Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Gasnący silnik i za niskie obroty.

: 07 sty 2017, 10:47
autor: mmarcin
Witam. W moim Audi miałem problem z bardzo wysokimi obrotami, wyczyściłem krokowca, przelutowałem przekaźnik 30 i się uspokoiło.
Problem jest teraz z odpalaniem, bez dodania gazu nie zapali i na gazie trzeba go trzymać żeby nie zgasł.
Vag podaje takie błędy:
524 Czujnik spalania stukowego 1 -G61
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
533 Regulacja biegu jałowego
poza specyfikacją - wartość górna - BŁĄD SPORADYCZNY
523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY


I teraz pytanie, czy wszystkie czujniki trzeba wymieniać, czy jeden błąd jest skutkiem wcześniejszego?

Zauważyłem, że po otwarciu klapki "wybuchowej" w przepływce nic się nie dzieje. A chyba powinno jeśli dostaje więcej powietrza, prawda?

: 07 sty 2017, 14:49
autor: Pieterb
mmarcin, czy po skasowaniu błędy powróciły?

: 10 sty 2017, 18:39
autor: mmarcin
PieterB wymieniłem niebieski czujnik i pokazało się to:

522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał
552 Potencjometr przepływomierza powiet.-G19
przerwa lub zwarcie do masy


Skasowałem błędy i został tylko ten:

552 Potencjometr przepływomierza powiet.-G19
przerwa lub zwarcie do masy


Tylko problem po odpaleniu został, nie trzyma obrotów i gaśnie, a po dodaniu gazu szarpie jakby były przerwy w zasilaniu benzyną.
Po odpięciu krokowca, pali od strzała i obroty się trzymają. Tylko dalej nie można płynnie wchodzić na obroty, w ogóle nie można zwiększyć obrotów.

Dodam, że pompa paliwa jest nowa bo stara dawała paliwo do środka zbiornika. Mechanik który ją wymieniał powiedział, że cała była w "błocie" - samochód dostałem, stał nieużywany, przepalany raz na kilka miesięcy przez ponad dwa lata.
Czy pompka mogła popchnąć jakiś syf do filtra przy kole?

: 10 sty 2017, 18:44
autor: Pieterb
mmarcin pisze:Czy pompka mogła popchnąć jakiś syf do filtra przy kole?
no mogła - czemu nie ale nie to jest tu peoblemem
mmarcin pisze:552 Potencjometr przepływomierza powiet.-G19
przerwa lub zwarcie do masy
Czyli albo gdzieś kabelki lub sama przepływka do dupy.

: 10 sty 2017, 19:18
autor: mmarcin
PieterB pisze:Czyli albo gdzieś kabelki lub sama przepływka do dupy.
Poszukam jutro po kabelkach, być może coś popsułem jak zmieniałem obudowę przepływomierza.
Ścieżki na potencjometrze posiadają lekkie ślady zużycia ale nie mam porównania do innych przepływek. Potencjometr też nie posiada osłony, jest ciągle widoczny - mogę go potraktować jakimś środkiem czyszczącym, odrdzewiaczem może, mam jakiś odrdzewiacz Forch który wypiera wodę, czy to bardziej zaszkodzi niż pomoże?[/quote]

: 10 sty 2017, 19:20
autor: Pieterb
mmarcin pisze:mam jakiś odrdzewiacz Forch który wypiera wodę, czy to bardziej zaszkodzi niż pomoże?
raczej bym nie traktował tego czymś mocno żrącym

: 11 sty 2017, 14:47
autor: mmarcin
Pogrzebałem dzisiaj trochę i znalazłem sposób na szarpanie. Jak przycisnę czymś tą blaszkę na ścieżki nie szarpie, ale też po podważeniu jej jak na zdjęciu problem też znika.
Obrazek

Jest jeszcze jedno małe ale, przepływomierz w aucie jest na 5 pinów i góra pod klapką wygląda jak na zdjęciu wyżej. Do samochodu dostałem również wiadro różnych gratów, z różnych samochodów, między innymi drugi przepływomierz. Nie brałem go pod uwagę myśląc, że jest od innego auta. Jednak szukając informacji po numerach, okazało się, że pasuje do ABK.

Obrazek

Więc teraz pytanie, czy były dwa rodzaje przepływomierzy do ABK? Na zamontowanym aktualnie nie mam klapki na potencjometrze i nie mogę odczytać numerów seryjnych. Ten z drugiego zdjęcia ma 4 piny.

: 11 sty 2017, 18:10
autor: maciek889
Ten drugi wygląd jak przepływomierz z TDI. Nie są zamienne ale jak masz skrzywioną i ocierającą klapkę w swoim to możesz przełożyć części z pod tej pokrywki.

W ABK występował też inny przepływomierz niż ten z pierwszego zdjęcia może ten co masz nie jest oryginał z Audi i więc nie gwarantuje, że uda się przełożyć elektronikę do tego z TDI.

Jeśli masz zgiętą ośkę klapki to styki potencjometru mogą nie stykać dobrze.

: 11 sty 2017, 19:00
autor: mmarcin
Właśnie wróciłem z garażu, przepływomierz z drugiego zdjęcia nie działa w ogóle, po podłączeniu go wyskoczyły nowe błędy, nie trzyma obrotów i nie ma możliwości ich zwiększenia.
Po powrocie do tego z pierwszego zdjęcia z podważoną blaszką wszystko jest ok. Oczywiście poza błędem potencjometra G19 przerwa lub zwarcie do masy a po całkowitym odpięciu kostki dochodzi jeszcze błąd czujnika zasysanego powietrza ale silnik pracuje też dobrze.

Teraz pytanie. Czym może skutkować jazda z podniesioną blaszką?
Wszystkie problemy oczywiście są na benzynie, na gazie nie wiem bo nie mam jak zatankować, czekam na duplikat legalizacji butli, bez dokumentu dostałem przegląd tylko na dwa tygodnie i ten czas minął.

: 11 sty 2017, 19:06
autor: Pieterb
mmarcin pisze:Po powrocie do tego z pierwszego zdjęcia z podważoną blaszką wszystko jest ok. Oczywiście poza błędem potencjometra G19 przerwa lub zwarcie do masy a po całkowitym odpięciu kostki dochodzi jeszcze błąd czujnika zasysanego powietrza ale silnik pracuje też dobrze.
tzn że nie jest ok skoro jest błąd
mmarcin pisze:Teraz pytanie. Czym może skutkować jazda z podniesioną blaszką?
będzie palić kupę i będzie brak wolnych obrotów o ile szczelność jest i rownie dobrze tak jak by jej nie było
ps ta pierwsza raczej nie jest od abk jak masz nr to podaj sprawdzę.

: 11 sty 2017, 19:11
autor: maciek889
Podejrzewam że z podniesioną blaszką pracuje tak jakby nie było przepływomierza. Zobacz czy z odpiętą kostką nie będzie tak samo jak z podniesioną. Chociaż wtedy nie będzie czujnika zasysanego powietrza podłączonego do ECU.