Strona 1 z 4

[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...

: 20 paź 2016, 22:06
autor: Filip 2.0 8v
Panowie nie zabijcie mnie za ten temat, bo wiem że wielu pytało, wielu myślało i robiło nie potrzebnie zamieszanie. Historia tego swapu jest taka że kupiłem b4 na części żeby przełożyć z niej klimatyzacje do swojej i okazało się że ten samochód ma przy okazji silnik w doskonałej kondycji... Wiem, wielu po przeczytaniu tego kawałka już ma dość - jednak jak dla mnie warto, mam warunki więc się podjąłem.

Więc tak Dawca ABK był kompletny 94r z 1 air bag.centralny ori i klima reszta golas. Mój biorca to 92 ABT bez w ogóle niczego. Jestem mechanicznie po przełożeniu wszystkiego, czyli silnik, dolot, portki, chłodnice z innym pasem dolnym, podwójny went z opornicą. Kombajn pod deską tez + wszystkie graty z klimy manualnej. Wiązka silnika z kompem i z klimy w całości zamontowana do biorcy- bez ucinania ani 1 kabelka, wszystko w całości.

Pytania:

1. Czy jeżeli przekładam kompletną klimę która jest powiązana z wentylatorami chłodnic i ich sterowaniem (i przy okazji silnik;) to czy mogę przełożyć od razu cała skrzynkę bezpieczników z dawcy ABK i powpinać tam wszystkie kostki z dołu na swoje miejsca z biorcy ABT i reszta urządzeń będzie działać prawidłowo?

2. Czy komp simensa z ABK ma immo?

3. Czy jak zmienię wkład pompy paliwa na 4 bary i podepnę kostkę - czy zadziała ? Czy będzie jakaś drobna zmiana z instalacji el.

Jeżeli temat nie godny zamieszczenia proszę usunąć, z góry dziękuje za pomoc.

: 20 paź 2016, 22:24
autor: maciek889
1. Możesz są takie same a tam będziesz miał pewność że przekaźniki masz pod to konkretne wyposażenie. Tylko uważaj aby kable na złącze 30 nie były naprężone. Ostatnio widziałem przypadek gdzie człowiek w ABK zmieniał skrzynkę bezpieczników, bo zgniły styki od wody i za słabo wcisną wsuwkę zasilającą słynny przekaźnik 30 i samochód szarpał.

2. zależy z którego roku chyba w 95 było immo w każdym.

3. tak zadziała.

: 20 paź 2016, 22:33
autor: Filip 2.0 8v
Czyli z twojej odpowiedzi wynika, że nie będę miał problemu z uruchomieniem auta jeżeli chodzi o immo. Z tego co udało mi się znaleźć to immo w 80tkach było ''zewnętrzne", taka czarna skrzyneczka nad kolanami kierowcy? Czy po 95 było ono juz w samym sterowniku?
Jeszcze raz dzięki za pomoc. piwoa80 piwoa80

: 21 paź 2016, 10:36
autor: maciek889
Immo to komplet skrzynka + transponder z kluczyka a ECU silnika wystarczy, że wspiera funkcje fabrycznego immo.
Oczywiście możesz wsadzić ECU silnika bez funkcji fabrycznego immo i już nie potrzebujesz skrzynki i transpondera bo one tylko komunikują się z ECU silnika które wspierają taką opcje.

Skrzynka tylko pośredniczy w procesie. Skrzynka połączona jest z pętlą indukcyjną na stacyjce która czyta transponder i dalej wysyła informacje do ECU, że kluczyk jest OK i można pozwolić na prace silnika.
W tych modelach jeszcze immo (skrzynka+transponder) nie jest sparowane z ECU, więc immo odblokuje się jeśli masz komplet transponder + immbox z dowolnym ECU z systemem immo1.

: 21 paź 2016, 23:49
autor: Filip 2.0 8v
Jak w takim razie mogę najprościej zweryfikować czy mój ECU z ABK musi współpracować z immoboxem bądź nie musi? Niestety nie zwróciłem uwagi na to jak wyciągałem instalacje z dawcy czy immo tam było. Na pewno żeby samochód nie zgasł po 3 sekundach, trzeba było nacisnąć taki magiczny guziczek w tapicerce drzwi, lecz się nie przejąłem tą sprawą bo to była jakaś rzeźba poprzedniego właściciela, więc odciąłem i wyrzuciłem. Jeżeli będę musiał dokładać do mojego immobox żeby auto zaczęło banglać, to na pewno będę szukał kompa bez tego zabezpieczenia w ogóle. Tylko jak odróżnić te dwa kompy??

: 22 paź 2016, 10:36
autor: maciek889
Wymienić komputer będzie najtaniej.

