Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Rozbiegany zapłon

: 05 sty 2017, 21:51
autor: birowka1
Witam.
Gdy chciałem ustawić zapłon w swoim ABT ta kreska na kole zamachowym jest strasznie rozbiegana (co mignięcie lampy kreska jest w innym miejscu)
Co moze być za problem? Gdzieś czytałem o blokowaniu sterownika, wiem, ze robi sie to w ABK ale czy w ABT tez?

Ps. Ogólnie auto jest słabe, [wiem, ze to tylko 90km] ale jeździłem innym ABT w dużo gorszym stanie i jechały o wiele lepiej

: 05 sty 2017, 21:56
autor: Leo
a jak tam rozrząd panie ?

: 05 sty 2017, 22:11
autor: birowka1
Ustawiony idealnie

: 05 sty 2017, 22:54
autor: maciek889
Ten silnik prawdopodobnie ma stabilizacje obrotów biegu jałowego przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli silnik będzie nieefektywnie spalał paliwo przez za bogatą albo ubogą dawkę paliwa, lewe powietrza idące na któryś z cylindrów, problemy ze sprężaniem na którymś cylindrze czy problem z nastawnikiem przepustnicy to zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu może być bardzo duża.


Czasem (choć nie wiem czy w ABT to jest) sterownik może ustawić zapłon po ZZ tłoka jeśli nie jest w stanie przymknąć przepustnicy (czy zaworu stabilizacji obrotów) na tyle aby uzyskać pożądane obroty.

: 05 sty 2017, 23:40
autor: birowka1
maciek889, właśnie na PB na biegu jałowym obroty troche falują.
A moze mieć to wpływ na żwawość i moc silnika?

: 05 sty 2017, 23:52
autor: maciek889
Jeśli masz problem z czymś co wcześniej wymieniłem to jest niemal pewne, że będzie to przyczyną falowania i spadku mocy.

A ile ci spala paliwa?

Co do żywotności to zbyt dużo paliwa (benzyny) na krótkich dystansach będzie rozrzedzać olej co pogorszy smarowanie. Uboga mieszanka przy forsownej jeździe może przyspieszyć zużycie zaworów i tłoków. Zbyt wczesny zapłon też da efekty podobne do ubogiej mieszanki.

Przed ustawieniem zapłonu sprawdź czy sonda lambda pracuje na wolnych obrotach. Raz że możesz mieć rozstrojone ECU wtrysku od jazdy na gazie. Jeśli sonda też jest na pograniczu śmierci to może powodować zbyt duże zmiany dawki paliwa i obroty będą falować w rytm pracy sondy.

: 06 sty 2017, 00:21
autor: birowka1
Jutro podmienię sondę, i posprawdzam co się da.
Silnik raczej zdrowy, zbliża sie wymiana oleju, i praktycznie nie wziął go ani grama. Ale z mocą to raczej kiepsko, na 4 biegu od 60-100 schodzi mu 18sek (skrzynia CDY, czyli długa)
A czy VAGiem sprawdzę: nastawnik, TPSa (6PIN) i sondę?

: 06 sty 2017, 10:52
autor: maciek889
birowka1 pisze: A czy VAGiem sprawdzę: nastawnik, TPSa (6PIN) i sondę?
Tak, ABT z 6 pinowym nastawnikiem już mają całkiem dobrą diagnostykę.

Nawet możesz sondę sprawdzić miernikiem.

: 06 sty 2017, 18:42
autor: birowka1
Dodam tylko, że na wyższych obrotach nic nie przerywa itp.

Chcę wykluczyć TPSa "manualnie", bo z podłączeniem do kompa (OBD1) w mojej okolicy jest dość cieżko
Wydaje mi sie, że pochłania ogromne ilości benzyny. Gaz normalne spalanie

[ Dodano: 2017-01-06, 18:42 ]
Dziś odłączyłem akumulator na kilka godz, i sondę. Po czym zmieniłem kopułkę i kable na inne, podłączyłem akumulator (sondy nie podłączyłem) i test na benzynie. I mam wrażenie, ze wróciło życie do tego auta.
Niestety na niskich obrotach zapłon dalej lata po kole zamachowym (słychać po pracy silnika jakąś nierówność w pewnym momencie i właśnie wtedy ten zapłon ucieka) Na wyższych obrotach zapłon stoi w miejscu.

Co do sondy, to nie wiem czy to normalne, ze dostał mocy po odpięciu sondy?
Lewe powietrze raczej wykluczyłem, pryskalem samostartem w okolice gumy pod wtryskiem, kolektora itp. i obroty nie wzrastają.
Co ma to powiecie?

: 06 sty 2017, 20:13
autor: maciek889
Raczej odłączenie akumulatora pomogło a nie odłączenie sondy.

[ Dodano: 2017-01-06, 20:13 ]
TPS możesz posprawdzać miernikiem. Nie wiem czy w tym roczniku są kody błyskowe, bo pierwsze monowtryski w B4 miały możliwość wybłyskania błędów na żarówce.

: 06 sty 2017, 21:49
autor: birowka1
A jak miernikiem sprawdzić TPS?

Jeszcze wyczytałem, ze za obroty biegu jałowego odpowiedni jest silniczek krokowy przy monowtrysku, jak go sprawdzić?

: 07 sty 2017, 22:38
autor: Leo
jak zwykle w ABT albo uwalony krokowiec albo uwalony tps...
szukaj. Podpięcie pod kompa dużo by powiedziało, bo to wszystko jest diagnozowalne przez VAGa.
Mój abt zawsze wyrzuca co go boli w błędach.

: 08 sty 2017, 13:56
autor: birowka1
Gadałem z mechanikiem, i mówił żebym wpadł do niego to zablokujemy sterownik bo według
Niego tez trzeba blokować w ABT. Jak go odwiedzę to dam znać czy pomogło

: 08 sty 2017, 20:57
autor: Leo
niech powie jak się blokuje sterownik. chętnie się doszkole.

: 08 sty 2017, 21:11
autor: Pieterb
Leo, ktoś tu u nas też kiedyś twierdził chyba marszall czy jakoś tak że przy abt(6-pinowym) też się blokuje sterownik ale osobiście tego nie doświadczyłem.