Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] Przepustnica? Sterownik?
: 19 gru 2016, 02:23
autor: Suuchy94
Witam!
Nie do konca wiem jak opisac problem a chce jak najkrocej powiedziec i konkretnie co sie dzieje.
Mianowicie szaleje mi pedal gazu - sam sie wciaga, zawiesza, nawet auto potrafi na biegu samo przyspieszac bo gaz zawiesi sie na okolo 4000RPM.
Jadac przykladowo na 5 biegu 120km/h puszcze gaz zeby auto zwalnialo na biegu az do przykladowo 60km/h to schodzac co jakis czas ma takie szarpniecia jakby dostawal dawke paliwa i zaraz znowu schodzi.
Do tego niemilosiernie dymi na bialo. Tak bardzo ze az nie widac auta.
Wymienilem sonde lambde silnik krokowy czujniki pompe paliwa (chinskie badziewie nie pompuje na rezerwie a jak auto stoi pochylone tylem w dol to nie odpala) swiece ( sprawdzalem iskre) Przekaznik 208 i kopulke palec rozdzielacza i kilka innych
Czasem wpadnie w taki moment ze nie trzyma obrotow szarpie go tak na 600-700RPM i po dodaniu gazu sie uspokoi a czasem nie. Przy braku reakcji i czekaniu po prostu gasnie.
Przy otwartek przepustnicy na 1/3 czyli delikatnym przyspieszaniu - przyspiesza nagle sie zawiesza jakby nie dostawal paliwa i po chwili go szarpie i przyspiesza. Przy pelnym wcisnieciu pedalu gazu taki efekt nie wystepuje. Nie wiem co to moze byc.
Jesli ktos ma jakies rady i moze pomoc prosze o pomoc.
: 19 gru 2016, 07:45
autor: Leo
No co, na pierwszą przypadłość pomoże wymiana silnika krokowego, który jest przy zespole przepustnicy.
Kupić albo używkę z gwarancją, albo nowy silniczek. Pierwsza opcja tańsza ale niepewna, a druga droższa ale pewna.
Druga przypadłość - pytanie pomocnicze - ma gaz ?
: 19 gru 2016, 09:55
autor: Suuchy94
Nie ma gazu. Silnik krokowy wymienilem w tamtym tygodniu. Nowy z gwarancja za ponad 100we. Wyzej pisalem co wymienilem. I wydaje mi sie ze to cos z przepustnica ale co? Dlaczego w pewnym przedziale obrotow mniej wiecej od 2500 do 3500RPM wciaga mi pedal gazu i jak dodam to jest szaprniecie. Jak zejdzie ponizej oddaje pedal gazu i wtedy plynnie mozna przyspieszyc. Wiecie martwi mnie to ze jest to juz tak czeste ze nie da sie jezdzic a do tego zaczal sie zawieszac trzymajac wysoko obroty na okolo 4kRPM a na biegu sam przyspiesza.
Zauwazylem ze dzieje sie to kiedy zjedzam z dosc mozno pochylonej gorki i puszczam go na biegu zeby hamowal biegiem (bez hamulca) to on mimo to sie rozpedza bo gorka jest zbyt stroma zeby bieg wyhamowal i wtedy kiedy nie ma gazu a jest wrzucony bieg i on sie rozpedza to aktomatycznie nagle on sobie dodaje sam gazu i przyspiesza wtedy jak wcisne sprzeglo to gaz jest zawieszony na okolo 4kRPM. Musze wtedy wcisnac gaz i puscic i sie uspokaja
: 19 gru 2016, 10:11
autor: Leo
To zostaje tylko potencjometr przepustnicy. Ścieżki się przecierają, i komputer nie wie, jak mocno wychylona jest przepustnica.
A podpinałeś pod VAGa ? Błąd przepustnicy powinien wyskoczyć, tak samo jak i krokowego.
: 19 gru 2016, 10:14
autor: Suuchy94
Ok czyli co dokladnie mam wymienic? Dostane gdzies ten potencjometr? Szczerze nawet nie wiem jak wyglada. Nie podpinalem ale go podepne i zobacze
: 19 gru 2016, 10:23
autor: Leo
https://audi80.pl/topics77/80-b4-20- ... 028,15.htm
wymienia się cały element z przepustnicą - tak jest najprościej.
: 22 gru 2016, 20:53
autor: rawilk27
Możesz jeszcze sprawdzić multimetrem ten potencjometr. Robiłeś adaptację tego krokowca ?
: 23 gru 2016, 07:15
autor: Leo
jak kupił nowy krokowiec za stówe, to znaczy że ma 4 pinowca, tam chyba adaptacji specjalnie nie potrzeba...
: 23 gru 2016, 18:17
autor: rawilk27
Zależy kto co ma na myśli pisząc adaptacja.
Ja robiłem to tak: przykręcam korkowiec, wkładam szczelinomierz między palcem krokowca a śrubką robaczkową i reguluję tak żeby szczelinomierz można było poruszać.
Po tym odpalam silnik i czekam aż się nagrzeje i zaczną chodzić wentylatory, potem jeszcze kilka przejażdżek na Pb i gotowe. W czasie jazdy nie można przełączać na LPG bo znowu cyrk się zacznie. Cała adaptacja była robiona po resecie komputera.
: 23 gru 2016, 18:42
autor: Jarewa
Źle robisz, początek prawie dobrze ale włożenie szczelinomierza musi powodować zadzianie włącznika biegu jałowego.
To nie adatacją a bardziej regulacja nastawnika nowy czy używany nie ma znaczenia przy wymianie na inny trzeba zrobić regulację włącznika biegu jałowego.
: 24 gru 2016, 00:46
autor: Suuchy94
Sluchajcie ja ten bolec mam rozregulowany na pewno (ten co dotyka krokowca - i na pewno go dotyka ) a krokowca mam 6 pinowego. Taki sam jak oryginal tylko zamiennik innej firmy
adaptacje zrobilem poprzed odlaczenie klem na pol godziny. Potem podlaczylem, odpalilem i nic nie ruszajac zostawilem do wlaczenia sie wentylatorow. Oczywiscie silnik byl zimny stal cala noc.
: 24 gru 2016, 09:31
autor: Jarewa
Nie robi się adaptacji nastawnika jedynie regulacji, a adaptacje robi się tylko TPS-u i to vagiem bo inaczej musisz zrobić ponad 400km długich odcinków by zrobiło samo. A na pewno nie wystarczy odpalić i do zagrzania.
Ustawianie nastawnika i TPS było opisywane na forum z rysunkami.
: 26 gru 2016, 12:28
autor: Suuchy94
Kiedys robilem przez vaga i wtedy juz mialem blad TPSu. Musze znow podlaczyc i sprawdzic bo zaczyna mi tak mocno szarpac ze zaraz posypia mi sie wszystkie poduszki (pod skrzynia juz padla) i cos juz zawieszeniem jest nie tak bo strzela w lewym kole przy szarpaniu. Jakis sworzen albo mocowanie amortyzatora.