Napisz czy masz dwa czy trzy rzędy pinów we wtyczce komputera. Bo jak 2 rzędy (numer kompa 039 906 022) to z tego co kojarzę to nie było tej wersji z immo.

: 22 paź 2016, 12:30
autor: Zib3l
Ja kompa u siebie zmieniałem bo spaliłem układ zarządzający lambdą, komp 039 906 024 i po 3 sekundach mi gasł. Wszedłem w VCDS-> Immo-> adaptacja-> Test wartość na 00 i ok i działa. Trzeba robić adaptacje po prostu. W tym kompie nie ma IMMO ale trzeba robić adaptacje z IMMOBoxem.

: 23 paź 2016, 00:45
autor: Filip 2.0 8v
Czyli po prostu wynika z tego, że albo dołożę immobox i zrobię jego adaptacje, albo kupię kompa który występował bez immoboxa i będzie git. A jeżeli moj ECU jednak miał to immo (nie pamiętam jak było to w dawcy) to da radę jakoś to obejść ?

: 23 paź 2016, 14:41
autor: maciek889
Jak miałeś immo u siebie przed swapem to masz immobxa oraz pętle indukcyjną to po prostu to podłączasz pod ECU.

: 24 paź 2016, 19:56
autor: Filip 2.0 8v
Ok. Ostatnie pytanie na ten temat i przestaje męczyć. Mianowicie - jak i w moim ABT, tak i dawcy ABK nie było pętli indukcyjnej ( tego pierścienia nakładanego na stacyjkę ) więc szabrując wiązkę z abk intuicja podpowiadała mi że nie może w aucie być immo skoro nie ma pętli, dobrze myślę? Lecz potem zacząłem sklejać fakty jak przypomniałem sobie, że żeby tego dawcę ABK odpalić po włączeniu zapłonu trzeba było nacisnąć magiczny guzik w drzwiach kierowcy i dopiero palić silnik. Inaczej po 3 sekundach samochód gasnął. Czy to mogło mieć coś wspólnego z immo, czy to jakaś wydumka poprzedniego właściciela. . . Nie wiem. Na pewno nie zadawałbym tylu pytań gdybym dawcę miał koło domu, bo na spokojnie obczaiłbym co i jak ale problem w tym że musiałem szybko się tego pozbyć po zakupie bo OC kończyło się za 2 dni i poszła buda na złom.
PS wtyczka ma 3 rzedy pinów ale na kompie są 2 - jak w każdym chyba. Nr nie sprawdzałem.

: 24 paź 2016, 21:18
autor: Jarewa
Skoro nie było pętli to nie miał fabrycznego immo, a to co piszesz to dokładka, tylko tez dziwna bo dokładka nigdy nie odcinała po 3s. działała albo nie.

Często ludzie robili tak że pętlę z pestka chowali poza stacyjkę gdy przyszło im wymieniać wkład.

: 25 paź 2016, 18:40
autor: maciek889
Jarewa pisze: Często ludzie robili tak że pętlę z pestka chowali poza stacyjkę gdy przyszło im wymieniać wkład.
Chyba robią to dlatego, że nowa wkładka z pętlą kosztuje 200zł a zwykła bez 30zł.

Może ktoś tak zrobił i żeby nie zostać bez zabezpieczenia podłączył obwód fabrycznego immo pod przycisk. Ostatnio widziałem w dwóch samochodach (Pasek B5 i A6 C5) jak ktoś podpiął pod alarm zasilanie licznika aby fabryczne immo nie odblokowywało rozruchu. Choć i tak to nie pomoże na podmianę ECU i pewnie też na "odpalarkę OBD".

[ Dodano: 2016-10-25, 18:40 ]
Filip 2.0 8v pisze:PS wtyczka ma 3 rzedy pinów ale na kompie są 2 - jak w każdym chyb
Jak wtyczka ma 3 rzędy to ten nowszy. Starsze miały 2 rzędy na wtyczce.

: 25 paź 2016, 21:37
autor: Filip 2.0 8v
W ramach tego że nie lubię tematów nie zamkniętych do końca, wkurzyłem się - zajechałem na złom i odnalazłem dawce z którego wziąłem silnik. Wytargałem wszystko co było dziełem nie fabrycznym i znajdowało się nad półką pod kierownicą. Powiedzcie mi co to jest ? Nowa A8 by się chyba nie powstydziła tylu zabezpieczeń :shock: Mam nadzieje żę nic z tego nie będę musiał wkładać do mojego auta - nie cierpię takiego drutu..
Obrazek
Obrazek

Obrazek

: 25 paź 2016, 21:43
autor: Jarewa
Daj to zielone lepsze czy to czasem nie emulator

: 25 paź 2016, 21:54
autor: Jarewa
Nie to to po prawej stronie zielona naklejka przydało by sie to otworzyć delikatnie i pokazać elektronike