Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM] Problem z układem wydechowym
: 10 paź 2016, 19:55
autor: Piotrek_łódź
Witam panowie mam problem w swoim autku tego typu że autko ma za duzą dawkę paliwa ale z niewiadomych mi przyczyn czujniki powymieniane na nowe i nadal to samo ale i tak jeżdżę na gazie ale do rzeczy od jakiegoś tygodnia mam wrażenie jak bym miał zapchany wydech ponieważ na gazie zrobił się mułowaty samochód a na benzynie nie kreci się wyżej niż 2,5 tyś obrotów i z wydechu prawie że nic nie leci bardzo mało co i teraz nie wiem czy może katalizator jest juz zapchany bo napewno mam do wymiany tłumik koncowy bo cos w nim lata w srodku i brzeczy
: 10 paź 2016, 20:13
autor: Pieterb
Piotrek_łódź pisze:autko ma za duzą dawkę paliwa
Piotrek_łódź pisze:z wydechu prawie że nic nie leci bardzo mało co
Piotrku to trochę się wyklucza ja na mój gust
Bo albo masz dużą a ja bym ją nazwał bogatą mieszankę ale wtedy z tłumika tez muszą się pozostałości po spalaniu wydostać albo uboga mieszanka i wtedy z tłumika wiadomo będzie mniej to tak na logikę.
Co do czujników to radziłbym je sprawdzić bo to że nowe nie znaczy że dobre.
: 10 paź 2016, 21:50
autor: Piotrek_łódź
ok jak moge sprawdzic te czujniki a który jest odpowiedzialny za dawke bo gdzieś wyczytałem że dolny.
tak dawka jest za bogata ale tylko na benzynie i na benzynie pojedzie może ze 2 km i wiecej nie chce bo spoczatku kreci sie do 2,5 tyś a póxniej coraz mniej aż gaśnie i nie cche zapalic jedynie po kilku razach prób zapali z gazu i bedzie jechał na gazie ale jest mułowaty ale jak przejadę na gazie z 50km to potem na benzynie znowu moge ze 2 km bo historia sie powtarza
: 10 paź 2016, 21:59
autor: Pieterb
Piotrek_łódź, gdzieś na forum są dane tego czujnika poszperaj ja teraz nie ma dostępu bo te dane mam na innym kompie. Dobrze też by było zaopatrzyć się w termometr co i grzejąc go w garnku przy konkretniej temp sprawdzasz opór i porównujesz z tabelką jaka jest na forum.
: 10 paź 2016, 21:59
autor: maciek889
Jeśli na gazie słabo jedzie to jeśli masz gaz II generacji (którego nikt w międzyczasie nie przerobił na I generacje) to może być winna sonda lambda. Jeśli masz gaz na śrubę to żaden czujnik nie pogorszy drastycznie osiągów na gazie.
: 10 paź 2016, 22:01
autor: Pieterb
maciek889 pisze:Jeśli masz gaz na śrubę to żaden czujnik nie pogorszy drastycznie osiągów na gazie.
tak, to też fakt
: 05 lis 2016, 20:20
autor: Piotrek_łódź
gaz mam chyba 2 generacji bo sterownik mam teraz stag 100 a wczesniej był bingo m ale nawalił.
dodam jeszcze że robiłem też tak zwany reset kompa czyli odłaczyłem na godzinę i ponownie podłaczyłem po czym jexdziłem trochę na samej benzynie i cały czas było to samo za duza dawka tylko wtedy jeszcze jeżdził na benzynie jako tako a teraz to tak jak by wydech był zapchany i nie wiem czy wywalić tego kata w diabły czy nie bo chciał bym aby autko było wmiare żwawe wiadomo to nie jest jakiś demont predkości ale był na pewno żwawszy od mojego poprzedniego audi a4 1.6 101 km
[ Dodano: 2016-10-20, 19:15 ]
koledzy czujnika nie sprawdzałem tylko wtedy wymieniłem ten który był ori w aucie na drugi lecz zamiennik i było tak samo a tamten stary ori dałem jednemu z kolegów z forum tez do audi 80 i u niego wszystko wruciło do normy czyli czujnik był dobry to i ten też jest bo zarówno na tamtym jak i na tym dawka jest całyczas za bogata bo auto telepie i kopci na czarno co teraz powinienem sprawdzić bo sonda działa prawidłowo bo sprawdzali i jest ok paliwo tez jest ok tylko własnie ma za bogato auto jeździ na gazie juz jakieś 13-14 lat wiec nie wiem co tu mogło się stać czy komputer cos szfankuje czy może monowtrysk wymienić
[ Dodano: 2016-11-05, 20:20 ]
czujnik sprawdzony przez mechanika pomierzył go i porównał z danmi które znalazłem na forum co troche potrwało i okazało sie ze czujnik działa jak należy czyli co teraz by pozostał albo sterownik albo monowtrysk chyba bo dalej to ecu steruje dawkami paliwa chyba