Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Słabnie powyżej 3k obrotów.

: 09 paź 2016, 00:55
autor: Pawelkk
Witam, ostatnio w moim audi 80 b4 2.0 abt 90km, pojawił się następujacy problem, mianowicie pekł przewód chyba od odmy? zaznaczony na zdjęciu zółtym kolorem oraz czerwonym w miejscu pęknięcia.

http://www112.zippyshare.com/v/kbxfLP0y/file.html


Po wyjęciu przewodu zobaczyłem w środku oto taką splotkę drucianą:

http://www1.zippyshare.com/v/ebUqYWjF/file.html

Co to jest? Po cholorę to tam?

Dobra, jak było, wsadziłem to jak siedziało a przewód załatałem prowizorycznie 2 opaskami zaciskowymi i gumowym przewodem.


Teraz nie wiem czy problem wiąże się z tym co wyżej napisałem, ale może być to dla was jakaś sugestia.

Mianowicie problem mam taki(tylko na benzynie)(na gazie jest spoko) że gdy się rozpędzam autko fajnie idzie do 3 tysięcy obrotów, póżniej jest jakaś istna masakra,
raz przyśpiesza szybciej, raz powolutku, raz w ogóle pedał w podlodze i dalej nic i tak w tym zakresie obrotów powyżej 3 tyśięcy tak warjuje.
Dodatkowo przy tym wszystkim z silnika wydobywa się dziwne buczenie, coś jak w stylu włączonego nawiewu na maxa :D


Co to może być? czy ma to wiązek z tym przewodem, lub z tym co w środku niego siedziało?


Dawno nie jeździłem na benzynie i nie wiem czy jedno i drugie stało się naraz.

: 09 paź 2016, 08:53
autor: Pieterb
Pawelkk, po 1 poprawiłem temat bo napisałeś że ABK a tobie chodzi o ABT - przynajmniej tak piszesz w poście.
po 2 nie wiem po kiego ten drut tam wsadzony i ja bym to wywalił, nie zmienia to faktu że to raczej nie powinno mieć znaczenia jeśli chodzi o twoje problemy.
po 2 reset ecu robiłeś? jeśli nie to zrób bo abt często rozjeżdżają się mapy od jazdy na lpg. Chodź nie do końca jestem przekonany czy to tego wina.
po 3 tego nie rozumiem
Pawelkk pisze:Dodatkowo przy tym wszystkim z silnika wydobywa się dziwne buczenie, coś jak w stylu włączonego nawiewu na maxa :D
opisz jakoś to dokładniej?

: 09 paź 2016, 09:09
autor: Piotrekdriver1
Ten drut to wygaszacz płomieni.Poczytaj sobie były tematy o tym.

: 09 paź 2016, 09:13
autor: Pieterb
Piotrekdriver1, o i takie coś było fabrycznie w abt? bo u kolegi rozbieraliśmy to i nie było tam niczego, chyba że ktoś to wcześniej wywalił.

: 09 paź 2016, 09:44
autor: maciek889
Ja słyszałem teorię, że ten drut to jest separator oleju. Zresztą w niektórych pokrywach zaworów ze zintegrowanym odprowadzeniem odmy też jest drut.
Zresztą w słynnych dieslach SW400 też jest druciany filtr wolnej odmy.

: 09 paź 2016, 10:06
autor: Piotrekdriver1
Różne krążą teorie na ten temat.

: 09 paź 2016, 12:00
autor: popkuszdw
Filtr powietrza sprawdzałeś?? Może jest uwalony np olejem z odmy i dostaje za mało powietrza przy wyższych obrotach??

: 10 paź 2016, 10:50
autor: Piotrekdriver1
PieterB tak to było fabryczne rozwiązanie.