Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] OLEJ :/

: 27 wrz 2016, 20:07
autor: Shark
witam klubowiczów, mam problem, po odkręceniu korka od wlewu olej wypluwa olej na zewnątrz nie są to jakieś wielkie ilości ale drobne kropki lecą na pokrywe, i teraz pytanie czego to jest wina? mam do wymiany uszelniacze zaworowe po troszke tego oleju ubywa, bede sie brał za to za jakiś misiąc, odme bym musiał też przeczyścić czy to może być wina odmy? pomóżcie chłopaki bo mnie to strasznie niepokoi :/

: 27 wrz 2016, 20:14
autor: maciek889
To normalne, jeśli po poluzowaniu korka nie zrzuca go ani korkiem nie leci dym to jest w normie.
Rurkę odmy idącą od bloku silnika możesz przeczyścić na wszelki wypadek bo tam zazwyczaj się zbiera syf.

: 27 wrz 2016, 20:25
autor: Shark
lekki dymek korkiem wywala :/

: 27 wrz 2016, 20:33
autor: bloku
Zawór odmy do sprawdzenia. Może nie działać poprawnie (zaklejony syfem) i układ korbowy nie ma jak się odpowietrzyć stąd poszukiwania najsłabszego miejsca :-)

: 27 wrz 2016, 20:48
autor: Shark
dzięki za informacje :D

: 27 wrz 2016, 21:58
autor: Twingol
Weź też pod uwagę, że pod korkiem znajduje się wirujący wałek rozrządu, który może minimalnie chlapać olejem.

: 28 wrz 2016, 10:06
autor: bloku
Twingol pisze:Weź też pod uwagę, że pod korkiem znajduje się wirujący wałek rozrządu, który może minimalnie chlapać olejem.
Nie ma prawa chlapać z racji, iż jest tam osłona z blachy. Zakrywa wałek i jest on niewidoczny po odkręceniu korka. Jeśli widzisz wałek, znaczy że ktoś otwierał dekiel i nie zamontował tej osłony.

: 28 wrz 2016, 10:10
autor: Leo
Raz jest raz jej nie ma, szczególnie, jak głowica była robiona.

: 28 wrz 2016, 10:30
autor: maciek889
Jak gazy dmuchają mocniej to wydmuchną krople oleju nawet spod osłony.

: 28 wrz 2016, 15:45
autor: ulele
Co się wyjaśniło? Mam podobny problem :/

: 28 wrz 2016, 16:18
autor: Pieterb
Moim zdaniem silnik już w ciut nie tego dlatego tak jest. U mnie nic nie chlapie ani nie widać żadnego dymu ale silnik zdrowy.
ps Shark, do tematu to żeś się przyłożył :-P

: 10 paź 2016, 23:15
autor: Twingol
bloku pisze:
Twingol pisze:Weź też pod uwagę, że pod korkiem znajduje się wirujący wałek rozrządu, który może minimalnie chlapać olejem.
Nie ma prawa chlapać z racji, iż jest tam osłona z blachy. Zakrywa wałek i jest on niewidoczny po odkręceniu korka. Jeśli widzisz wałek, znaczy że ktoś otwierał dekiel i nie zamontował tej osłony.
Aż w etce sprawdziłem, faktycznie powinna tam być osłona :-) Nie było jej przed remontem głowicy i nadal jej nie ma :(