Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM] Brak mocy

: 17 paź 2016, 22:45
autor: Menda96
Witam, mam od miesiąca audi 80 B3 1.8S 90HP PM z lpg i problem jest taki że samochód osłabł a mianowicie to jak na 90HP było trochę czuć przyspieszenie, moment obrotowy ale gdy kończył mi się gaz to wiadomo że samochód bardzo osłabł bo już nie miał na czym jechać więc przyłączyłem na benzynę i pojechałem zatankować, wyjeżdżam ze stacji benzynowej i poczułem że jakoś tak słabo idzie, niby przyspiesza ale nie tak jak wcześniej i tak mu zostało. Rano gdy jest zimny i go odpale to po 10s zaczyna chodzić nierówno i jak się trochę rozgrzeje to to ustaje, dodam jeszcze że tak jest nie zależnie od tego czy jadę na lpg czy na Pb i strzela sobie wydech jak spadają obroty z jakichś wyższych ale to już było przed tym incydentem. Od tamtego czasu wymieniłem filtr powietrza, świece, przewody zapłonowe, i rozrusznik (regeneracja) ale to nie ma znaczenia. Ktoś się spotkał z czymś takim

: 17 paź 2016, 23:21
autor: Emildmo
1. Sprawdź ustawienie zapłonu
2. Jeżeli posiadasz Mono-Jetronic (3 czujniki temp. w króćcu) sprawdź czy działa wyprzedzenie zapłonu oraz elektrozawór który steruje podciśnieniem do aparatu.
3. Posprawdzaj wężyki podciśnieniowe
4. Sprawdź opór czujnika temp. płynu do ECU ten na dole.(Mono-Jetronic) przez ten czujnik komputer ustala złą mieszankę co powoduje nierówną prace na zimnym. (Jeśli chodzi o benzynę oczywiście).
5. Może być to również spowodowane źle dobranymi świecami oraz słabą iskrą.

: 24 paź 2016, 19:52
autor: Menda96
Byłem u mechanika żeby zobaczył o co chodzi ale oni powiedzieli że nie wiedzą bo gaz jest, ale przynajmniej za darmo sprawdzili ustawienie zapłonu i wyszło 7 stopni z tego co wiem to powinno być 6 stopni (a na LPG to nawet mniej bo ma 110 oktan i moc by się zwiększyła). Rozumiem że mono jetronic to jedopunktowy wtrysk? Jeżeli tak to jak mam sprawdzić te trzy czujniki w króćcu? Jaki powinien być opór tego czujnika płynu ECU? a ta nie równa praca już ustała teraz chodzi już tylko delikatnie nie równo na lpg na wolnych obrotach. Świece powinny być dobre bo były dobrane pod ten model silnika i firmy Bosch

: 24 paź 2016, 20:29
autor: Emildmo
Zapłon 7 stopni mieści się w normie. Na dole wrzucam obrazki czujnik(w dole nr 3) i tabela(u góry) pomiarowa. Czujnik sprawdzasz podłączając multimetr w funkcji omomierza. Najlepiej po postoju (np po nocy) sprawdzasz temperaturę otoczenia i porównujesz ze zmierzoną wartością w tabeli. Prawidłowy pomiar nie zawsze wskazuje na dobry czujnik ponieważ od czasu do czasu może szwankować. Ja polecam kupić nowy koszt 30 zł, wiem bo sam kupowałem.
Obrazek

[ Dodano: 2016-10-24, 20:29 ]
Kolego czujnik ten nie ma nic do jazdy na gazie (jedynie obroty jałowe ponieważ czujnik ten jest jednym dzięki któremu komputer ustawia położenie przepustnicy poprzez silnik krokowy). Słaby na gazie może powodować układ zapłonowy łącznie z elektrozaworem który ustawia wyprzedzenie zapłonu poprzez zamykanie otwieranie wężyka podciśnieniowego, lub lewe powietrze. Pozostałe rzeczy takie jak czujnik temp. powietrza czujnik położenia przepustnicy ma znaczenie ale podczas jazdy na benzynie.

