Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Problem z odpaleniem
: 16 lis 2016, 20:29
autor: daniell123101
Witam!
Mam pewien problem otóż ostatnio zgasł mi samochód gdy byłem w trasie i nie byłem w stanie go uruchomić. Mój silnik to ABT. Auto nie chcę zapalić na benzynie jak i na gazie. Miałem przebicie na przewodach zapłonowych więc wymieniłem przewody wraz ze świecami.Ale auto nadal nie odpala. Sprawdziłem również cewkę zapłonową i z zapłonem jest wszystko w porządku,iskra jest. Podłączyłem również inny sterownik LPG ale również nie było żadnego efektu. Auto zachowuje się jakby nie dostawało paliwa ponieważ gdy podlałem mu odrobine PB do gaźnika od razu zapalił na chwilę. Pompa paliwa słychać jak załącza się w bagażniku. Nie wiem gdzie dalej szukać problemu. Proszę o pomoc może miał ktoś z was podobny problem.
: 16 lis 2016, 20:57
autor: maciek889
A działało ci wcześniej awaryjne odpalania na gazie. Może padła benzyna a tak naprawdę awaryjne odpalanie nadal było z udziałem benzyny.
: 16 lis 2016, 21:04
autor: daniell123101
Wcześnie paliła na gazie i na benzynie bez większych problemów.
: 17 lis 2016, 09:37
autor: czaras
Pompa działa, ale czy prawidłowo? Sprawdziłbym na niej ciśnienie. Ewidentnie nie dochodzi paliwo z baku do gaźnika.
: 17 lis 2016, 15:54
autor: daniell123101
A jak sprawdzić ciśnienie na pompie ?
: 17 lis 2016, 17:15
autor: maciek889
Wpiąć manometr trójnikiem w wąż doprowadzający paliwo, od biedy można wpiąć tylko pod pompę żeby zobaczyć ile napompuje max.
Albo praktycznie bez żadnych narzędzi sprawdź czy paliwo będzie wylatywać z króćca powrotu z wtrysku.
: 18 lis 2016, 22:31
autor: krzysio117
Jak pompa by padła to na gazie by normalnie odpalał. Ja miałem ogromne problemy jak zimniej się zrobiło z odpalaniem i musiałem wymienić czujnik temperatury. Po jego wymianie od razu problemy z odpalaniem ustały. Może warto spróbować to sprawdzić?
: 18 gru 2016, 18:52
autor: MIRON DKL
Witam
Mam problem z moją 80 2.0 ABT+LPG.Rano ku mojemu zdziwieniu nie chciała opdalić więc przełączyłem na Lpg ,odpaliłem i pojechałem dolać benzyny za 60zł.
Po zatankowaniu normalnie odpaliła na benzynie i dojechałem te 3km do domu.
Po kilku godzinach postoju i wystudzeniu silnika ponownie nie chciała zapalić na PB więc przełączyłem na Lpg ,jadę i w trakcie jazdy sprawdzam czy pojedzie na benzynie ale wogóle nie chce tak jakby nie było paliwa.dopiero po przejechaniu paru km auto udaje się odpalić na benzynie.
Co może być tego przyczyną???
: 18 gru 2016, 20:05
autor: maciek889
Zobacz czy zacznie dobrze odpalać jeśli przed odpaleniem odłączysz akumulator na 5-10minut.
: 19 gru 2016, 13:53
autor: MIRON DKL
Ok, sprawdzę jeszcze rano po całkowitym wystudzeniu czy załapie na benzynie, jeśli dalej będą problemy odłącze aku i będę działał dalej
[ Dodano: 2016-12-19, 13:53 ]
Witam
Rano znów nie chciała odpalić na benzynie więc odpaliłem na Lpg . Zauważyłem że jak parę kilometrów przejadę to silnik chce pracować na benzynie i puki jest ciepły odpala na obu paliwach, gorzej po nocce, tylko Lpg
odłączyłem rano klemy na godzinę i też nic nie pomogło...
: 19 gru 2016, 16:54
autor: czaras
Czujnik temperatury ECU
: 19 gru 2016, 18:35
autor: MIRON DKL
Kolego czy wyciągnięcie kompa kilka dni temu miało wpływ na to że na zimnym nie chce pracować a dopiero po rozgrzaniu?, muszę też wymienić termostat bo jest cały czas duży obieg i nie dogrzewa więcej jak 50-60stopni, kilka dni temu też zleciłem elektrykowi wywalenie immo Conlog na pastylkę bo siadło i nie mogłem za chiny odpalić autka.
Tak to u mnie wyglądało.
Gdzie ten czujnik temperatury znajduje się?
Za odp.wielkie dzięki
: 19 gru 2016, 21:39
autor: czarekHD
na króćcu w głowicy,niebieski
: 21 gru 2016, 19:37
autor: MIRON DKL
Witam kolegów
Wymiana niebieskiego czujnika nie pomogła, stary był oryginalny i zachowam go bo pewnie jest lepszy od najlepszego zamiennika. Auto dalej nie chce palić na benzynie ,na Lpg ok. czasem po rozgrzaniu jedzie na benzynie czasem niema takiej opcji.
Nie mam vaga nie jestem dobry z elektryki, bardziej machanika i blacharka. Pod blokiem wieczorami nic nie sprawdzę a na wieś wybieram się dopiero za 2 tygodnie gdzie mam dużo większe pole do manewru.Może jest w okolicy Wrocka jakiś znachor ????
: 23 gru 2016, 16:53
autor: maciej1988x
Witam
Mam ten sam problem. Po nocy ciężko pali na PB a jak ciepły to na dotyk. Wymieniłem: czujnik niebieski świece, przewody wysokiego napięcia nawet cały wtryskiwacz łącznie z podstawą gaznika, kopułkę palec aparatu sprawdzałem zapłon jest idealnie ustawiony oczywiście robił to fachowiec z lampą rozrząd też sprawdzany był. Wtrysk mgłę robi od razu jak próbuję go palić wiec pompa paliwa też odpada. Samochód posiada instalacje LPG 1 Generacji bez komputera jest tylko ten bezpiecznik żeby sonda była ustawiona na "masa". Czytałem że założyć sterownik (emulator) sondy lambda ale czy to coś da??
Reset komputera też był robiony. Odpięta instalacja gazowa na noc i akumulator też a rano nic dalej ciężo pali. Jak kręce rano to po 15 sekundach w końcu zapali ale jak cofnę kluczyk i próbuje ponownie to już w ogóle nie zapala na PB zaczyna tak jakby chwytać że już prawie pali i tyle tak jakby za mało albo za dużo paliwa dostawał? Bo zaczyna łapać i nic. Mechanicy rozkładają ręce i gazownik to samo. Miałem wcześnie tez takie audi tylko instalacja II gen z silnikiem krokowym i był taki komputerek od gazu i zawsze na dotyk. Ale jeśli odpinam gaz i akumulator na noc a rano podłączam tylko akumulator gaz zostaje odpięty dalej nic to nie wina gazu chyba. Jakie porady???