Strona 1 z 1

[80 b3 PM+lpg] Problem z odczytem kodów błędów

: 29 lis 2007, 23:28
autor: iron
Witam. Ostatnio próbowałem odczytać kody błędów i niestety nic mi nie błysnęło :mrgreen: . Jest to silnik 1.8 PM na gazie II gen. na monowtrysku. Ma podwójne złącze diagnostyczne (wtyk czarny i brązowy) umieszczone pod schowkiem po stronie kierowcy ale również (co mnie zdziwiło) złącze w skrzynce bezpieczników na przekaźniku pompy paliwa. Jest tam włożony bezpiecznik. Posiadam tester diagnostyczny firmy Diagnostik i wszystko podłączyłem zgodnie z instrukcją lecz nic nie błyska. Biorę pod uwagę dwie możliwości:
1. Uszkodzony tester - ale jest to nówka
2. uszkodzone kable złącza diagnostycznego
3. nie mam pojęcia :cry:
I jeszcze jedno. Nie wiem czy powinno być napięcie na czarnym złączu czy nie.
Ja mierzyłem i nic. Przy włączonym i wyłączonym zapłonie.
Co to może być? I jak wywołać te kody?
Jak ktoś miałby jakieś pomysły to proszę o odpowiedź.
Układ sterowania to Mono-jetronic. Auto z 1989 r.

: 30 lis 2007, 08:36
autor: foxbat
zarejestruj się na www.centrum.audi80.pl (jest to rejestracja niezależna od forum www.audi80.pl) i w dziale download poszukaj książki obsługa i naprawa Audi80/90. w niej jest dokładnie wszystko opisane, jak podłączać testery i co oznaczają kody błędów. A jak nie jesteś pewien czy tester, który masz , działa dobrze, to zrób go sobie sam. Koszt - ok. 10-20gr, potrzebujesz diody 12v, rezystorka (co by się dioda nie spaliła) i z pół metra kabelków... <ok>

: 30 lis 2007, 11:36
autor: iron
A jaki rezystorek jest potrzebny? Na www.centrum.audi80.pl jestem zarejestrowany.
Wiem jak podłączyć tester i czytałem już chyba wszystkie artykuły, porady i instrukcje.
Problem w tym, że nie mogę wywołać kodów i to że mam zarówno złącze diagnostyczne pod schowkiem przy kierowcy i na przekaźniku pompy paliwa, choć ten model audi powinien mieć tylko złącze pod schowkiem. Tam jest również sterownik silnika.

: 18 paź 2008, 13:40
autor: cazik
Witam.
Mam identyczny problem. Przeprowadziłem cała procedurę odczytu kodów jak została ona opisana w książce "Reguluje i naprawiam" i niestety nic nie otrzymałem. Dioda nie zaświeciła nawet raz. Dodam że jestem elektronikiem i przyrząd do odczytów kodów zrobiłem sam, jest na pewno sprawny. Silnik mojego Audi to również PM i niestety nie mam pomysłu jak to rozwiązać. Czy ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził?
pozdrawiam

: 18 paź 2008, 13:45
autor: WOJTEK26
Jeżeli nie ma 12V w złączu to sprawdźcie bezpieczniki czy czasem sie nie spalił i stąd problemy z wywołaniem kodów błyskowych.

: 18 paź 2008, 20:05
autor: k44761
Ale nie powinieneś mieć tam włożonego bezpiecznika na stałe - mam na myśli przekaźnik pompy paliwa. Ma być tylko w przypadku odczytu kodów, podczas normalnej eksploatacji nie może go tam być :)

: 20 paź 2008, 17:51
autor: cazik
A jaki to bezpiecznik (gzie go zlokalizować) bo faktycznie nie ma 12V. Oznaczenia bezpieczników mam w języku niemieckim a nie rozumiem tego języka ni w ząb.

: 16 maja 2009, 14:06
autor: Ossek
Odgrzeję kotleta :oops:
Tez mam problem z wywołaniem kodów usterek, mam potrójne złącze. Czy to bezpiecznik nr 2? Poza tym czy można użyć zwykłej żarówki w oprawce, takiej jak w światłach postojowych?

: 16 maja 2009, 15:16
autor: misiek440
k44761, czyli mam wyciągnąć ten bezpiecznik, bo myślałem że on był przepalony i go wymieniłem na nowy i tak jeżdżę co on wogule powoduje jak jest wsadzony???