Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 90KM ABT] Obroty 1000-1100 na biegu jałowym

: 30 lis 2016, 15:47
autor: Krakowiak
Witam. Potrzebuję podpowiedzi. Audi 80 b4 2.0 90 km b/g. Obroty silnika w przedziale 1000-1100 na biegu jałowym bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Od momentu usterki zauważyłem ze mocno kopci (wykluczam uszczelke). Dzisiaj probowałem zmniejszyc dawkę gazu aczkolwiek misja zakończyła się niepowodzeniem. Spalanie: bp-ok 10l gazu-15 to wszystko na 100km przy spokojnej jezdzie. Panie/Panowie co proponujecie? od czego zacząć? co wziąć pod uwagę? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

: 30 lis 2016, 16:17
autor: Pieterb
Krakowiak, po pierwsze to masz 90 koni czy ABK? bo to się nie zgadza. Abk ma 115 koni.
Poszukaj informacji o niebieskim czujniku temperatury w pierwszej kolejności trzeba by go sprawdzić - na forum masa tematów.

: 30 lis 2016, 18:33
autor: maciek889
Krakowiak pisze:Dzisiaj probowałem zmniejszyc dawkę gazu aczkolwiek misja zakończyła się niepowodzeniem.
Pewnie chciałeś zdławiając mieszankę obniżyć obroty. Raz że obroty samą dawką paliwa to w dieslu gdzie dostaje on max powietrza się reguluje. W silniku benzynowym mieszanka musi być stechiometryczna czyli dobrana do ilości powietrza, która jest wpuszczana przez przepustnicę.

Jak silnik usilnie próbować utrzymać te 1100 obrotów mimo zmniejszania dawki paliwa to znaczy, że pewnie czujnik jak kolega wyżej napisał.

: 01 gru 2016, 08:33
autor: Krakowiak
Co do gazu to ja się nie tykam. Wczoraj byłem u gazownika, aczkolwiek stwierdzil ze nie da rady zrobic bo obroty za wysokie.

[B4 2.0 ABT] Pin nr 2 z wtyczki nastawnika przepustnicy

: 02 gru 2016, 00:51
autor: Krakowiak
Witam. Moja 80-tka bez rożnicy czy trasa czy miasto pali 15l gazu/100km przy spokojnej jezdzie. Dodatkowo ostatnimi czasy mocno kopci na biało podczas postoju. Gazownik nie wyregulował mi twierdząc ze mam zbyt wysokie obroty (1000-1100). Czytając na forum znalazlem ciekawą sytuacje jak dla mnie. Chodzi o wyjęcie przewodu pinu 2-go z wtyczki nastawnika przepustnicy. Co sądzicie na ten temat? są jakieś szanse? Jeżeli tak prosiłbym o fotki gdzie ta wtyczka dokładnie się znajduje. Dziękuję i pozdrawiam

: 02 gru 2016, 08:36
autor: Pieterb
Krakowiak, po co założyłeś kolejny temat o tym samym?
Moim zdaniem zaczynasz szukac od dupy strony ale to już twój problem bo napisałem ci już raz co najpierw sprawdzić.

: 02 gru 2016, 10:05
autor: Krakowiak
Wymiana czujnika niestety nie pomogła

: 02 gru 2016, 10:16
autor: Pieterb
Krakowiak pisze:Wymiana czujnika niestety nie pomogła
no to trzeba było napisać(a chociaż dobry - niebieski)? no i mam nadzieję że nie kupiłeś takiego za 20-30 zł bo to złom

Aku był odłączany i ewentualnie robiona adaptacja?

: 05 gru 2016, 22:49
autor: Krakowiak
Czujnik wymieniony (nowy), przekaznik szary wymieniony, kostki na czujniki(szary i niebieski) wymienione bo byly juz w stanie lipnym, akumulator odlaczony a on dalej trzyma obroty. Co jeszcze moze byc?

: 06 gru 2016, 18:11
autor: Pieterb
Krakowiak, powiem szczerze że nie wiem co by ci doradzić bez zajrzenia w dane ecu.
Sprawdź może podstawę trysku, może sonda daję jakieś skrajne wskazania i ecu podlewa paliwem, może tps coś dziwnie pokazuje a może silniczek krokowy nie działa w pełnym zakresie.
Masz jakby ewidentnie bogatszą mieszankę i dlatego pierwsza rzecz to czujnik a u ciebie coś innego wychodzi na to.

: 06 gru 2016, 18:57
autor: czarekHD
od siebie dodam że wraz z obniżeniem się temperatur na zewnątrz obrotomierz czasami się przycina i pokazuje np 1500 na zimnym a na ciepłym 1100 pomimo że silnik na ucho trzyma takie obroty jak wcześniej

: 06 gru 2016, 19:14
autor: Pieterb
czarekHD, a widzisz faktycznie o takiej możliwości zapomniałem że licznik może okłamywać ;-)