: 24 paź 2016, 20:49
autor: Pieterb
Menda96 pisze:Jeżeli tak to jak mam sprawdzić te trzy czujniki w króćcu? Jaki powinien być opór tego czujnika płynu ECU?
wysil sie troszkę opisywane z milion razy

: 07 lis 2016, 06:40
autor: Menda96
Możliwe że znalazłem przyczynę, przy pokrywie filtra powietrza jest elektrozawór który pewnie dawkuje podciśnienie do gaźnika po odłączeniu wtyczki od niego nie następuje żadna zmiana więc myślę że nie działa a gdy wężyk całkowicie dołączyłem i zakleiłem taśmą to strzelanie z wydechu prawie ustało. Co o tym sądzisz, czy to może być przyczyną?

: 07 lis 2016, 19:40
autor: Emildmo
Obrazek

Działanie elektrozaworu:
Na biegu jałowym jest w stanie pracy czyli dostaje napięcie. Inaczej mówiąc podczas biegu jałowego(lub puszczonym gazie) w układzie panuje ciśnienie atmosferyczne
Podczas naciskania pedału przyspieszenia zawór ten znajduje się w stanie spoczynku. Inaczej mówiąc nie ma napięcia i w układzie panuje podciśnienie do gruszki aparatu zapłonowego.

: 29 gru 2016, 19:01
autor: Menda96
Moc sama powróciła nie wiem w jaki sposób ale została bardzo nie równa praca na zimnym silniku, podejrzewam silnik krokowy. Nagrałem film jak chodzi, najlepiej słychać na słuchawkach bo film wyszedł dość cich:

: 30 gru 2016, 09:47
autor: maciek889
A tak nierówno chodzi na benzynie? Zobacz co się stanie jeśli odłączysz akumulator na 10 minut przed odpalaniem zimnego silnika.

: 04 sty 2017, 03:25
autor: Menda96
Tak chodzi na benzynie bo to się dzieje tylko kiedy samochód stał min 7-8h czyli całkowicie ostygł, ewentualnie mogę spróbować włączyć go w trybie awaryjnym odrazu na gazie.

[ Dodano: 2017-01-04, 03:25 ]
Odłączyłem akumulator to jak radziłeś na 15min i pomogło chodzi jak trzeba, w sensie na zimnym silniku nie ma już kultury 30 letniego ursusa, ale jak jest rozgrzany to czasem ma coś takiego że na wolnych obrotach utrzymuje 1000obr i co parę sekund pocichu sobie strzela i obroty spadną do 900 i natychmiast wraca na 1000 i znowu strzela. Ale i tak dzięki bo na to żeby odłączyć aku to nie wpadło 3 mechaników.

: 04 sty 2017, 08:32
autor: maciek889
Może opadają te obroty bo ginie zapłon na którymś cylindrze.

A świece zapłonowe, przewody zapłonowe, kopułkę i palec kiedy zmieniałeś?

Zobacz podstawę gaźnika i wąż serwa hamulców przy samym kolektorze ssącym.

: 12 sty 2017, 13:01
autor: Menda96
Świece i kable zmienione 1,5 miesiąca temu, kopułka i palec rozdzielacza nie ruszane.

[ Dodano: 2017-01-12, 13:01 ]
Te zresetowanie kompa przez odłączenie akumulatora pomogło ale tylko na tydzień, teraz znowu chodzi tak samo. A może to moduł zapłonowy

: 12 sty 2017, 13:14
autor: Pieterb
Menda96 pisze:Te zresetowanie kompa przez odłączenie akumulatora pomogło ale tylko na tydzień, teraz znowu chodzi tak samo.
kolego PM z lpg często tak ma a na forum jest temat jak temu zaradzić

: 12 sty 2017, 17:25
autor: maciek889
Menda96 pisze:Te zresetowanie kompa przez odłączenie akumulatora pomogło ale tylko na tydzień
Bo odłączenie to tylko sprawdzenie czy przyczyną jest rozstrajający się wtrysk. A właściwym zaradzeniem tego problemu jest zrobienie emulacji na masę albo automatycznego resetu.
https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161

: 05 mar 2017, 13:18
autor: Menda96
Byłem u kolejnego mechanika który coś tak poradził że chodzi nieco lepiej ale też tego nie potrafi zrobić. Nie będę więcej próbował go robić ani prowadzać na warsztat bo ja ani nikt z mojej okolicy nie potrafi tego zrobić, poza tym mam świece znowu do wymiany po 4000km bo są wypalone i silnik przerywa jak cholera że się jeździć nie da. Trudno trzeba jeździć aż się nie kupi czegoś lepszego. Dzięki za pomoc