkie porady i sugestie.
Jednak remont silnika okazal się najlepszym wyjsciem.