[B4 ABT] Chrobotanie - pasek, pompa wodna i wspomaganie
: 07 lis 2016, 20:54
Witam!
Czy miał już ktoś przypadek z chrobotaniem generowanym z jakiegoś powodu w obwodzie napędu pompy wodnej i pompy wspomagania?
Patrząc się z góry widzę, że pompa wspomagania jest przesunięta 2-3mm w stronę silnika, spryskując pasek płynem do tapicerki (akurat miałem w bagażniku), chrobotanie ustępuje na chwilę by powrócić ze zdwojoną siłą i teraz ciekawostka, jeśli podczas pracy silnika nacisnę pasek klinowy w stronę silnika między pompą wody a pompa wspomagania, to chrobotanie ustępuje, natomiast w stronę chłodnicy zwiększa się. Kiedyś już to miałem i wymiana paska nie specjalnie pomagała, przez chwilę było cicho , a potem chrobotanie wracało. Sama pompa wspomagania nie ma zbyt wielkiej regulacji aby zniwelować różnicę osi. Kiedyś mechanik próbował mi jakoś ustawiać ta pompę w ramach owej regulacji i chrobotanie ustąpiło, choć wizualnie ustawienie pompy się praktycznie nie zmieniło, a niedawno to powróciło. Myślę o tym, aby może zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania i coś tam podłożyć, ale nie wiem, czy np. nie sprawię tym, że koło zacznie pracować mimośrodowo.
Czy miał już ktoś przypadek z chrobotaniem generowanym z jakiegoś powodu w obwodzie napędu pompy wodnej i pompy wspomagania?
Patrząc się z góry widzę, że pompa wspomagania jest przesunięta 2-3mm w stronę silnika, spryskując pasek płynem do tapicerki (akurat miałem w bagażniku), chrobotanie ustępuje na chwilę by powrócić ze zdwojoną siłą i teraz ciekawostka, jeśli podczas pracy silnika nacisnę pasek klinowy w stronę silnika między pompą wody a pompa wspomagania, to chrobotanie ustępuje, natomiast w stronę chłodnicy zwiększa się. Kiedyś już to miałem i wymiana paska nie specjalnie pomagała, przez chwilę było cicho , a potem chrobotanie wracało. Sama pompa wspomagania nie ma zbyt wielkiej regulacji aby zniwelować różnicę osi. Kiedyś mechanik próbował mi jakoś ustawiać ta pompę w ramach owej regulacji i chrobotanie ustąpiło, choć wizualnie ustawienie pompy się praktycznie nie zmieniło, a niedawno to powróciło. Myślę o tym, aby może zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania i coś tam podłożyć, ale nie wiem, czy np. nie sprawię tym, że koło zacznie pracować mimośrodowo.