[B3 1.6 PP] Gotowanie wody, zapowietrzenie układu
: 08 sty 2017, 22:22
Witam
Dziś po przejechaniu około 10 km temperatura wody wzrosła do ok. 105 stopni C natomiast nagrzewnica praktycznie przestała grzać. W zbiorniczku wyrównawczym ostatnio miałem płynu trochę poniżej minimum a dziś poszedł pod korek. Wąż od bloku do chłodnicy prawie całkiem miękki. Po naciśnięciu kilka razy słychać było jakby coś bulgotało, tak jakby powietrze z bloku przez resztki wody uciekało do niego, raczej w większości wąż zapowietrzony. Słychać było jakby korek zbiorniczka wyrównawczego upuszczał powietrze / płyn. Możliwe, żeby przy zbyt małym ciśnieniu wypuszczał powietrze, płyn przelał się do zbiorniczka a silnik, nagrzewnica i przewody się zapowietrzyły?
Termostat ostatnio zaczął się chyba nie domykać w związku z czym płyn wolno się nagrzewał ale tu jest na odwrót. Nagrzewnica i zbiornik wyrównawczy były wymienione około miesiąc temu, zrobiłem około 1000 km i wszystko było dobrze (nagrzewnica nowa, zbiorniczek używany).
Na początek szukać nowego korka jakby ten przepuszczał przy niskim ciśnieniu czy proponujecie zacząć od czegoś innego? Ze względu na to, że awaria wypadła wieczorem a nie mam dobrego oświetlenia pod wiatą nie mogłem dokładnie przeglądnąć czy np. chłodnica nie pękła chociaż zastanawia mnie zapowietrzenie układu a cały zbiorniczek zalany płynem...
Dziś po przejechaniu około 10 km temperatura wody wzrosła do ok. 105 stopni C natomiast nagrzewnica praktycznie przestała grzać. W zbiorniczku wyrównawczym ostatnio miałem płynu trochę poniżej minimum a dziś poszedł pod korek. Wąż od bloku do chłodnicy prawie całkiem miękki. Po naciśnięciu kilka razy słychać było jakby coś bulgotało, tak jakby powietrze z bloku przez resztki wody uciekało do niego, raczej w większości wąż zapowietrzony. Słychać było jakby korek zbiorniczka wyrównawczego upuszczał powietrze / płyn. Możliwe, żeby przy zbyt małym ciśnieniu wypuszczał powietrze, płyn przelał się do zbiorniczka a silnik, nagrzewnica i przewody się zapowietrzyły?
Termostat ostatnio zaczął się chyba nie domykać w związku z czym płyn wolno się nagrzewał ale tu jest na odwrót. Nagrzewnica i zbiornik wyrównawczy były wymienione około miesiąc temu, zrobiłem około 1000 km i wszystko było dobrze (nagrzewnica nowa, zbiorniczek używany).
Na początek szukać nowego korka jakby ten przepuszczał przy niskim ciśnieniu czy proponujecie zacząć od czegoś innego? Ze względu na to, że awaria wypadła wieczorem a nie mam dobrego oświetlenia pod wiatą nie mogłem dokładnie przeglądnąć czy np. chłodnica nie pękła chociaż zastanawia mnie zapowietrzenie układu a cały zbiorniczek zalany płynem...