Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Wysokie spalanie, brak odpowietrzania baku
: 13 gru 2016, 11:03
autor: Alekssssander
Witam, ostatnio 80-tka zaczęła na prawdę duzo palić, ponad 16 litrów. Zauważyłem ze razem z tym objawem zaczęły sie problemy z wskaźnikiem paliwa, po zatankowaniu i przejechaniu paru kilometrow pokazuje rezerwe, po postoju jest z powrotem w porządku, jedno dynamiczniejsze ruszenie i z powrotem rezerwa. Styki w zegarach czyszczone przy okazji naprawy wskaznika temperatury wiec odpada kwestia slabego połączenia. Temperatura działa w porządku. Doszedl problem z czujnikami ciśnienia oleju, kontrolka zapala sie czasem ponad 2000 obr/min. Ciśnienie sprawdzane manometrem zamiast górnego czujnika i bylo w porządku. Okolo 1,5-2 bary na wolnych, okolo 4 na wysokich przy 90 stopniach.Zauważyłem tez bedac pod autem ze jeden z przewodow paliwowych jest pekniety i zatkany rdzą. Sądzę ze to odpowietrzanie baku. Dodatkowo na stacji tankowanie dlugo schodzi bo od razu odbija jak tylko mocniej wcisne klamkę. Wszystko zaczelo sie dziac niedawno i w podobnym czasie wiec sadze ze moze to miec ze soba zwiazek. Co z filtrem wegla aktywnego i zaworem? Zawor pod vagiem działa prawidlowo. Czy to wina odpowietrzenia? Dodam ze mam sonde lambda do wymiany juz od jakiegos czasu, ale wczesniej takiego spalania nie było mimo braku wskazan z sondy. Wczesniejsze spalanie na poziomie 10 litrow. Macie jakies pomysły co moze byc powodem?
: 13 gru 2016, 11:52
autor: maciek889
Masz dwie usterki jedna w tym jedna, która ma duży wpływ na spalanie i jeszcze pytasz co może być przyczyną.
Może jak było cieplej to silnik krócej pracował na ssaniu i przez to mniej palił nawet bez sondy.
: 13 gru 2016, 17:53
autor: Pieterb
Alekssssander, już opisywałeś inne problemy swojego abk miedzy innymi pytałeś o zapłon jak dobrze pamiętam i pewnie ich nie rozwiązałeś bo cisza w tym temacie, więc podejrzewam że to ciąg dalszy. Do tego doszła niższa temperatura i spalanie większe murowane.
: 14 gru 2016, 00:39
autor: Alekssssander
PieterB, zaplon juz dawno ustawiony na lampe przy blokadzie sterownika
wymienialem tez termostat, nie dogrzewal silnika i przy okazji płyn chłodniczy. Po tych czynnosciach nawet przy wiekszych mrozach ,ktore były jak na razie, wszystko bylo w normie łącznie z spalaniem, dlatego też nie interesowałem sie az tak tematem sondy. Pytam ponieważ czuje ze ten urwany przewod może mieć zwiazek z spalaniem i resztą objawów. Jesli ktoś ma wiedzę jak brak odpowietrzenia moze wpływać na spalanie, wskazania paliwa i to wolne tankowanie lub opisać w jaki sposób działa to bardzo bym prosił. Na ten moment wiem, że w zawór jest wywoływany impulsem zaleznym od obrotow silnika, ale nie do konca wiem w ktorym momencie ma zwiększać lub zmniejszać tą częstotliwości ani nie kojarzę czy ma to jaki kolwiek zwiazek z objawami ktore nagle zaczęły doskwierać mojemu ABK. Usterki powoli eliminuję ale nie da sie wszystkiego zrobić na raz z braku czasu i innych zajęć. A po za tematem, zdarzało się by czujnik ciśnienia oleju przycinał się? Bo nie wiem czy od razu wymieniać czy lepiej zacząć od szukania zwarcia na przewodach żeby nie marnować pieniędzy na nastepny sprawny czujnik.
: 14 gru 2016, 08:32
autor: Pieterb
Alekssssander pisze:A po za tematem, zdarzało się by czujnik ciśnienia oleju przycinał się?
raczej nie ale nie zaszkodzi sprawdzić wtyczki przy nim często nadrywają się tam kabelki i potem takie kwiatki
Co do reszty to zapiąć vag'a i wsio będzie widać albo przynajmniej te najważniejsze rzeczy. Bo skoro twierdzisz że zapłon ustawiony oki to muszę ci uwierzyć na słowo, chodź już nie jednego abk miałem i ludzie twierdzili że zapłon oki a okazywało się że g... prawda.
Alekssssander pisze:Co z filtrem wegla aktywnego i zaworem?
a co ma z nim być? bo rozumiem że o tym zaworze cały czas piszesz. Moim zdaniem bez znaczenia w twoim przypadku skoro pod vag'iem dział jak twierdzisz.
: 14 gru 2016, 10:59
autor: Alekssssander
Dziala w zakładce "test wyjść", czyli załącza sie wyzwolony sygnałem z vag'a. Mówię o nim ze wzgledu na to ze czytając inne fora natrafiłem na informacje ze może miec zwiazek z spalaniem i złymi wskazaniami wskaźnika paliwa. Dlatego chcialem zapytać sie tutaj czy ktos kojarzy taki problem przy braku odpowietrzenia. Dokładniej na przykładzie audi a4 b5. Zaplon na 99% jest dobrze ustawiony ponieważ po ustawieniu na znak "I" przy zablokowanym sterowniku brak strzalow w wydech i poprawa charakterystyki pracy o stokroć.
: 14 gru 2016, 13:14
autor: Pieterb
Alekssssander, Moim zdaniem nie ma on aż tak ważnej funkcji przynajmniej ja o tym nie słyszałem(chodź jak czytam to rożnie piszą), a czy blokowałaś jeszcze tylko powiedz? pytam o zapłon.
: 14 gru 2016, 17:32
autor: Alekssssander
PieterB, Blokowałem w zakładce Basic w vag'u. Nie bawiłem się w czujnik temperatury bo moim zdaniem sterownik nie przechodził w stan blokady zmiany kąta zapłonu. +/- 90 stopni na silniku, brak błędów i najpierw bloki pomiarowe, dopiero potem nastawy podstawowe. Znak na kole jak zamurowany w miejscu stal i znak "I" ustawiłem na 1~2 mm przed odlewem. Myślę że to nie kwestia zapłonu. Właśnie z tym odpowietrzaniem jak tak czytam to sa różne opinie. Niektórzy piszą że ma duży wpływ. Myślałem, że może ktoś miał podobny problem czy zna dokładną zasadę działania odpowietrzania i oczyszczania z oparów paliwa, to może sam bym doszedł do jakiś wniosków. Wolę zorientować sie w temacie niż niepotrzebnie wydawać kasę na naprawy, które na ten moment nie są aż tak potrzebne.
: 14 gru 2016, 17:35
autor: Pieterb
Alekssssander, bo masz pewnie nowszy typ sterownika którego nie da się zablokować czujnikiem
Alekssssander, jak masz dostęp do vag'a to zrób logi grup od 000 do 006 i wrzuć na
www.vaglog a potem linki tu
: 14 gru 2016, 18:01
autor: Alekssssander
PieterB, Logi dopiero jutro będę mógł wstawić, po południu postam się wrzucić. Dziś już trochę za późno, a nie mam dostępu do garażu w tym momencie żeby wjechać autem i na spokojnie wszystko podpiąć.