Strona 1 z 1

[B4 1.6 ADA] Uszczelka pod głowicą do wymiany?

: 30 wrz 2016, 19:13
autor: Pawlak007
Witam
Zauważyłem w swojej 80-tce następujące objawy
1. Po chwili od odpalenia dymi na biało i czuć z wydechu specyficzny zapach
2. Ubywa płynu chłodniczego nie dużo ale ubywa. Poziom nie zawsze wskazuje tyle samo raz jest więcej raz mniej. W zbiorniczku wyrównawczym po zgaszeniu silnika jest małe ciśnienie lekko psyknie i już nawet po dłuższej jeździe czyli ciśnienie gdzieś ucieka chyba że się mylę. A i płyn w zbiorniczku jak i jego ścianki są czarne
3. Dmucha spod korka oleju

Pod korkiem i na bagnecie czysto nie ma szlamu jaki się robi gdy łączy się woda z olejem.
Czy jest duże prawdopodobieństwo że to uszczelka czy może być tego inna przyczyna.

: 30 wrz 2016, 19:18
autor: Pieterb
Moim zdaniem duże szanse że to uszczelka tyle że płyn idzie ci pewnie do cylindrów a nie do oleju i tyle.

: 30 wrz 2016, 19:41
autor: maciek889
Ciśnienie w układzie chłodzenia jest nawet przy sprawnej uszczelce. Martw się dopiero gdy pompuje ciśnienie zaraz po odpaleniu albo jest takie ciśnienie że wywala płyn na zakręconym korku.
A czarno w zbiorniczku może być po jakichś poprzednich awariach.

: 30 wrz 2016, 23:07
autor: Pawlak007
Płynu nie wywala jedynie jego poziom czasami się podnosi nie zauważyłem tez pęcherzyków powietrza w zbiorniczku

[ Dodano: 2016-09-30, 23:07 ]
maciek889 pisze:Ciśnienie w układzie chłodzenia jest nawet przy sprawnej uszczelce.
No właśnie powinno być ciśnienie a tu tylko lekko psyknie jak przy otwieraniu mało gazowanej wody

: 01 paź 2016, 15:32
autor: maciek889
Podnoszenie się poziomu też jest normalną rzeczą po nagrzaniu. A co do ciśnienia to masz gdzieś nieszczelność albo zaworki ciśnieniowe w korku są nieszczelne. Jak ja kiedyś miałem z samochód padającą uszczelką głowicy tak że sprężanie szło do płynu to z luźnym korkiem po kilku km wyganiało płyn a z zakręconym dało się jeździć aż w końcu całkiem poszła, że płyn dostający się do cylindrów blokował silnik.

: 02 paź 2016, 18:03
autor: Pawlak007
No ale jednak gdzieś ten płyn ucieka i do tego ten biały dym z wydechu i taki specyficzny zapach spalin

Płyn chłodniczy przez reduktor do cylindrów ?????

: 28 kwie 2017, 21:23
autor: Pawlak007
Witam.
Od pewnego czasu biały dym z wydechu nie daje mi spokoju. Oprócz tego dymu i ubywajacego płynu chłodniczego nie występują żadne inne objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Za to silnik na wolnych obrotach na gazie nie równo chodzi. Czy jest możliwość że płyn chłodniczy przedostaje się przez zużyte membrany i uszczelki do cylindrów?

: 29 kwie 2017, 02:03
autor: szczepanek1313
i tak musisz sciagac glowice to zobaczysz tak na odleglosc nikt nie jest wstanie odpowiedziec ,,, jest jeszcze mozliwosc ze przezarlo tuleje cylindra ale to juz bardzo unikatowy przypadek,,,